TRENČÍN. Ľuďom, ktorí bývajú v časti Nivy v Opatovej nad Váhom, prekáža frekvencia áut. Modernizáciou železnice a prácami na kanalizácii sa tu zvýšil prejazd najmä nákladných áut.
„Najhoršie to je večer alebo ráno. Keď idem o šiestej do práce, z dubnického smeru prechádza množstvo áut. Keď sa začne opravovať neďaleký most, čakáme, že sa situácia ešte zhorší,“ povedala obyvateľka Opatovej Lenka Hricková.
Nebezpečenstvo pre deti
V tomto úseku chodia na prechádzky aj deti a často sa tu hrávajú a bicyklujú. „Je tu totiž neďaleko škôlka a deti sú nevyspytateľné, pokojne môže nejaký škôlkar vbehnúť pod auto. V priebehu pol hodiny dokáže tadiaľto prejsť aj dvadsať áut,“ sťažovala sa Hricková. Tá sa spolu s viac ako sto obyvateľmi Opatovej nad Váhom podpísala pod žiadosť, ktorou chcú zvýšiť bezpečnosť v časti Opatovej. Dosiahnuť to chcú vytvorením zóny s dopravnými značkami obmedzujúcimi rýchlosť na 30 kilometrov za hodinu.
„Robili nám tu kanalizáciu a keď auto prejde rýchlosťou 50 kilometrov za hodinu cez nejakú provizórnu železnú mrežu, každý si vie predstaviť, čo sa môže stať,“ dodala Hricková.
Čakanie na rozhodnutie
Žiadosť od občanov na obmedzenie rýchlosti mesto postúpilo Dopravnému inšpektorátu v Trenčíne.
Ten v súčasnosti monitoruje dopravnú situáciu v Opatovej nad Váhom. „Budeme rešpektovať rozhodnutie dopravného inšpektorátu. Ak schváli zníženie rýchlosti v tomto úseku na 30 kilometrov za hodinu, mesto osadí dopravné značky na svoje náklady,“ vysvetlila hovorkyňa mesta Erika Ságová.
Dopravný analytik Jozef Drahovský tvrdí, že obmedzenie rýchlosti v rámci obytnej zóny má svoje devízy, ale aj nevýhody.„Sú ulice, kde obmedzenie na 30 kilometrov za hodinu funguje a je prínosom, ale existujú, naopak, aj úseky, kde to spôsobilo dopravný kolaps, ktorý sa rozšíril na celé mesto. Pred takým zásahom treba spraviť sčítanie dopravy na jednotlivých uliciach a namodelovať aktuálny a navrhovaný stav na počítači. Na základe zistených výsledkov treba návrh korigovať, aby bol prínosom a nie problémom navyše,“ povedal Drahovský.