Preplnené cesty v Trenčíne sú dlhodobým problémom. Najmä v čase dopravnej špičky sú zápchy takmer v celom širšom centre mesta. Pomôcť by malo dokončenie druhého cestného mosta, termín zostáva zatiaľ bez zmeny- koniec marca 2015.
TRENČÍN. Zápchy v meste sú evidentné v čase rannej a poobednej špičky v celom širšom centre mesta takmer vo všetkých smeroch. „Upchatie zatiaľ jediného cestného mosta sa pred rokom čiastočne zmiernilo tým, že vodičom bolo dočasne umožnené využívať Braneckého ulicu obojsmerne. Tým sa ale problém nevyriešil, len sa presunul a v súčasnosti dochádza k upchávaniu Legionárskej a aj Soblahovskej ulice s problematickým výjazdom z bočných ulíc,“ hovorí Erika Ságová z mestského úradu.
Podľa nej je potrebné, aby bol dobudovaný druhý cestný most cez Váh, ktorý dopravu prerozdelí. „Až po jeho uvedení do prevádzky bude možné efektívne navrhovať ďalšie dopravné riešenia,“ dodala Ságová. Podľa Zuzany Hromcovej zo Slovenskej správy ciest pokračujú práce na moste presne podľa schváleného harmonogramu výstavby a stanovený termín - koniec marca budúceho roka, bude dodržaný.
Druhý most až v marci
„Momentálne sa na stavbe vykonávajú práce hlavne na pokládkach živičných vrstiev vozoviek, montáži protihlukových stien, montáži zábradlí mostov, živičných izolácií na moste ponad rieku Váh a derivačný kanál, terénnych a sadových úpravách, osádzaní zvodidiel, realizácii vodorovného a zvislého dopravného značenia a realizácii verejného osvetlenia. Stavebné objekty, ktoré sú zrealizované, sa postupne preberajú a pripravujú sa na kolaudačné konanie,“ uviedla Hromcová.
Dočasný zjazd z diaľnice pomáha
Zložitej doprave pomáha aj od augusta dočasne pre osobné autá sprístupnený zjazd z diaľnice D1 pri Stredisku správy a údržby diaľnic.
„Táto možnosť ale nie je oficiálnou obchádzkovou trasou a nie je značená ani ako obchádzka. Ani samotný zjazd z diaľnice nie je značený. Je to stav dočasný, kým nebude podjazd na Vlárskej ulici uvedený do prevádzky. Potom by mal byť tento výjazd opäť zakázaný pre všetku dopravu s výnimkou vozidiel údržby diaľnice,“ povedala Ságová.
So zachovaním tohto pripojenia na diaľnicu D1 a jeho vyznačenia sa neuvažuje, pretože trasa vedie cez úzke komunikácie v husto obývanej časti Zlatoviec. „Národná diaľničná spoločnosť vyšla v ústrety mestu Trenčín a dočasne sprístupnila predmetný zjazd z diaľnice D1. Dôvodom je modernizácia železnice a následné uzatvorenie železničného priecestia na ulici Vlárska.
Týmto opatrením dôjde k zmierneniu intenzity dopravy, ktorá prechádza cez železničné priecestie pri križovatke ulíc Bratislavská a Hlavná,“ spresnil Michal Fúrik z Národnej diaľničnej spoločnosti.