V Trenčíne spustili skúšobnú prevádzku služby City Monitor. Prostredníctvom nej môžu obyvatelia mesta posielať samospráve podnety na zlepšenie, či hlásiť poruchy a nedostatky. V Myjave táto služba funguje už od marca.
TRENČÍN. Podľa hovorkyne mesta Eriky Ságovej ide o snahu posilniť komunikáciu a spoluprácu s občanmi pri zlepšovaní prostredia a života v meste.
Služba dopĺňa už existujúce možnosti - rubriku Otázky a odpovede na webe mesta a portál Odkaz pre starostu -ako dať vedieť samospráve, čo občanov trápi.
Služba je bezplatná
Je primárne určená pre majiteľov smartfónov, mobilnú aplikáciu potrebnú pri jej využívaní si záujemcovia môžu bezplatne stiahnuť do svojich mobilných telefónov.
„Prostredníctvom City Monitoru môžu občania svojej samospráve nahlásiť výtlky, poškodené dopravné značenie, neporiadok či nefunkčné verejne osvetlenie,“ hovorí Ságová.
Aplikácia umožňuje fotodokumentáciu a využíva lokalizačné služby. Hlásenie je spolu s fotografiou a presnou adresou miesta odoslané a automaticky uložené na stránke projektu, kde ho prijme poverený pracovník mesta.
Problém tak môže okamžite riešiť.
„Služba má nesporné výhody pre občana aj samosprávu: občan si môže vo svojom smartfóne sledovať priebeh riešenia problému od jeho nahlásenia až po jeho vyriešenie a pracovníci samosprávy môžu všetky postrehy občanov okamžite lokalizovať, prezerať, editovať a tiež evidovať postup prác na nich až po zavŕšenie. Tento obojstranne praktický prístup umožní samospráve rýchlejšie reagovať na krízové situácie,“ dodala Ságová.
Aktuálne je na stránke projektu nahlásených 17 podnetov, týkajú sa chýbajúcich dopravných značení v meste, čiernych skládok, nefunkčného osvetlenia a výtlkov.
Myjava už podnety rieši
V Myjave začali službu City Monitor využívať v marci. Oceňujú najmä jej praktickosť a funkčnosť. Momentálne je na stránke projektu 23 podnetov od občanov Myjavy, z nich je osem označených ako vyriešené.
Väčšina podnetov sa týka čiernych skládok. Výhodu používania aplikácie vidí hovorca Myjavy Marek Hrin aj v komunikácii v smere od samosprávy k občanovi.
„Prostredníctvom aplikácie sa obyvateľom dostávajú zo strany mesta jednoduché pripomenutia a informácie prihláseným užívateľom. Napríklad o odstávke elektriny, o zasadaní zastupiteľstva, či o blížiacom sa kultúrnom podujatí.“ Mesto za prevádzku tejto služby platí takmer 50 eur mesačne.