Rampy boli dole pol hodiny, vlak nechodil

Čakanie na železničných priecestiach v Trenčíne trvá dlho, komplikuje aj prácu záchranky. Podľa železníc je všetko v norme.

Čakanie na vlak trvalo až pol hodinu.Čakanie na vlak trvalo až pol hodinu. (Zdroj: HANA HAJASOVÁ)

TRENČÍN. Obyvatelia Trenčína sa sťažujú na dlhé a podľa nich úplne zbytočné uzavretia železničných priecestí. Rampy bývajú spustené dolu niekedy 10-15 minút bez toho, že by išiel vlak. Situácia sa podľa informácií našich čitateľov opakuje pravidelne na priecestiach v Zlatovciach a tiež pri Bille. Doprava v meste je zložitá, dlhé čakania ju ešte viac komplikujú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Vo štvrtok 16. apríla sme o 14.29 hod. prišli k železničnému priecestiu pri Bille. Postupne pribúdali autá, chodci i cyklisti.

Vlak prešiel, ale rampy zostali dolu, tak sme čakali, že pôjde ďalší. Na druhej strane stálo aj auto policajtov.

SkryťVypnúť reklamu

Tí po desiatich minútach nevydržali, otočili sa a odišli. Len čo sa tak stalo, chodci a cyklisti začali prechádzať na druhú stranu. Ani sa nečudujem, trvalo to naozaj dlho. Lenže čo by sa stalo, ak by sa spoza zákruty vyrútil vlak? Boli tam aj deti,“ hovorí o svojom zážitku Hana Hajasová z Trenčína.

Po tridsiatich minútach čakanie vzdali. Rozhodli sa, že zájdu na železničnú stanicu zistiť, prečo sú rampy stále dolu.

„Chlapi vo výpravni nevedeli, ale jeden niekam zavolal. Rozuzlenie? Rampy už neriadi automat, ale je za ne zodpovedný jeden pracovník a ten vraj zabudol. Čo keby zabudol dať rampy dolu? Čo by sa stalo potom? Ako sa také niečo vôbec môže stať,“ pýta sa Hajasová.

Podľa jej zistení sa situácia opakovala viackrát, ľudia na tomto priecestí čakali zbytočne takmer polhodinu aj dva dni predtým.

SkryťVypnúť reklamu

Individuálne zlyhanie zamestnanca

Podľa informácií Ľubomíra Mitasa zo Železníc Slovenskej republiky riadil v tomto prípade rampy na priecestí zamestnanec železníc. Rampy však zdvihnúť nezabudol.

„V tomto prípade išlo o jeho individuálne zlyhanie pri organizácii vlastnej práce. S dotyčným sme mali pohovor a situáciu sme prešetrili. Zamestnanca sme postihli krátením prémií za mesiac apríl, vzniknutej situácie je nám ľúto,“ povedal Mitas.

Problémy majú aj sanitky

Problémom je, ak na priecestí zostane stáť dlhší čas sanitka, ktorá je na ceste k pacientovi. Komplikácie a zdržania v Trenčíne priznáva aj hovorca záchrannej služby Boris Chmel. „Situácia na priecestí komplikuje prácu zdravotníckym operátorom v stredisku záchrannej zdravotnej služby v Trenčíne. Pokiaľ sa dá, posielajú k pacientovi na jednej strane závor posádku rýchlej pomoci Trenčín 1, ktorá je na rovnakej strane závor. Na druhej strane závor zasa zasahujú iné posádky,“ hovorí Chmel.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšou možnosťou je podľa neho aj využitie inej najbližšej obchádzky. „Nie vždy sa to tak dá, žiaľ, dochádza tu k predĺženiu dojazdových časov,“ povedal Chmel.

Závory sú dolu len nevyhnutne dlho

Dlhé čakacie doby na priecestiach sú podľa Ľubomíra Mitasa opodstatnené. „Vlak je mnohotonový kolos, ktorého brzdná dráha je niekoľko sto metrov, pri vyššej rýchlosti môže byť až 1000 a viac metrov,“ hovorí. Závory podľa neho nikdy nebývajú zatvorené zbytočne dlho, ale na nevyhnutne dlhý čas. Väčšina moderných priecestných zabezpečovacích zariadení je ovládaná automaticky, jazdou vlaku.

To znamená, že ak vlak vstúpi do blízkosti priecestia, spustí sa výstražný stav na zabezpečovacom zariadení.

Čas do príjazdu vlaku na priecestie môže byť obvykle od 30 do 50 sekúnd. Výstražný stav sa na priecestí ukončí automaticky až potom, keď posledný vozeň opustí priecestie.

Pri priecestiach, ktoré sú blízko staníc, môže doba od spustenia výstrahy do príjazdu vlaku na priecestie trvať aj tri-štyri minúty.

K predĺženiu času „zatvorených rámp“ môže dôjsť aj pri dvojkoľajnej trati pri súčasnej jazde vlakov v oboch smeroch.

„V tomto konkrétnom prípade, keď priecestie riadi signalista, ide o výnimočnú situáciu vynútenú modernizáciou železničnej infraštruktúry, ktorá práve prebieha v tejto lokalite,“ uzavrel Mitas.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 14 999
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 5 312
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 979
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 531
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 003
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 518
  7. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 479
  8. Plátené tašky a opakované použitie 3 242
  1. Jozef Drahovský: Novela zákona o cestnej premávke, legislatívny proces lp/2025/282 - analýza
  2. Ján Bilohuščin: Prečo je najodbornejšia a najslušnejšia opozícia vnímaná ako slabá?
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (6. - 12.6.1925)
  4. Rado Surovka: Potrava, alebo otrava ?
  5. Martin Fronk: Básnik s mečom aj perom: Prečo sa renesančný rebel usadil na Modrom Kameni?
  6. Vladimír Hatara: Fico v duchu dobre vie...
  7. Miroslav Ferkl: Kde je mamička?
  8. Dušan Koniar: Hitlerov Kommandobefehl a drony nad Irkutskom
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 155
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 15 455
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 879
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 866
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 873
  6. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 8 526
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 6 674
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 695
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Po chátrajúcom bratislavskom Tehelnom poli sa k nepoznaniu zmenil aj staručký štadión v Prešove.

Týchto osem štadiónov pohostí majstrovstvá Európy do 21 rokov.


Radi by ste si „štrngli“ s priateľmi na oslave, no alkohol nie je vaša ideálna voľba?


Už o pár dní začne Myjava opäť po roku ožívať ľudovými tradíciami, hudbou, tancom, spevom, remeslami a dobrou náladou.


Nový výťah uľahčil pohyb klientom a prácu ošetrovateľom.

Vylepšili i prístup do kúpeľní.


  1. Jozef Drahovský: Novela zákona o cestnej premávke, legislatívny proces lp/2025/282 - analýza
  2. Ján Bilohuščin: Prečo je najodbornejšia a najslušnejšia opozícia vnímaná ako slabá?
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (6. - 12.6.1925)
  4. Rado Surovka: Potrava, alebo otrava ?
  5. Martin Fronk: Básnik s mečom aj perom: Prečo sa renesančný rebel usadil na Modrom Kameni?
  6. Vladimír Hatara: Fico v duchu dobre vie...
  7. Miroslav Ferkl: Kde je mamička?
  8. Dušan Koniar: Hitlerov Kommandobefehl a drony nad Irkutskom
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 155
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 15 455
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 879
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 866
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 873
  6. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 8 526
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 6 674
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 695
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu