Nedeľa, 1. august, 2021 | Meniny má BožidaraKrížovkyKrížovky

Rampy boli dole pol hodiny, vlak nechodil

Čakanie na železničných priecestiach v Trenčíne trvá dlho, komplikuje aj prácu záchranky. Podľa železníc je všetko v norme.

Čakanie na vlak trvalo až pol hodinu.Čakanie na vlak trvalo až pol hodinu. (Zdroj: HANA HAJASOVÁ)

TRENČÍN. Obyvatelia Trenčína sa sťažujú na dlhé a podľa nich úplne zbytočné uzavretia železničných priecestí. Rampy bývajú spustené dolu niekedy 10-15 minút bez toho, že by išiel vlak. Situácia sa podľa informácií našich čitateľov opakuje pravidelne na priecestiach v Zlatovciach a tiež pri Bille. Doprava v meste je zložitá, dlhé čakania ju ešte viac komplikujú.

„Vo štvrtok 16. apríla sme o 14.29 hod. prišli k železničnému priecestiu pri Bille. Postupne pribúdali autá, chodci i cyklisti.

Vlak prešiel, ale rampy zostali dolu, tak sme čakali, že pôjde ďalší. Na druhej strane stálo aj auto policajtov.

Skryť Vypnúť reklamu

Tí po desiatich minútach nevydržali, otočili sa a odišli. Len čo sa tak stalo, chodci a cyklisti začali prechádzať na druhú stranu. Ani sa nečudujem, trvalo to naozaj dlho. Lenže čo by sa stalo, ak by sa spoza zákruty vyrútil vlak? Boli tam aj deti,“ hovorí o svojom zážitku Hana Hajasová z Trenčína.

Po tridsiatich minútach čakanie vzdali. Rozhodli sa, že zájdu na železničnú stanicu zistiť, prečo sú rampy stále dolu.

„Chlapi vo výpravni nevedeli, ale jeden niekam zavolal. Rozuzlenie? Rampy už neriadi automat, ale je za ne zodpovedný jeden pracovník a ten vraj zabudol. Čo keby zabudol dať rampy dolu? Čo by sa stalo potom? Ako sa také niečo vôbec môže stať,“ pýta sa Hajasová.

Podľa jej zistení sa situácia opakovala viackrát, ľudia na tomto priecestí čakali zbytočne takmer polhodinu aj dva dni predtým.

Skryť Vypnúť reklamu

Individuálne zlyhanie zamestnanca

Podľa informácií Ľubomíra Mitasa zo Železníc Slovenskej republiky riadil v tomto prípade rampy na priecestí zamestnanec železníc. Rampy však zdvihnúť nezabudol.

„V tomto prípade išlo o jeho individuálne zlyhanie pri organizácii vlastnej práce. S dotyčným sme mali pohovor a situáciu sme prešetrili. Zamestnanca sme postihli krátením prémií za mesiac apríl, vzniknutej situácie je nám ľúto,“ povedal Mitas.

Problémy majú aj sanitky

Problémom je, ak na priecestí zostane stáť dlhší čas sanitka, ktorá je na ceste k pacientovi. Komplikácie a zdržania v Trenčíne priznáva aj hovorca záchrannej služby Boris Chmel. „Situácia na priecestí komplikuje prácu zdravotníckym operátorom v stredisku záchrannej zdravotnej služby v Trenčíne. Pokiaľ sa dá, posielajú k pacientovi na jednej strane závor posádku rýchlej pomoci Trenčín 1, ktorá je na rovnakej strane závor. Na druhej strane závor zasa zasahujú iné posádky,“ hovorí Chmel.

Skryť Vypnúť reklamu

Ďalšou možnosťou je podľa neho aj využitie inej najbližšej obchádzky. „Nie vždy sa to tak dá, žiaľ, dochádza tu k predĺženiu dojazdových časov,“ povedal Chmel.

Závory sú dolu len nevyhnutne dlho

Dlhé čakacie doby na priecestiach sú podľa Ľubomíra Mitasa opodstatnené. „Vlak je mnohotonový kolos, ktorého brzdná dráha je niekoľko sto metrov, pri vyššej rýchlosti môže byť až 1000 a viac metrov,“ hovorí. Závory podľa neho nikdy nebývajú zatvorené zbytočne dlho, ale na nevyhnutne dlhý čas. Väčšina moderných priecestných zabezpečovacích zariadení je ovládaná automaticky, jazdou vlaku.

To znamená, že ak vlak vstúpi do blízkosti priecestia, spustí sa výstražný stav na zabezpečovacom zariadení.

Čas do príjazdu vlaku na priecestie môže byť obvykle od 30 do 50 sekúnd. Výstražný stav sa na priecestí ukončí automaticky až potom, keď posledný vozeň opustí priecestie.

Pri priecestiach, ktoré sú blízko staníc, môže doba od spustenia výstrahy do príjazdu vlaku na priecestie trvať aj tri-štyri minúty.

K predĺženiu času „zatvorených rámp“ môže dôjsť aj pri dvojkoľajnej trati pri súčasnej jazde vlakov v oboch smeroch.

„V tomto konkrétnom prípade, keď priecestie riadi signalista, ide o výnimočnú situáciu vynútenú modernizáciou železničnej infraštruktúry, ktorá práve prebieha v tejto lokalite,“ uzavrel Mitas.

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  2. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  3. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  4. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  5. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  2. Košická štvrť je súčasťou odpadového experimentu.
  3. Kúpa vozidla cez inzerát či od malého predajcu je rizikovejšia
  4. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  5. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  6. Nepodceňujte rozmiestnenie zásuviek a vypínačov
  7. Hrotka: Sporiteľne ťahajú za kratší koniec. Musíme reagovať
  8. Slováci čoraz viac nakupujú pivo vo vratných fľašiach
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 4 924
  2. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 4 362
  3. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 4 131
  4. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 3 824
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 458
  6. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 336
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 264
  8. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 214
  9. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 3 159
  10. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 3 093
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Cintorín nemeckých vojakov Kursk - Besedino.

Láska si čas nevyberá. Nedokáže ju zlomiť ani krutá vojna a ostane navždy v pamäti. Taký je aj osud vojnovej lásky Prievidžanky Márie a Nemca Oskara.


2 h
Ilustračné foto.

Prinášame vám prehľad novorodeniatok, ktoré sme odfotili v trenčianskej a myjavskej pôrodnici. Ich fotky boli zverejnené v MY Trenčianskych novinách.


3 h

Búrky nás môžu zasiahnuť už v nedeľu ráno, popoludní sa ich intenzita zosilní. Meteorológovia varujú pred povodňovými úkazmi a možnými škodami.


TASR 15 h

Mladý vodič utrpel zranenia, ktorým na mieste podľahol. Vážne sa zranil jeho 27-ročný spolujazdec, ktorého záchranári previezli do nemocnice.


(TN) 17 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Žene už záchranári nemohli pomôcť.


13 h

Korytiak informoval, že rieši aj personálne postupy, ktoré nerešpektovali právny stav, a i tak boli predošlým vedením prijaté.


23 h

Mesto hygienikov o konaní hromadnej akcie neinformovalo.


30. júl

Muža ratovali záchranári.


31. júl

Už ste čítali?