REGIÓN. Za kúpu kolku, diaľničnej známky alebo výherného žrebu musíte zaplatiť v hotovosti alebo len platobnou kartou Poštovej banky.
Ľudia z trenčianskeho regiónu sú s týmto stavom nespokojní. „Podľa mňa je diskriminačné to, že preferuje pošta svoju pobočku, ja by som bola rada, keby sa to zmenilo,“ povedala Gabriela Červeňanová z Trenčína.
Niektorí argumentujú, že pošta by mala vyjsť v ústrety zákazníkom. „Prídem do hocijakého obchodu a nie je problém zaplatiť kartou z ľubovoľnej banky.
Na pošte sa predsa takisto predávajú produkty ako hocikde inde,“ povedal Peter Šebán z Trenčianskej Turnej.
To, že v súčasnosti je možné na poštách platiť za služby len platobnými kartami Poštovej banky potvrdila aj hovorkyňa Slovenskej pošty Stanislava Pondelová.
„Majitelia platobných kariet iných bánk si môžu na poštách len vybrať hotovosť prostredníctvom takzvaných poštomatov a následne touto hotovosťou uhradiť za služby pošty. Slovenská pošta si za výber z poštomatu neúčtuje žiadny poplatok,“ povedala Podnelová.
Zmena príde až začiatkom roka
Situácia by sa mala zmeniť začiatkom budúceho roka. „Vtedy bude možné platiť za väčšinu tovarov a služieb poskytovaných na pobočkách Slovenskej pošty kartami všetkých komerčných bánk. Do tejto kategórie patria napríklad aj diaľničné známky,“ dodala Pondelová. Ekonomický analytik Peter Goliaš tvrdí, že nemožnosť platby inou kartou môže byť dôkazom nepružnosti Slovenskej pošty.
„Môže to byť aj akési zneužitie dominantného postavenia poštovej banky, alebo dôsledok nejakého kontraktu a vzájomného vzťahu poštovej banky a slovenskej pošty,“ povedal Goliaš.