Stavbári pokračujú v prácach na modernizácii železnice v Trenčíne. Aktuálne uzavreli železničné priecestie na Vlárskej ulici a začali stavať nový podjazd. Práce by mali skončiť v lete na budúci rok.
TRENČÍN. Prvá fáza výstavby spočíva v založení stavby pomocou pilót. „Ide o hlučnú činnosť, ktorá si ale vyžaduje úplné vylúčenie železničnej dopravy, a to je možné len v nočných hodinách. Preto musia stavebné práce prebiehať v čase od 21.30 do 4. hodiny. Začali sa v noci zo soboty na nedeľu 10. augusta a trvajú približne týždeň,“ povedal Ľubomír Mitas z odboru komunikácie Železníc Slovenskej republiky. Z toho dôvodu sa v tomto úseku železničná doprava presmerovala na 1. koľaj.
„Následne sme vytrhli a odťažili koľaje č.2 v priestore podjazdu. Vŕtanie pilot a baranenie štetovníc prebiehalo dve noci pri obmedzenej železničnej prevádzke. Vŕtanie a baranenie samotnej druhej koľaje bude prebiehať cez deň. Potom dôjde po položení mostného provizória k presmerovaniu železničnej dopravy na 2. koľaj a k vytrhnutiu a odťaženiu koľaje č.1 v priestore podjazdu. Tieto práce už budú prebiehať len v denných hodinách,“ dodal Mitas.
Podjazd by mali dokončiť v júli 2015.
Zmeny aj v doprave
V súvislosti s uzatvorením železničného priecestia na Vlárskej ulici prišlo v jeho okolí aj k niekoľkým zmenám v doprave.
„Krajský dopravný inšpektorát v Trenčíne upozorňuje najmä vodičov motorových vozidiel na zmenu prednosti v jazde na križovatke ulíc Bratislavská, Hlavná, Bavlnárska a ulíc Vlárska, Istebnícka v meste Trenčín. Vzhľadom na to, že mnohí vodiči motorových vozidiel jazdia, tzv. po pamäti, žiadame účastníkov cestnej premávky, aby boli v uvedených križovatkách obzvlášť pozorní a opatrní,“ uviedla hovorkyňa Krajského policajného zboru v Trenčíne Elena Antalová.
Podjazd Pred polom dokončia v decembri
Po pozastavení stavebných prác na Ulici Pred poľom z dôvodu nevydania súhlasného stanoviska spoločnosťou SPP na prekládku plynového vedenia, ktoré sa nachádza v priestoroch novobudovaného podjazdu, už práce pokračujú a ich ukončenie je plánované v decembri 2014.
„Z objektívnych príčin prišlo k zmene lehoty výstavby niektorých stavebných objektov, týkajúcich sa prác Pred poľom - podjazd, kruhový objazd. Nedochádza však k predĺženiu lehoty výstavby celej stavby,“ povedal Mitas.