Autá pod Čiernym mostekomv Trenčíne stále jazdia. Pôvodný termín uzavretia bol koniec januára, železnice predpokladajú jeho uzavretie až v priebehu apríla. Otázne je aj dokončenie letnej plavárne do leta tohto roka.
TRENČÍN. Podľa pôvodného plánu mal byť Čierny mostek na Žabinskej ulici začiatkom roka natrvalo zatvorený, autá už mali jazdiť cez Hlavnú ulicu v Zlatovciach. Na stavbe však prišlo k zmene plánu prác a termín sa posúva.
Problémy železniciam spôsobuje najmä slabá projektová dokumentácia pôvodných inžinierskych sietí.
„Veľké problémy pri stavbe nám robia podzemné inžinierske siete, ktoré sú postupne objavované pri výkopových prácach. Niektoré siete neboli zo strany správcov pri spracovaní projektovej dokumentácie zakreslené vôbec, ak boli zakreslené, boli zakreslené v inej výškovej aj polohopisnej polohe, ako bola skutočnosť. Museli sme prepracovať projektovú dokumentáciu a opätovne ju prerokovať s príslušným správcom,“ konštatovala hovorkyňa železníc Martina Pavlíková.
Termínom nepomohol ani spor TVS aTVK
Podľa nej boli rokovania zdĺhavé aj pre spor medzi Trenčianskou vodárenskou spoločnosťou a Trenčianskymi vodárňami a kanalizáciami o prevádzkovanie vodovodu a kanalizácií v meste.
Počas spracovania dokumentácie došlo k prerozdeleniu kompetencií medzi TVS, s ktorým boli prerokované všetky pôvodné projektové dokumentácie týkajúce sa preložiek vodovodov, a Trenčianskymi vodárňami a kanalizáciami, ktorý má nové požiadavky v rámci technických riešení.
„Aj tieto skutočnosti negatívne vplývajú na predĺženie termínu realizácie. Predpokladáme, ak to poveternostné podmienky dovolia, že k uzatvoreniu mosteka by mohlo dôjsť najneskôr v priebehu apríla 2015,“ dodala Pavlíková.
Stihnú plaváreň do leta?
V Trenčíne je v súčasnosti rozbehnutých viac ako 570 stavebných objektov. Železnice považujú za normálne, že sa počas takého rozsahu prác upravuje aj časový plán. Podľa Pavlíkovej aktuálne rokujú o úprave harmonogramu stavby tak, aby odzrkadľoval reálny stav.
„Z toho vyplynú termíny začatia a ukončenia jednotlivých stavebných objektov. Termín ukončenia celej stavby - február 2016 však ostáva nezmenený,“ dodala Pavlíková. Technicky a finančne najnáročnejšia je podľa železníc rekonštrukcia lávky pri starom moste na Ostrov.
Aj tu museli minulý rok prepracovať projektovú dokumentáciu, ktorú zabezpečilo mesto.
Projekty museli prispôsobiť novým normám, zvýšiť zaťaženia mostnej konštrukcie aj s ohľadom budúcej výstavby hotela na Ostrove.
Práce sa začnú po oteplení, potrvajú sedem mesiacov
Aktuálne prebieha konanie o vydanie povolenia na výrub stromov, ktoré rastú pri oporách mosta, čaká sa tiež na stavebné povolenia.
„Na objektoch kanalizácie a vodovodu očakávame vydanie stavebného povolenia v najbližších dňoch. Na ostatných objektoch, ako sú parkovisko a komunikácia pred letnou plavárňou, inžinierska činnosť ešte prebieha.
Ak sa nevyskytnú na stavbe nepredvídateľné skutočnosti, predpokladaná doba výstavby je naplánovaná na sedem mesiacov. Realizáciu zhotoviteľ začne ihneď, ako nastane priaznivé počasie,“ uzavrela Pavlíková.
Ak by sa teda práce začali koncom februára, dokončenie podľa harmonogramu vychádza na koniec septembra.
Mesto o možnom meškaní oficiálne nevie
Podľa trenčianskej hovorkyne Eriky Ságovej nemajú od železníc oficiálnu informáciu o ohrození plánovaného termínu otvorenia letnej plavárne.
„Z našej strany zmluvu plníme – v rozpočte mesta Trenčín na rok 2015 je na dokončenie letnej plavárne schválená suma 160-tisíc eur. Táto suma je vyčlenená na celkové dokončenie letnej plavárne, kde je zahrnuté aj sprevádzkovanie bazénovej technológie, sadovnícke úpravy či výstavba bufetov,“ dodala Ságová.