Rekonštrukcia hlavnej železničnej stanice v Trenčíne sa v týchto dňoch stala terčom kritiky. Železnice o probléme vedia a podľa slov hovorkyne situáciu riešia priamo na stavbe.
TRENČÍN. Práce na podchode na hlavnej železničnej stanici ľudia kritizujú. Pracovníci podľa nich nedodržiavajú postupy, používajú zlé materiály a samotná práca je podľa nich neprofesionálna.
Sťažnosti stavbára
„Mám taký dobrý výhľad na stanicu zo svojho domu, ako by som bol na piatom nástupišti. Videl som, ako napríklad 250 metrov štvorcových obkladu museli zhodiť dole, údajne preto, že nepoužili mrazuvzdorný materiál. Ako mohli použiť obklad, ktorý pracovníci lepili dva týždne a o dva týždne ho zhadzovali? Je to predsa platené z peňazí nás všetkých,“ povedal Peter Jozefčík, ktorý pracoval ako stavbár tri desaťročia.
Stanicu pozná dôkladne, keďže jeho otec, známy trenčiansky staviteľ, na nej viedol stavebné práce. Dokončená bola presne pred sedemdesiatimi rokmi, roku 1944.
„Aj návštevníci Trenčína videli, ako obklady zle vyhotovili. Je to hanba pre naše mesto. Dokonca aj podlaha podchodov nie je protišmyková, čo môže byť nebezpečné hlavne pre starších ľudí v zimnom období," povedal Jozefčík. Práce kritizoval aj Peter Šumichrast na stránke mesta Trenčín v rubrike Otázky a odpovede.
„To, čo som tam videl, som nevidel ešte nikdy a nikde vo svojom živote. A to už mám takmer 60 rokov. Keramický obklad pravej strany podchodu by snáď lepšie vykonala partia škôlkarov. Keď sa na tú hromadu zničeného materiálu pozriete, tak vás musí len srdce zabolieť a zostanete v nemom úžase, čo je dnes možné. Počnúc ohyzdným krivým uložením obkladu pokračujúc nezmyselnou inštaláciou tro-jitého antikorového zábradlia, ktorého aj najvrchnejšie držadlo je tak nízko, že sa človek musí k nemu zohnúť. A vo výstavbe sa pokračuje aj naďalej. Už sú tam inštalované svietidlá a kladie sa dlažba,“ sťažuje sa Šumichrast.
Nespokojnosť železníc s prácami
Na práce na modernizácii železničnej trate ako aj rekonštrukcie stanice dohliada investor stavby Železnice Slovenskej republiky prostredníctvom stavebného dozoru. Železnice o probléme vedia a podľa slov hovorkyne situáciu riešia priamo na stavbe.
„Zhotoviteľ pôvodne použil na obloženie podchodu obklad, ktorý nespĺňal požadované parametre podľa projektovej dokumentácie. Z toho dôvodu zhotoviteľ nevyhovujúci obklad odstránil na vlastné náklady a zabezpečil nový, ktorý po technickej stránke spĺňa požadované parametre. Nový obklad však položili nekvalitne, čo už riešime so zhotoviteľom, ktorý bude musieť uvedené nedostatky napraviť, a to opätovným strhnutím obkladu a musí zabezpečiť vykonanie prác v požadovanej kvalite a estetike,“ povedala hovorkyňa železníc Martina Pavlíková. Železnice upozorňujú, že podchod zatiaľ nie je dokončený.
„Nie je preto vhodné sa na podchod pozerať optikou, ako keby už bol hotový a odovzdaný do riadneho užívania,“ vysvetlila Pavlíková. Pripustila však, že železnice s prácou zhotoviteľa nie sú spokojné. „Ubezpečujeme ľudí, že podchod sa uvedie do užívania v takej kvalite, ako to vyplýva z projektovej dokumentácie a že od zhotoviteľa preberieme iba kvalitnú prácu,“ dodala Pavlíková. Podľa posledných informácií pracovníci už vymenili obklady na stenách v podchode.