Pondelok, 23. júl, 2018 | Meniny má Oľga

Posun termínov železnice vylučujú

Brusel nezaplatí modernizáciu železnice v Trenčíne pre súdne spory o priebehu tendra na zhotoviteľa prác. Podľa železníc to vplyv na termíny dokončenia nebude mať.

Podjazdy by mali dokončiť v lete.(Zdroj: ANDREJ LUPRICH)

TRENČÍN. 204 miliónov eur, ktoré mali na modernizáciu železnice v úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá prísť z Európskej únie, zaplatí štát. Ministerstvo dopravy vyradilo projekt modernizácie z Operačného programu Doprava v programovacom období 2007 až 2013.

Dôvodom boli dlhotrvajúce domáce súdne spory o priebehu tendra na zhotoviteľa prác, ako aj pre prešetrovanie porušenia pravidiel Európskej únie, ktoré vedie Európska komisia voči Slovensku.

Po ukončení týchto sporov by mohol byť projekt prefinancovaný z peňazí v Operačnom programe Integrovaná Infraštruktúra na roky 2014 až 2020.

Článok pokračuje pod video reklamou

Skanska hovorí o diskriminácii

Skanska v súťaži predložila ponuku za 201 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Železnice ju zo súťaže opakovane vylúčili, čo spoločnosť označila za diskrimináciu. Firma mala tiež podozrenie z manipulácie pri opätovnom vyhodnotení ponúk.

Podľa hovorkyne železníc Martiny Pavlíkovej prebehla súťaž v zmysle zákona o verejnom obstarávaní. Zodpovednosť za možné pochybenia určí až súd. „Dôvody vylúčenia sme podrobne rozpísali vo viacerých zdôvodneniach, išlo o závažné pochybenia zo strany Skanska v predloženej ponuke," povedala Pavlíková.

Železnice napokon podpísali v októbri 2012 zmluvu so Združením pod Brezinou na čele so spoločnosťou TSS Grade, za 245 miliónov eur, čo bola druhá najnižšia ponuka. Najvyšší súd vlani v decembri rozhodol, že železnice majú znovu vyhodnotiť splnenie podmienok účasti a ponuky v súťaži.

Práce pokračujú podľa zmluvy

Zmena financovania sa termínov dokončenia modernizácie podľa hovorkyne železníc nedotkne. „Stavebné práce prebiehajú v zmysle platnej zmluvy a podľa stanoveného harmonogramu," povedala.

Podľa hovorcu ministerstva dopravy Martina Kóňu existuje viacero zdrojov krytia nákladov na stavbu. „Definitívne riešenie sa momentálne finalizuje. Práce pokračujú podľa zmluvy o diele," uzavrel.

Podjazdy by mali dokončiť v lete

Aktuálne sa podľa železníc na podjazde Vlárska budujú oporné steny a robí sa trysková injektáž dna podjazdu a lanové kotvy. Na podjazde Brnianska prebieha odkop zeminy a hutnenie podložia.

Podľa februárového harmonogramu je termín ukončenia podjazdu na Vlárskej naplánovaný na koniec júla tohto roku, podjazd na Brnianskej má byť dokončený o mesiac neskôr.

Podľa hovorkyne Trenčína Eriky Ságovej je však pravdepodobné, že niektoré termíny sa aj na základe predchádzajúcich skúseností ešte môžu posunúť.

„Primátor je v kontakte s vedením Železníc a túto záležitosť komunikuje tak, že rozostavané objekty stavby, ktoré sú v priamom súvise s dopravou v meste, budú dokončené ešte v tomto roku a celá stavba v roku 2016," povedala Ságová.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 213
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 028
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 478
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 561
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 040
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 525
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 4 054
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 216
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 2 964
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 961

Hlavné správy z MY Trenčín

DAC si môže zahrať proti Makovi, do Trenčína by mohol prísť Feyenoord

Pozrite si žreb 3. predkola Európskej ligy 2018/2019.

Plán udržateľnej mobility má zlepšiť dopravnú situáciu v Trenčianskom kraji

Hlavným zámerom je zároveň zabezpečiť finančne výhodnú a bezpečnú dopravu, ktorá bude dostupná pre všetky cieľové skupiny.

Poďte s nami na futbal: Za predplatné na AS Trenčín

Predplaťte si MY Trenčianske noviny na dva roky a získate permanentku na zápasy AS Trenčín v hodnote 50 eur.

Belkov memoriál zostal doma

V sobotu 14. júla sa na 
štadióne v Hornom Srní uskutočnil nultý ročník Memoriálu Romana Belku.

Trenčianski hasiči zasahovali pri požiari v objekte súkromnej spoločnosti

Požiar hasilo sedem hasičov. Jeho príčiny zisťujú.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Aktualizované: Pre zrážku vlaku s kamiónom je zavedená náhradná autobusová doprava

V Zemianskych Kostoľanoch sa dnes dopoludnia zrazil osobný vlak s kamiónom. Vo vlaku bolo takmer šesťdesiat cestujúcich. Vodiča nákladiaku museli z vozidla vystrihávať.

V Limbašskej doline odhalili vinníkov čiernych skládok

Jedným z vinníkov je operný spevák z Bratislavy.

Na Oravskej priehrade pribudne ostrov, postavia ho pre vtáky

Ostrov vybuduje Chránená krajinná oblasť Horná Orava a bude slúžiť ako útočište pre vtáky. Nemajú kde hniezdiť.

Vybrali SME

Už ste čítali?