Pondelok, 23. júl, 2018 | Meniny má Oľga

Cyklotrasy v meste sú stále behom na dlhú trať

Stav cyklodopravy v krajskom meste je naozaj zlý. Konkrétne riešenia by mohli prísť budúci rok, hovorí predsedoa mestskej cyklokomisie a poslanec mestského zastupiteľstva Richard Medal.

Konkrétne riešenia pre cyklistov by mohli prísť budúci rok.(Zdroj: ANDREJ LUPRICH)

Stav cyklodopravy v krajskom meste je naozaj zlý. Konkrétne riešenia by mohli prísť budúci rok.

TRENČÍN. Situácia s cyklotrasami v Trenčíne je dlhodobo problematická.

O možných riešeniach sme sa porozprávali s predsedom mestskej cyklokomisie a poslancom mestského zastupiteľstva Richardom Medalom.

Ako vnímate problematiku cyklodopravy v meste - aké sú šance na zlepšenie tejto zlej situácie?

- Stav je naozaj zlý, sme stále na chvoste medzi všetkými krajskými mestami. A j po sprevádzkovaní novej cyklotrasy cez nový cestný most máme stále najmenej kilometrov cyklotrás na Slovensku. Verím tomu, že šance na zlepšenie sú v novom obsadení mestského zastupiteľstva. Viacerí poslanci zvolení na jeseň 2014 mali, a snád stále majú, cyklistickú problematiku ako svoju prioritu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Aj vedenie mesta je naklonené konečne túto problematiku riešiť. Hlavného architekta napokon nie je vidno inak ako na bicykli. Zatiaľ je to však všetko iba v rovine deklarácií, rokovaní, príprav, ale verím, že konkrétnych riešení sa dočkáme už na budúci rok. A nejaké drobnosti, ktoré si nevyžadujú veľa peňazí a projektovania, sa možno podarí ešte tento rok.

V akom stave je projekt dlho pripravovanej cyklotrasy zo sídliska Juh do centra?

- Žiaľ, do procesu prípravy tohto projektu zasiahla zmena legislatívy a celý projekt sa musí prerábať podľa nových noriem. Ale pokiaľ viem, intenzívne sa na tom pracuje a tento rok by akcia mala byť projekčne pripravená, vrátane vybaveného stavebného povolenia.

Ak sa podarí do rozpočtu mesta na budúci rok zaradiť financie na realizáciu, mohla by sa táto cyklotrasa v roku 2016 stať konečne realitou.

Aké sú ďalšie plány?

- Je fakt, že táto trasa bola vybraná ako prvá na riešenie podľa výsledkov sčítania cyklistickej dopravy - trasa z Juhu do centra a späť bola a stále je najfrekventovanejšou trasou pre Trenčanov na bicykli. Ak by sa táto cyklotrasa zrealizovala, bol by to stále iba začiatok.

Rovnako si bezpečné cyklistické prepojenie s centrom mesta zaslúžia aj obyvatelia Sihote, Kubrej, Kubrice, Zámostia. Je to beh na dlhú trať, ale ak sa kompetentní spoja a bude pretrvávať vôľa a cieľavedomosť, máme reálnu šancu dobehnúť také cykloveľ moci, ako je napríklad Brno, Olomouc, ale aj Prešov, Trnava alebo Žilina.

Jeden cyklista rovná sa mínus jedno auto

V súvislosti s cyklotrasami sa teraz veľa hovorí aj o Vážskej cyklomagistrále.

- Samozrejme, fandím tomuto projektu, pomôže aj Trenčínu vytvorením prístupu po hrádzi a j z okolitých miest. Hrádzové cyklotrasy sa môžu stať aj pre systém mestských cyklotrás akousi chrbtovou kosťou. Škoda, že je cesta na vrchole hrádze pomerne úzka, dochádza tam často k stretom cyklistov a chodcov.

Vidím preto isté ohrozenie dobrého úmyslu tohto projektu, ak budú k sebe chodci a cyklisti pri zdieľaní tohto ich spoločného priestoru netolerantní. Pre každodennú cyklistickú dopravu v meste - do práce, školy, za nákupmi je ale Vážska cyklomagistrála menej podstatná ako premyslená a funkčná sieť bezpečných cyklotrás po vnútromestských komunikáciách.

Často sa hovorí o nezmyselných pokutách, ktoré dostávajú cyklisti od mestských policajtov. Dá sa s tým niečo robiť?

- Problém príslušníkov mestskej polície, ktorí bez pardonu pokutujú cyklistov, je vtom, že nerozlišujú ohľaduplných od neohľaduplných cyklistov. Pri riešení priestupkov by mali v prvom rade vyhodnotiť, či svojím konaním niekoho ohrozili. Ak áno, isto im pokuta patrí.

Ak jazdili trebárs po chodníku, kde jazdiť po ceste je nebezpečné, ale jazdili pomaly, ohľaduplne, alebo jazdili v protismere - napríklad na zjednosmernenej Orechovskej ulici, kde je alternatívou vyše kilometrová obchádzka, mali by to riešiť upozornením, napomenutím, ak vôbec. A už vôbec nie pokutou.

Úplne chápem cyklistov, ktorí chodia po chodníkoch aj tam, kde by nemali - napríklad na Štefánikovej. Z pohľadu zachovania života a zdravia je to úplne logické konanie. Ale pochopiteľné a akceptovateľné je to iba v prípade, ak jazdia ohľaduplne. Cyklisti jazdiaci slalom medzi chodcami si zaslúžia mastnú pokutu.

Málo sa totiž v našom meste hovorí o tom, že jeden cyklista rovná sa mínus jedno auto. Čo znamená menej výfukových plynov, viac priestoru, viac parkovacích miest.

Cyklistov by sme si mali viac vážiť, naopak - ich chváliť, nie pokutovať. Ako poslanec mesta verím, že novovymenovaný náčelník Mestskej polície v Trenčíne bude voči potrebám trenčianskych cyklistov ústretový a bude aj svojich podriadených inštruovať k zmene ich postoja voči cyklistom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 213
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 167
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 444
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 619
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 080
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 536
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 4 043
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 238
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 2 971
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 959

Hlavné správy z MY Trenčín

DAC si môže zahrať proti Makovi, do Trenčína by mohol prísť Feyenoord

Pozrite si žreb 3. predkola Európskej ligy 2018/2019.

Plán udržateľnej mobility má zlepšiť dopravnú situáciu v Trenčianskom kraji

Hlavným zámerom je zároveň zabezpečiť finančne výhodnú a bezpečnú dopravu, ktorá bude dostupná pre všetky cieľové skupiny.

Poďte s nami na futbal: Za predplatné na AS Trenčín

Predplaťte si MY Trenčianske noviny na dva roky a získate permanentku na zápasy AS Trenčín v hodnote 50 eur.

Belkov memoriál zostal doma

V sobotu 14. júla sa na 
štadióne v Hornom Srní uskutočnil nultý ročník Memoriálu Romana Belku.

Trenčianski hasiči zasahovali pri požiari v objekte súkromnej spoločnosti

Požiar hasilo sedem hasičov. Jeho príčiny zisťujú.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Aktualizované: Pre zrážku vlaku s kamiónom je zavedená náhradná autobusová doprava

V Zemianskych Kostoľanoch sa dnes dopoludnia zrazil osobný vlak s kamiónom. Vo vlaku bolo takmer šesťdesiat cestujúcich. Vodiča nákladiaku museli z vozidla vystrihávať.

V Limbašskej doline odhalili vinníkov čiernych skládok

Jedným z vinníkov je operný spevák z Bratislavy.

Na Oravskej priehrade pribudne ostrov, postavia ho pre vtáky

Ostrov vybuduje Chránená krajinná oblasť Horná Orava a bude slúžiť ako útočište pre vtáky. Nemajú kde hniezdiť.

Vybrali SME

Už ste čítali?