Poľnej ceste dali v Nemšovej nový rozmer už minulý rok. Teraz plánujú dobudovať ďalší úsek.
NEMŠOVÁ. Cyklotrasu, ktorá spája Nemšovú a Horné Srnie, dobudujú pravdepodobne v máji. Už teraz úsek využíva množstvo cyklistov a korčuliarov. Nemšovania i Sŕňania si ním krátia cestu do práce. A našla si množstvo svojich priaznivcov.
Korčule aj bicykel
Mladí Nemšovania si cyklotrasu pochvaľujú, keďže sa dá využívať na obľúbené korčuľovanie i bicyklovanie.
„Najviac ľudí sem chodí, keď je slnečno,“ reaguje Lukáš Buška, ktorého sme na potulkách po novej cyklotrase stretli spolu s kamarátmi. „Predtým to bola obyčajná hrádza, teraz sem chodí viac ľudí,“ dodáva.
S novou cyklotrasou sú spokojní aj starší Nemšovania. Sedemdesiatnik Tomáš Palo si tento nápad veľmi pochvaľuje. Chodieva po nej za bratom na bicykli.
„Je to rozprávka, bola to veľmi dobrá myšlienka,“ hovorí s nadšením. Podľa neho cyklotrasu využíva množstvo ľudí, mladí sem chodia na korčuliach, na bicykli, aj s deťmi sa dobre ide. Cestu využívajú aj ľudia, ktorí dochádzajú do práce.
„Nemšovania robia na družstve v Hornom Srní, Srňania zase chodia sem k doktorom či na lieky,“ objasňuje využitie cesty.
Cesta mala podľa neho vždy tradíciu. Bola to však poľná cesta. Kúsok bola hrádza a potom sa išlo už cez pole. „Problém bol, keď napršalo. Všade bolo blato a aj dva týždne sa tadiaľ nedalo prejsť,“ hovorí.
Prepojenia cyklotrás
Projekt podávali na základe stratégie MAS Vršatec a po dohode s mestom Nemšová, ktoré tak získalo prostriedky.
Podľa Petry Šupákovej, manažérky MAS Vršatec, je cieľom plynule nadviazať na cyklotrasu, ktorá vedie z Horného Srnia do Českej republiky. Následným prepojením cez Nemšovú vzniká trasa, ktorá by sa po dokončení mala napájať na existujúcu Vážsku cyklomagistrálu. „Výhodou trasy bolo odľahčenie hlavného ťahu medzi obcami,“ objasňuje Šupáková. Podotýka, že predtým cyklisti dochádzali do práce medzi oboma obcami práve po hlavnom ťahu. „Ale hlavná cesta je dosť úzka a zvyšuje sa riziko nehody,“ približuje Šupáková.
Cyklotrasu budujú v dvoch etapách. Prvá je už takmer hotová. Druhú časť plánujú dokončiť už v máji.
Celková dĺžka oboch trás bude 1, 54 kilometra. Po dokončení spolu s hrádzou popri rieke Váh to bude 2, 26 kilometra. „Plus ďalších 6,5 km, ktoré plynule nadväzujú v obci Horné Srnie,“ objasňuje manažérka.
Do roku 2018 plánuje združenie rekonštruovať či značiť aj ďalšie trasy vo svojom regióne. Počítajú aj s pomocou Trenčianskeho samosprávneho kraja, pretože to bolo podľa Šupákovej v programovom vyhlásení predsedu VÚC.