Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Rampy boli dole pol hodiny, vlak nechodil

Čakanie na železničných priecestiach v Trenčíne trvá dlho, komplikuje aj prácu záchranky. Podľa železníc je všetko v norme.

Čakanie na vlak trvalo až pol hodinu.Čakanie na vlak trvalo až pol hodinu. (Zdroj: HANA HAJASOVÁ)

TRENČÍN. Obyvatelia Trenčína sa sťažujú na dlhé a podľa nich úplne zbytočné uzavretia železničných priecestí. Rampy bývajú spustené dolu niekedy 10-15 minút bez toho, že by išiel vlak. Situácia sa podľa informácií našich čitateľov opakuje pravidelne na priecestiach v Zlatovciach a tiež pri Bille. Doprava v meste je zložitá, dlhé čakania ju ešte viac komplikujú.

„Vo štvrtok 16. apríla sme o 14.29 hod. prišli k železničnému priecestiu pri Bille. Postupne pribúdali autá, chodci i cyklisti.

Vlak prešiel, ale rampy zostali dolu, tak sme čakali, že pôjde ďalší. Na druhej strane stálo aj auto policajtov.

SkryťVypnúť reklamu

Tí po desiatich minútach nevydržali, otočili sa a odišli. Len čo sa tak stalo, chodci a cyklisti začali prechádzať na druhú stranu. Ani sa nečudujem, trvalo to naozaj dlho. Lenže čo by sa stalo, ak by sa spoza zákruty vyrútil vlak? Boli tam aj deti,“ hovorí o svojom zážitku Hana Hajasová z Trenčína.

Po tridsiatich minútach čakanie vzdali. Rozhodli sa, že zájdu na železničnú stanicu zistiť, prečo sú rampy stále dolu.

„Chlapi vo výpravni nevedeli, ale jeden niekam zavolal. Rozuzlenie? Rampy už neriadi automat, ale je za ne zodpovedný jeden pracovník a ten vraj zabudol. Čo keby zabudol dať rampy dolu? Čo by sa stalo potom? Ako sa také niečo vôbec môže stať,“ pýta sa Hajasová.

Podľa jej zistení sa situácia opakovala viackrát, ľudia na tomto priecestí čakali zbytočne takmer polhodinu aj dva dni predtým.

SkryťVypnúť reklamu

Individuálne zlyhanie zamestnanca

Podľa informácií Ľubomíra Mitasa zo Železníc Slovenskej republiky riadil v tomto prípade rampy na priecestí zamestnanec železníc. Rampy však zdvihnúť nezabudol.

„V tomto prípade išlo o jeho individuálne zlyhanie pri organizácii vlastnej práce. S dotyčným sme mali pohovor a situáciu sme prešetrili. Zamestnanca sme postihli krátením prémií za mesiac apríl, vzniknutej situácie je nám ľúto,“ povedal Mitas.

Problémy majú aj sanitky

Problémom je, ak na priecestí zostane stáť dlhší čas sanitka, ktorá je na ceste k pacientovi. Komplikácie a zdržania v Trenčíne priznáva aj hovorca záchrannej služby Boris Chmel. „Situácia na priecestí komplikuje prácu zdravotníckym operátorom v stredisku záchrannej zdravotnej služby v Trenčíne. Pokiaľ sa dá, posielajú k pacientovi na jednej strane závor posádku rýchlej pomoci Trenčín 1, ktorá je na rovnakej strane závor. Na druhej strane závor zasa zasahujú iné posádky,“ hovorí Chmel.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšou možnosťou je podľa neho aj využitie inej najbližšej obchádzky. „Nie vždy sa to tak dá, žiaľ, dochádza tu k predĺženiu dojazdových časov,“ povedal Chmel.

Závory sú dolu len nevyhnutne dlho

Dlhé čakacie doby na priecestiach sú podľa Ľubomíra Mitasa opodstatnené. „Vlak je mnohotonový kolos, ktorého brzdná dráha je niekoľko sto metrov, pri vyššej rýchlosti môže byť až 1000 a viac metrov,“ hovorí. Závory podľa neho nikdy nebývajú zatvorené zbytočne dlho, ale na nevyhnutne dlhý čas. Väčšina moderných priecestných zabezpečovacích zariadení je ovládaná automaticky, jazdou vlaku.

To znamená, že ak vlak vstúpi do blízkosti priecestia, spustí sa výstražný stav na zabezpečovacom zariadení.

Čas do príjazdu vlaku na priecestie môže byť obvykle od 30 do 50 sekúnd. Výstražný stav sa na priecestí ukončí automaticky až potom, keď posledný vozeň opustí priecestie.

Pri priecestiach, ktoré sú blízko staníc, môže doba od spustenia výstrahy do príjazdu vlaku na priecestie trvať aj tri-štyri minúty.

K predĺženiu času „zatvorených rámp“ môže dôjsť aj pri dvojkoľajnej trati pri súčasnej jazde vlakov v oboch smeroch.

„V tomto konkrétnom prípade, keď priecestie riadi signalista, ide o výnimočnú situáciu vynútenú modernizáciou železničnej infraštruktúry, ktorá práve prebieha v tejto lokalite,“ uzavrel Mitas.

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 745
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 423
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 9 406
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 512
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 5 292
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 786
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 692
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 409

Blogy SME

  1. Lórant Kulík: Na marhuľovom festivale v Gönci platili jednotné ceny: Slováci prišli ochutnať marhule, džem a pálenku
  2. Miroslav Galovič: Slovenské Černobyle XXVII / Cykloleto 2022. Časť 2 - Varínske ruiny.
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922)
  4. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku
  5. Irena Šimuneková: Voda
  6. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - hrad Hrušov
  7. Štefan Vidlár: Politický starobinec
  8. Marcel Horný: Košúty 2, časť štvrtá : Kapela
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 245
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 12 572
  3. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 12 226
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 168
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 520
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 6 178
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 298
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 353
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Trenčianska krajská polícia upozorňuje na neprejazdnosť cesty II/499 medzi Myjavou a Vrbovcami. Dôvodom je tragická dopravná nehoda, ktorú policajti dokumentujú.


SITA 15 h
S návrhom grafikonu vlakovej dopravy nesúhlasia niektorí obyvatelia Nového Mesta nad Váhom a obce Vrbovce.

Proti novému grafikonu vlakovej dopravy sú Novomešťania, ale aj Vrbovčania.


17 h
ilustračné foto

Treťoligové Častkovce v riadnej hracej dobe gól v Mokrom Háji nestrelili.


20 h
Ilustračné foto.

Vodič z doposiaľ nezistených príčin prešiel plynule do protismeru a prednou časťou vozidla narazil do betónového piliera.


TASR 20 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Jeden muž sa pobytu za mrežami vyhýba už 14 rokov.


24 h

Väčšina hľadaných sa skrýva, pretože na nich bol vydaný príkaz na zatknutie.


21 h

Najstaršie sú z obdobia zhruba päťtisíc rokov pred naším letopočtom.


10. aug

Vodič Hyundaia prešiel do protismeru, čelne sa zrazil s kamiónom.


17 h

Blogy SME

  1. Lórant Kulík: Na marhuľovom festivale v Gönci platili jednotné ceny: Slováci prišli ochutnať marhule, džem a pálenku
  2. Miroslav Galovič: Slovenské Černobyle XXVII / Cykloleto 2022. Časť 2 - Varínske ruiny.
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922)
  4. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku
  5. Irena Šimuneková: Voda
  6. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - hrad Hrušov
  7. Štefan Vidlár: Politický starobinec
  8. Marcel Horný: Košúty 2, časť štvrtá : Kapela
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 245
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 12 572
  3. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 12 226
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 168
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 520
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 6 178
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 298
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 353
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu