Nedeľa, 7. august, 2022 | Meniny má Štefánia

Posilnenia spojov sa ľudia zatiaľ nedočkajú

Na železničnej trase Trenčín- Chynorany premáva len niekoľko spojov za deň. Pre obyvateľov krajského mesta i Bánoviec je to nedostačujúce. Ministerstvo dopravy však zmeny neplánuje.

Na trati Trenčín- Chynorany spoje zatiaľ nepribudnú.Na trati Trenčín- Chynorany spoje zatiaľ nepribudnú. (Zdroj: MARTIN KARLÍK)

Na železničnej trase Trenčín- Chynorany premáva len niekoľko spojov za deň. Pre obyvateľov krajského mesta i Bánoviec je to nedostačujúce. Ministerstvo dopravy však zmeny neplánuje.

TRENČÍN. Spoje do Chynorian zo železničnej stanice v Trenčíne sú podľa ľudí nedostatočné. Počas pracovného týždňa spoje premávajú štyrikrát za deň. „To je naozaj málo, hlavne v predpoludňajších hodinách by som minimálne jeden spoj navyše privítal,“ povedal Marián z Trenčína.

Chcú viac spojov

Dostupnosť železničnej dopravy zaujíma aj mesto Bánovce nad Bebravou, ktoré je jednou zo zastávok na tejto trase. Práve jeho obyvatelia by zvýšenie počtu spojov uvítali. Mesto im dalo možnosť sa k tejto téme vyjadriť prostredníctvom dotazníkov.

SkryťVypnúť reklamu

„Oslovili sme občanov prostredníctvom krátkeho dotazníka, ktorý sme zverejnili v Bánovských novinách a na webe mesta. Dotazník obsahoval celkom štyri otázky týkajúce sa intenzity spojov, časového zosúladenia s nadväzujúcimi spojmi, spokojnosťou so súčasným stavom vlakovej dopravy a v poslednej otázke bol priestor pre názory a pripomienky,“ povedala hovorkyňa Bánoviec nad Bebravou Ingrid Mozolová.

Návrhy kraja

Podnety ľudí smerovali na dopravný odbor Trenčianskeho samosprávneho kraja. Ten ešte v polovici januára požiadal ministerstvo dopravy o navýšenie počtu spojov na tejto trati. Okrem toho kraj navrhol i riešenie použitia kombinovanej dopravy aj na trase Trenčín – Bánovce nad Bebravou.

„Na tomto úseku by mala byť prímestská autobusová doprava s tým, že železničné spojenia by v režime regionálnych expresov obsluhovali len dôležité železničné stanice. V úseku Trenčín - Bánovce nad Bebravou by autobusová doprava premávala v obciach, kde by nezastavoval vlak,“ povedala Jana Paulínyová, vedúca oddelenia komunikácie.Zmien sa však ľudia zo strany rezortu dopravy pravdepodobne nedočkajú. Potvrdilo to aj samotné ministerstvo.

SkryťVypnúť reklamu

„Rezort dopravy nateraz neuvažuje o navýšení výkonov železničnej osobnej dopravy na tejto trati. Rozloženie vlakov na trati číslo 143 Trenčín - Chynorany záleží aj od dohody starostov a primátorov dotknutých obcí, samosprávneho kraja, SAD Trenčín a Železničnej spoločnosti Slovensko,“ povedal Martin Kóňa, hovorca ministerstva dopravy.

Úprava v cestovnom poriadku

Železničná spoločnosť Slovensko informovala, že na spomínanej trati dôjde počas roka 2015 len k jednej zmene v cestovnom poriadku.

„Od 1. marca sa posunie odchod osobného vlaku 5406 z Trenčína počas víkendov o päť minút neskôr, aby sa zlepšili väzby prípojov v tejto železničnej stanici. V súčasnosti odchádza každý deň v rovnakom čase o 15:36,“ povedal Ján Filip z odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko.

SkryťVypnúť reklamu

Úsek do Chynorian sa ale mení v súvislosti s modernizáciou železničnej trate. „V tomto roku pracovníci uskutočnia preložku tejto trate v dĺžke 1,5 kilometra so samotným zaústením do Železničnej stanice v Trenčíne,“ povedala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Martina Pavlíková.

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde vybavíte žiadosť o hypotéku bez návštevy pobočky?
  2. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  3. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  7. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  4. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  5. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  6. Tetovanie a piercing - aké zdravotné riziká môžu spôsobiť?
  7. Aké sú vízie slovenských vodičov a architektov?
  8. Toto sú vízie slovenských vodičov a architektov
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 069
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 800
  3. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 204
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 307
  5. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 5 193
  6. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 3 984
  7. First moment: Maldivy, Maurícius či Mexiko na dosah jedným letom 2 574
  8. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 487

Blogy SME

  1. Viera Spišáková: Trapas technický
  2. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  3. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  4. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  5. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  6. Matúš Grznár: Výzva Igorovi Matovičovi k sebareflexii a odstúpeniu.
  7. Štefan Vidlár: Bola jedna rodina
  8. Marián Kozák: Festival "Európskeho ľudového remesla" v Kežmarku 2022
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 50 633
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 24 969
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 9 607
  4. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 123
  5. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 578
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 464
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 157
  8. Jana Melišová: Investovať či neinvestovať? 3 840
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Na snímke autistický chlapec Marcus počas terapie s mačkami v rámci letného workshopu Bezrozdielov v Galérii Miloša Alexandra Bazovského v Trenčíne 6. augusta 2022.

Autistické deti maľovali obrazy počas workshopu Bezrozdielov.


TASR 19m
Basgitarista Andrej Kohout v čase aktívnej hudobnej kariéry.

Kapelu Apoplexy uznávali a stále uznávajú dlhé roky nielen priaznivci slovenskej metalovej hudby.


11 h
Členovia Bučkovanky vymenili kroje počas extrémnych horúčav za biele košele.

Na novomestskom Námestí slobody bolo počas koncertu Bučkovanky o osemnástej hodine presne 38 stupňov Celzia.


11 h

V roku 2017 išlo o jeden z najmasívnejších úhynov rýb na Váhu.


(JÁ) 15 h

Blogy SME

  1. Viera Spišáková: Trapas technický
  2. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  3. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  4. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  5. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  6. Matúš Grznár: Výzva Igorovi Matovičovi k sebareflexii a odstúpeniu.
  7. Štefan Vidlár: Bola jedna rodina
  8. Marián Kozák: Festival "Európskeho ľudového remesla" v Kežmarku 2022
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 50 633
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 24 969
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 9 607
  4. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 123
  5. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 578
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 464
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 157
  8. Jana Melišová: Investovať či neinvestovať? 3 840
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu