Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pri Trenčíne vzniká logistický park, zamestnať chce 600 ľudí (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

re:

Smutne. Vacsina poli na okoli zatrepanych plechovymi budami, kamion jeden za druhym.. existujuce stare priemyslene parky chatrajuce.
 

je to logisticky park

a je logicke, ze ho postavia pri dialnici a buducej krizovatke s rychlostnou cestou. Ano, mohli to postavit niekde nad Chocholnou na Kykule alebo blizsie k hranici, ale to by za obet padli tisice stromov a hektare vyasfaltovanej pody na rozsirenie cesty tretej triedy.

A toto nie je prevadzka, ktora by mohla vzniknut niekde na brownfieldoch v Trenčíne, pretoze tie su v intravilane mesta a i tak su do urcitej miery pouzivane roznymi mensimi firmami, takze na to jednoducho nie je miesto.
 
Hodnoť

 

Prácu tých 600 ľudí nájde. Ale mzdu za nu sotva. Len vreckové na prezívanie v delených bytoch, ci dokonca delených izbách. Moderné gulagy v globalizovanom svete pre pracujúcu chudobu. Pravda, v Cíne a Bangladézi to majú este horsie. A co sa týka prejazdu kamiónov v dotknutých obciach, zelám ludom v nich, aby si uzili pokojné noci, pokial este mozu. Na Slovensku totiz neexistuje nocný zákaz prejazdu nákladnej dopravy nad 7,5 tony medzi 22:00 a 05:00 ráno, ako v Rakúsku a vo Svajciarsku. Takze viete co to znamená Trencania. Ak nie, treba sa spýtat v dedinách v okruhu 30 km. susediacich s priemyselným parkom Jaguar Land Rover, Nitra Drázovce. Ale podobný "rozvoj" prinása aj príjemnejsie starosti: mnohí funkcionári na úrovni dotknutých obcí, miest, trencianskeho VUC a tzv. odborov sa budú musiet ucit jazdit na nových BMW X6 s automatickými prevodovkami. A to tiez nie je lahké. Pracujúci by s nimi mali mat pochopenie.
 

najdi si na mape Chocholnu Velcice

za dedinou mas liniu zeleznice a cesty prvej triedy (medzi TN a NM nejde cez dediny) a par sto metrov paralelne k nim dialnica. Kludne sa tam moze postavit aj medzinarodne letisko, nicomu to moc vadi nebude.
 

 

Ďakujem, bez teba som ani nevedel, aká je táto správa vlastne tragédia.
 
Hodnoť

 

Zase manualne prace pre Srbov a Rumunov. Slovensko je len pasova vyrobňa a sklad.
 

 

Len sa cudujem, ze sa nie a nie posuvat postupne na vychod. Stale budu je*at vsetko na ten zapad. O chvilu zacnu robit pristavby? Druhe poschodie na kazdu halu? Pripadne aj podzemne centra, len aby nemuseli ist vychodnejsie?
 

 

Ty by si kde investoval? Tam kde máš diaľnicu a železnicu na pár krokov, relatívne blízko ďalšie tri vyvinuté krajiny, do ktorých plánuješ exportovať alebo by si investoval na opačnom konci republiky, kde nie je diaľnica, hlavný železničný ťah končí v 50 km vzdialenom meste a na blízku sú trhy, ktoré ťa nezaujímajú?
 

 

Ale ja som nepisal o opacnom konci republiky, ale o postupnom posuvani sa tym smerom.
 

ved sa posuvaju.

uz to nie je v senci.
 

 

Keby boli zisky tzv. investorov aspon zdanené, a cast penazí sla na budovanie protihlukových zábran a poriadnej infrastruktúry. Neludské pracovné podmienky a vysoké tempo sa skor neskor tiez odzrkadlia na znicenom zdraví zamestnancov, ich liecení a predcasnom odchode do práceneschopnosti. Ale hradit to bude a starat sa o nich v ústavoch bude znova len bezný obcan. Nie korporácia.
 


Už ste čítali?