TRENČÍN. Odsúhlasil tiež zvýšenie zisku z troch na 5,5 percenta ekonomicky oprávnených nákladov, čo vo finančnom vyjadrení predstavuje asi 850.000 eur ročne.
Krok bývalého predsedu považuje súčasný podpredseda kraja Jozef Trstenský za nešťastný. "Súčasná zmluva bola platná do roku 2019, tak neviem, čo pána Sedláčka viedlo k tomu, že ju podpísal do roku 2023. Zaráža nás tiež, že sa podpísal pod zvýšenie zisku SAD-iek z troch percent na 5,5 percenta ekonomicky oprávnených nákladov. Sú to obrovské peniaze, ktoré v rozpočte samosprávneho kraja chýbajú," skonštatoval Trstenský.
Ako dodal, určite ešte bude priestor a čas na to, aby expredseda Sedláček zdôvodnil svoje kroky. Trstenský to považuje za nelojálny krok ku kraju, ktorý osem rokov viedol a zdôraznil, že poslanci o predĺžení zmluvy a zvýšení zisku nevedeli. "Je to problém, ktorý je veľký a vypuklý a tomu by malo zodpovedať aj jeho riešenie. Myslím že na finančnej komisii sa dohodli, že sa vypracuje právna analýza a na jej základe sa určí, či sa bude rokovať s majiteľmi autobusovej dopravy v Trenčíne a Prievidzi, alebo či kraj podnikne právne kroky," zdôraznil Trstenský.
"Podpis dodatku k zmluve o výkonoch vo verejnom záujme so SAD Trenčín, a. s., a SAD Prievidza, a. s., bol výsledkom dlhoročnej kontinuálnej spolupráce medzi Trenčianskym samosprávnym krajom a dopravnými spoločnosťami. Nešlo o žiadnu výnimočnú záležitosť, pretože už v predchádzajúcom období podpísali podobné dodatky aj iné VÚC-ky s dopravcami," tlmočila spoločné stanovisko SAD Trenčín a SAD Prievidza hovorkyňa SAD Trenčín Ivana Strelcová.