TRENČÍN. Nový moderný cestný most cez Váh by mali dokončiť a odovzdať do užívania už koncom tohto mesiaca. Predlžovanie termínov pri prácach na modernizácii železničnej trate však ľudí pri podobných projektoch zneistilo.
„Ja už v tomto meste neverím v dokončenie žiadneho termínu. Ale keby autá už v apríli mohli po novom moste jazdiť, pomohlo by to určite zlepšiť katastrofálnu dopravnú situáciu v meste," povedal Martin z Trenčína.
Dokončenie načas
Slovenská správa ciest potvrdila, že plánované ukončenie výstavby by mali stihnúť. „Na stavbe pracovníci ešte musia ukončiť položenie asfaltových vrstiev vozovky, dokončiť montáž zábradlí a zvodidiel, osadiť portály, dokončiť montáž dopravného značenia, urobiť oplotenie a terénne i sadové úpravy. Následne prebehnú preberacie a kolaudačné konania," informovala Zuzana Hromcová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest.
Iná situácia je v mestskej časti Trenčína Opatová nad Váhom. Tam sa práce na novom nadjazde, ktorý je taktiež vo vlastníctve správy ciest, ešte ani nezačali. A to mali skončiť v decembri uplynulého roka. Správe ciest robí problémy firma, ktorá je zodpovedná za nedodržanie termínov rekonštrukcie. V súčasnosti sa problému venuje právnické oddelenie Slovenskej správy ciest.
Neuskutočnené práce
Samotná rekonštrukcia sa mala týkať horneja spodnej časti mosta. „Práce mali spočívať v odbúraní mostného zvršku až po úroveň nosnej konštrukcie, demontáži zábradlia a odbúraní monolitických ríms. Na obidvoch stranách mosta sa mali rozšíriť chodníky o 60 centimetrov, osadiť prefabrikované rímsy, nové zábradlie s protihlukovou stenou a nové zvodidlá," informovala Hromcová.
Pracovníci sa mali zamerať aj na spodnú časť mosta. „Mali vybudovať novú izoláciu mosta a položiť asfaltové vrstvy vozovky. Zo spodnej časti mosta mali opraviť vypadnuté časti betónu, vykonať sanáciu výstuže a opraviť oporné múry," dodala Hromcová.