Nedeľa, 18. august, 2019 | Meniny má Elena, Helena

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Za Trenčínom sa v stredu roztrhla súprava rýchlika, smeroval z Košíc do Bratislavy (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Čo sa divíte ?

Však VLAKY ZADARMO !!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

dnes bez ohnovej show. ludom by rychlejsie usiel cas keby sa mohli ohriat pri horiacom rusni.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nič nie je zadarmo

Každý by mal platiť, aj dôchodcovia a študenti polovičné a peniaze použiť na nové vlaky, opravy tratí, staníc, čistortu atď. Nič nie je zadarmo a teraz to platia aj tí, ktorí možno vôbec necestujú vlakmi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

taku cenu by ste ani vy neboli ochotny platit aby sa z toho v pohode dali kupit vozne vlaky a este aj na vyplaty ostalo. preto bolo kedysi osobna a nakladna doprava pod jednou firmou. nakladna vykryla straty osobnej a na konci este boli v pluse....a terazky to rozkuskovali, osobna zvlast, nakladna zvlast a este aj kolaje spravuje niekto iny ak sa nemylim...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nuz cele to je o tom, aby mohla existovat konkurencia. to ale este na slovensko tak uplne neprislo.
v podstate - vsetko co je statne je neefektivne, to uz vieme minimalne od vitazneho februara. jedine co je efektivne a statne (vacsinou) su silove zlozkydiktatorskych krajin.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

KONKURENCIA !

Presne vystihnuté.
U nás väčšina ľudí nepochopila, aké zázraky robí konkurencia s nákladmi a efektívnosťou.
A tí, čo to pochopili (a majú tú moc) sa práve postarajú o to, aby konkurencia nebola, ale aby sa v rozpočte udržiavala pekne veľká vata - žeby bolo z čoho odlievať "pre našich".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Fakt?
Za Johna Majora v Anglicku sprivatizovali zeleznice. Zistili ze firma iba vybera cestovne a na infrastrukturu kasle. Tak ich zase zostatnili.

"Britské železnice pred ôsmimi rokmi narýchlo sprivatizovala vláda konzervatívneho premiéra Johna Majora. Podľa analytikov to bolo najhoršie rozhodnutie v najnovšej etape privatizácie na Britských ostrovoch.
Britská verejnosť je však nespokojná aj so súkromnými prevádzkovateľmi osobnej železničnej dopravy. Rakúsky denník Die Presse uviedol, že "s prižmúrením jedného oka" jazdí načas len 75 % vlakov s cestujúcimi."

Čítajte viac: https://ekonomika.sme.sk/c/129...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

takze vratme naspat monopol CSAD na prepravu osob a tovarov. takisto slovenskej posty. to len ako priklad. aha, zabudol som o slovenskych aerolinkach.
sudruh blaha sa klani
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a aky mali problem

uzakonit, ze firma, ktora vybera cestovne, je povinna udrziavat aj infrastrukturu v sulade s normami? v inych cinnostiach je to predsa uplne samozrejme. ze im cez zakon nariadia, aby po obchodoch nebehali potkany, ci aby nepredavali zhnite ovocie - ak vyberaju za svoju cinnost trzby.
nebude tam nejaky iny problem - s tunelmi a proviziami? ak boli taki tolerantni aj k bezoecnosti. to stat byt nezvykne, ze nie? ak napriklad vybera pokuty aj za rychlejsiu jazdu na cestach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

špekulácia s rozdelením

železničnej dopravy na viac korýt vždy bola a aj je len a len o tom, aby sa "svoji" mohli nabaliť. rovnako teraz, ako aj predtým za mečiara a dzurindomikloša. až na to, že teraz je cestovanie vlakmi pre značnú časť cestujúcich (študenti, dôchodcovia) dostupnejšie a viac dopláca štát. "sociálne" výhody takéhoto riešenia každý súdny človek (okrem "superpravicových" demagógov-smetiarov) vidí, laickej verejnosti možno menej viditeľný je fakt, že bez terajšej "sociálnej" úpravy vlakového cestovného situácia spela k totálnemu kolapsu osobnej vlakovej dopravy (rušenie spojov a regionálnych tratí) a v perspektíve aj k vylúčeniu hejslovenska z medzinárodnej nákladnej dopravy - naše neudržované trate by zahraničná konkurencia začala obchádzať. celkove hlavným nepriateľom železníc je náš divoký kopytalizmus, kde dodávateľom aj odberateľom vyhovuje že na zapískanie je naporúdzi kamiónový dopravca a "netreba sa vybavovať so železnicou".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mas pravdu, ale aj nie. kedze vsetky casti dnesnej byvalej ZSR su statne akciovky, tak je tam viac koryt. to je jasne kazdemu.
myslienka bola dobra, ale realizacia zla.
na to ale treba pochopit mnoho veci - naprikilad tak ako bol deregulovany monopol slovenskych telekomunikacii, alebo slovenskej posty.
len to chce sa nad tym hlbsie zamysliet.
v tychto pripadoch existuje princip tzv. "Universal Service", cize niektora zo spolocnosti sa zaviaze, ze bude poskytovat sluzby aj v lokalitach, ktore su ekonomicky znevyhodnene, respektive sa v nich neda ratat s obrovskymi ziskami.
ak vies po nemecky, je velmi zaujimave ako to ide v digitalizacii v nemecku (nasom vzore) - velmi pomaly.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mile rad by som svoje zasielky poslal kludne aj zeleznicou. Do arealu kde sidli nasa firma vedu kolaje. Sef to raz skusal a jeden kontajner zo Strazskeho do Malaciek isiel tri tyzdne. Kamionom je na mieste urcenia do 24 hodin. Trochu rozdiel, nemyslis??

A vlaky zadarmo?? Ake vyhody ma opatrenie, ktore sa viac nez polovice ludi nedotkne okrem propagandy na tych jednoduchsich?? Moji rodicia nemaju cas vyvazat sa vlakom, viac by im pomohlo mat k dochodku par desiatok € naviac na lieky. A takych su tisice. Ale z toho by sa nenabalili kamosi nasich politikov.

A rusenie regionalnych trati a spojov?? Co je to za rozum prevadzkovat s obrovskou stratou trate a spoje, ktore vozia 10 ludi denne?? Tam sa posiela mikrobus so spotrebou 10l/100km, nie vlakova suprava so spotrebou desatnasobnou...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"A rusenie regionalnych trati a spojov?? Co je to za rozum prevadzkovat s obrovskou stratou trate a spoje, ktore vozia 10 ludi denne??"

- tymi vlakmi chodilo aj na regionalkach kedysi vela ludi... kym ich nezhumplovali. Samozrejme dnes ma ovela viac ludi auto ako kedysi.
Kedysi chodilo na regionalkach povedzme 10 vlakov jednym smerom a 10 vlakov druhym smerom... ludia si kupili mesacniky a chodili nimi. Potom si zeleznice povedali, ze usetria a hustotu premavky zmenili na 4 vlaky jednym smerom a 4 vlaky druhym. Myslis, ze ludia ktori cestovali kazdy den presedlali do tych par vlakov, ktore ostali? Niektori ostali, dalsi si kupili radsej mesacniky na autobusy, co je iba logicke...
Vsetkym zamestnancom na zeleznici, ktori tam ostali musia samozrejme platit stale 8 hodinovku, aj ked vlakov chodi menej ako polovica a cestujucich este menej.
Hromada firiem, ktore prepravovali naklady vlakom presla takisto na kamiony.

Asi najplnsi vlak na regionalke co chodieval, bol v nedelu rano 4:30. Bol to prvy medzimestsky spoj po sobotnajsej diskoteke. Stanice boli zatvorene a tolko ludi vo vlaku, ze sprievodkyna vo vnutri ani nestihla predat listky vsetkym ludom, nez vystupili...
Samozrejme, podaktori cestujuci boli ozrati a nemali respekt pred mladou stihlou sprievodkynou. Vies ake bolo riesenie zeleznic? - zrusili spoj 4:30 v nedelu rano.... nechali ho len vo vsetky ostatne dni :)

Pises o mikrobuse pre 10 ludi... Poznam dediny, kde nasada na vlak 10 ludi mozno tak v rannej spicke (dalsi sa uz vezu) ale z centra dediny odchadzaju v tom case 3 plne autobusy... Maju zastavku v centre, nie na okraji, maju pohodlne cestovanie, netrubia na kazdom priecesti ako chora vrana, idu hadam rychlejsie ako vlak a cielovom meste, alebo aj v dedinach po ceste maju viacero nastupnych/vystupnych zastavok.

Tiez si pamatam, ako renovovali stanice vo vsetkych dedinach k vyrociu zeleznic... a dalsi rok vyhlasili zrusenie trate a nahradenie autobusovou dopravou :D Tak zacali zeleznice posielat vlastne busy na autobusovu zastavku... a ked potom po neviem akom dlhom case spustili znovu vlaky, tak mnohi ludia uz asi ostali chodit dalej na autobusovu zastavku :D

Ak chce niekto zachranit regionalky, tak v prvom rade musia zacat znova jazdit v riadnych intervaloch - a to idealne ako MHD. Kludne nech vlaky na tych tratiach nahradia nejakymi kvazi elektrickami, platby smartkartou apd.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zmier sa s tym, ze svet sa proste za tych 30 rokov od socializmu zmenil. A podstatne. Zmenili sa naroky ludi, zmenili sa firmy, pracovny cas a mnoho dalsieho. Lipnut na starych veciach a udrziavat ich za obrovskych nakladov. Ma to este vobec zmysel?? Treba sa proste zmierit s tym, ze do blizkeho mestecka nechodi 2000 ludi z okolitych dedin na smenu do fabriky a tie vlaky uz proste nie su potrebne. Ze suciastky do aut sa uz nemozu prevazat tri tyzdne vlakmi kade-tade a nejake 3 dni hore-dolu co kedysi nikomu nevadilo dnes znamena zastavenie vyroby a obrovske skody.

Ono to nebolo tak, ze "zeleznice sa rozhodli usetrit, tak dali menej vlakov". Ta rozpravka zacinala "pokrachovali fabriky, zacalo jazdit stale menej ludi a uz nebolo treba tolko spojov". Dnes je proste ekonomickejsie posielat niekam do dediny 10x denne autobus pre 20 ludi, ako vlak pre 200 ludi. Zmier sa s tym. Aj ty si kedysi musel ist cez cele sidlisko k telefonnej budke a dnes mas mobil vo vrecku kam sa pohnes. Chces prikazat prevadzkovatelovi, aby tie budky stale existovali len preto, ze kedysi ich bolo treba?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

veci sa oproti sociku zmenili v mnohom a jedna z tych veci je, ze sa cestuje ovela viacej, zvysili sa naroky na hromadnu prepravu, ktora ale casto zlyhava alebo je pozadu oproti standardom a slusnemu jednaniu so zakaznikom vobec. Ludia si kupuju auta... a potom aktivisti kricia, ze mame preplnenu dopravu a mame cestovat hromadnou dopravou.
Niekedy sa da, niekedy nie...

Pamatam si, ako som siel s bratrancom na jeho promocie... cakame na autobus do BA 5 minut, 15 minut... kolkontrolujem znova na zastavke - mal by ist... kontrolujem na nete - mal by ist... cakame pomaly pol hodinu a stale nic. Idem sa opytat na informacie na SADke, pridem ku dveram a na dverach prilepeny listok, ze sukromny dopravca zrusil prevadzku tej linky cez letne prazdniny :D

Bolo to uz nejakych 10 rokov dozadu, ale to co chcem povedat je snad jasne. Hromadnu dopravu treba este viac ako kedysi a su na nu kladene vyssie poziadavky. To ze niekde cestuje 10 ludi ako pises - jedine ak si uz vsetci kupili auta, alebo ide o malofrekventovany cas... inak sa cestuje viac ako kedysi.

Cestoval som aj na zapade - elektricka kazdych 6 minut, metro kazdych 5 minut. Myslis, ze bola kazda elektricka a metro plne? To mas akurat na Slovensku, ze ludia si ziadaju viac spojov MHD a jej vedenie ludom odpovie, ze posilovat MHD vobec netreba, lebo maju cisla vytazenosti za dake obdobie a aj v najplnsom autobuse, ktory mal 20 miest na sedenie a 40 miest na statie, bolo este stale 10 miest volnyvch, takze vsetko je v poriadku a dlabu na nich :D

Ale to som uz preklenul uz k dalsiemu sposobu dopravy. Pisme len, ze treba kracat s dobou a o zakaznika bojovat. Vlaky maju vyborne predpoklady pre masovu dopravu a ze zakaznika neziskaju rusenim spojov.

Odvolavas sa na socik... akoze na zapade nejazdili vlaky? A nejazdia tam vlaky teraz? Nemali ich zrusit, ked nie je socik?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Súhlasím, ale pripomínam: aj diaľnice platia aj tí, ktorí ich nevyužívajú (diaľničné poplatky ledva pokrývajú údržbu)...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ahoj údržba diaľnic 64,2 mil. euro ročne. Len v prípade výberu mýta to je 240 mil. ročne čiže, údržbu diaľnic zaplatia prevažne vodiči.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ešte pripomeniem, že je tu pre firmy a živnostníkov, ktorý využívajú vozidlo na podnikanie, daň z motorových vozidiel. A tiež sa vyzbierané peniaze nevyužijú všetky na údržbu a opravu ciest.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Preco zavadzate? Ked spocitame vynosy z myta, cestnej dane a dane z uhlovodikovych paliv a maziv a priratame este totalnu uchylnost akou je DPH z tejto dane, tak stat vyberie rocne viac ako 1,8,miliardy €. kedze tu mame 18 000 kilometrov dialnic a ciest 1.2. a 3. triedy, tak je to 100 000€ na kilometer ciest rocne. Za to by tie cesty mohli byt pozlatene, keby sa vacsina nerozkradla...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nič

by sa nezmenilo. Stihli by aj tie peniaze rozkradnúť, vytunelovať.
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Už ste čítali?