Pondelok, 23. november, 2020 | Meniny má KlementKrížovkyKrížovky

Rampy boli dole pol hodiny, vlak nechodil

Čakanie na železničných priecestiach v Trenčíne trvá dlho, komplikuje aj prácu záchranky. Podľa železníc je všetko v norme.

Čakanie na vlak trvalo až pol hodinu.Čakanie na vlak trvalo až pol hodinu. (Zdroj: HANA HAJASOVÁ)

TRENČÍN. Obyvatelia Trenčína sa sťažujú na dlhé a podľa nich úplne zbytočné uzavretia železničných priecestí. Rampy bývajú spustené dolu niekedy 10-15 minút bez toho, že by išiel vlak. Situácia sa podľa informácií našich čitateľov opakuje pravidelne na priecestiach v Zlatovciach a tiež pri Bille. Doprava v meste je zložitá, dlhé čakania ju ešte viac komplikujú.

„Vo štvrtok 16. apríla sme o 14.29 hod. prišli k železničnému priecestiu pri Bille. Postupne pribúdali autá, chodci i cyklisti.

Vlak prešiel, ale rampy zostali dolu, tak sme čakali, že pôjde ďalší. Na druhej strane stálo aj auto policajtov.

Skryť Vypnúť reklamu

Tí po desiatich minútach nevydržali, otočili sa a odišli. Len čo sa tak stalo, chodci a cyklisti začali prechádzať na druhú stranu. Ani sa nečudujem, trvalo to naozaj dlho. Lenže čo by sa stalo, ak by sa spoza zákruty vyrútil vlak? Boli tam aj deti,“ hovorí o svojom zážitku Hana Hajasová z Trenčína.

Po tridsiatich minútach čakanie vzdali. Rozhodli sa, že zájdu na železničnú stanicu zistiť, prečo sú rampy stále dolu.

„Chlapi vo výpravni nevedeli, ale jeden niekam zavolal. Rozuzlenie? Rampy už neriadi automat, ale je za ne zodpovedný jeden pracovník a ten vraj zabudol. Čo keby zabudol dať rampy dolu? Čo by sa stalo potom? Ako sa také niečo vôbec môže stať,“ pýta sa Hajasová.

Podľa jej zistení sa situácia opakovala viackrát, ľudia na tomto priecestí čakali zbytočne takmer polhodinu aj dva dni predtým.

Skryť Vypnúť reklamu

Individuálne zlyhanie zamestnanca

Podľa informácií Ľubomíra Mitasa zo Železníc Slovenskej republiky riadil v tomto prípade rampy na priecestí zamestnanec železníc. Rampy však zdvihnúť nezabudol.

„V tomto prípade išlo o jeho individuálne zlyhanie pri organizácii vlastnej práce. S dotyčným sme mali pohovor a situáciu sme prešetrili. Zamestnanca sme postihli krátením prémií za mesiac apríl, vzniknutej situácie je nám ľúto,“ povedal Mitas.

Problémy majú aj sanitky

Problémom je, ak na priecestí zostane stáť dlhší čas sanitka, ktorá je na ceste k pacientovi. Komplikácie a zdržania v Trenčíne priznáva aj hovorca záchrannej služby Boris Chmel. „Situácia na priecestí komplikuje prácu zdravotníckym operátorom v stredisku záchrannej zdravotnej služby v Trenčíne. Pokiaľ sa dá, posielajú k pacientovi na jednej strane závor posádku rýchlej pomoci Trenčín 1, ktorá je na rovnakej strane závor. Na druhej strane závor zasa zasahujú iné posádky,“ hovorí Chmel.

Skryť Vypnúť reklamu

Ďalšou možnosťou je podľa neho aj využitie inej najbližšej obchádzky. „Nie vždy sa to tak dá, žiaľ, dochádza tu k predĺženiu dojazdových časov,“ povedal Chmel.

Závory sú dolu len nevyhnutne dlho

Dlhé čakacie doby na priecestiach sú podľa Ľubomíra Mitasa opodstatnené. „Vlak je mnohotonový kolos, ktorého brzdná dráha je niekoľko sto metrov, pri vyššej rýchlosti môže byť až 1000 a viac metrov,“ hovorí. Závory podľa neho nikdy nebývajú zatvorené zbytočne dlho, ale na nevyhnutne dlhý čas. Väčšina moderných priecestných zabezpečovacích zariadení je ovládaná automaticky, jazdou vlaku.

To znamená, že ak vlak vstúpi do blízkosti priecestia, spustí sa výstražný stav na zabezpečovacom zariadení.

Čas do príjazdu vlaku na priecestie môže byť obvykle od 30 do 50 sekúnd. Výstražný stav sa na priecestí ukončí automaticky až potom, keď posledný vozeň opustí priecestie.

Pri priecestiach, ktoré sú blízko staníc, môže doba od spustenia výstrahy do príjazdu vlaku na priecestie trvať aj tri-štyri minúty.

K predĺženiu času „zatvorených rámp“ môže dôjsť aj pri dvojkoľajnej trati pri súčasnej jazde vlakov v oboch smeroch.

„V tomto konkrétnom prípade, keď priecestie riadi signalista, ide o výnimočnú situáciu vynútenú modernizáciou železničnej infraštruktúry, ktorá práve prebieha v tejto lokalite,“ uzavrel Mitas.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  2. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  3. Neberieme štúdium športovo, ale športujeme
  4. Investície s fixným ročným výnosom 5,5 % - 8 %
  5. Vianočnú edíciu kávy Starbucks tento rok kúpite už aj v obchode
  6. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  7. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME
  8. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe
  9. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  10. Mercedes-Benz EQV je elektrické riešenie všestranného vozidla
  1. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  2. Get our subscription and support the Online Charity Auction
  3. Ako overiť či máte aktívny druhý pilier?
  4. Kurzarbeit – then, now and tomorrow
  5. Fanshop HC Košice prichádza s novinkami
  6. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  7. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe
  8. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  9. Vianočnú edíciu kávy Starbucks tento rok kúpite už aj v obchode
  10. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 29 475
  2. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 10 410
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 285
  4. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 9 709
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 451
  6. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 9 293
  7. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 9 221
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 931
  9. Ako nahradiť fosílne palivá geotermálnou energiou? 8 785
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci 8 468
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Rozpočet TSK na budúci rok počíta s nižšími daňovými príjmami

Trenčiansky samosprávny kraj bude v budúcom roku hospodáriť s vyrovnaným rozpočtom vo výške takmer 230 miliónov eur.

Ilustračné foto

Poslanci TSK schválili rozpočet, kraj chce investovať 76 miliónov eur

Viac ako 76 miliónov eur plánuje v budúcom roku investovať TSK do zvýšenia kvality ciest, škôl, nemocníc i zariadení sociálnych služieb.

Ilustračná fotografia.

Knihy píše za múrmi kláštora

„Mnísi radi hrajú videohry alebo bicyklujú,“ hovorí Rychtarech.

Richard Rychtarech

Vodiči nezaparkujú ani s preukazom ŤZP

Sťažujú sa na nedostatok parkovacích miest.

V meste je údajne málo parkovacích miest pre držiteľov preukazu ŤZP.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia vyšetruje masívne podozrenia z tunelovania Agrokomplexu

Rezort hovorí o závažných zisteniach v štátnom podniku. V minulosti ho riadili nominanti SNS.

Rušeň tlačil auto desiatky metrov

Matka s dvoma synmi skončili po zrážke v nemocnici.

Z nádrže Ružiná vyťahujú obrovské ryby, záchranný odlov prebieha v sparťanských podmienkach

Pre ryby sú pripravené aj nákladné autá so špeciálnymi bedňami, v ktorých je k dispozícii tekutý kyslík.

Časť nákladov na testovanie mestu Nitra neuznali

Radnica zabezpečila na každé z odberných miest až troch administratívnych pracovníkov. Štát jej preplatí dvoch.

Už ste čítali?