MYJAVA. O udelenie značky Kopanice – regionálny produkt sa môžu do konca októbra uchádzať výrobcovia, producenti a poskytovatelia služieb z kopaničiarskeho regiónu. Zavedenie regionálnej značky má podporiť miestnu ekonomiku, zvýšiť odbyt kvalitných miestnych výrobkov a služieb a prispieť k zachovaniu tradičných hodnôt. Kopaničiarsky región tvorí územie okolo Myjavy, do ktorého patrí viac ako dvadsať obcí.
Značka Kopanice – regionálny produkt má poslúžiť aj na to, aby návštevník tohto regiónu okamžite rozpoznal kvalitné, mieste a jedinečné produkty a služby. Získať ju môžu tie poľnohospodárske, potravinárske alebo remeselné výrobky, ktoré sú vyrobené na území kopaničiarskeho regiónu a ich výrobca tu má aj sídlo. Po splnení všetkých kritérií môže výrobca získať právo používať regionálnu značku, ktorá má podobu slivky, čo je tu tradičný produkt.
Prvé značky pre kopaničiarske regionálne produkty by mali byť podľa Petra Nemčeka z občianskeho združenia Kopaničiarsky región udelené už v polovici decembra, na začiatku myjavských Vianočných trhov. Keďže podmienky pre jej udelenie sú dosť prísne, neočakáva, že ich bude udelených na začiatku veľa. Držitelia značky budú mať možnosť označiť svoje produkty nálepkami alebo visačkami s logom Kopanice – regionálny produkt. Okrem toho budú zaradené do katalógu a na internetovú stránku regionálnych produktov.
O pridelení značky Kopanice – regionálny produkt bude rozhodovať certifikačná komisia, ktorá ju prideľuje na dva roky s možnosťou predĺženia na ďalšie obdobie.