TRENČÍN. Návrh predstavuje frekventovaný peší a cyklistický tranzitný bod, ktorý prepája južnú časť mesta s územím okolo rieky Váh. Ako jediný peší bod v tejto časti mesta poskytuje mimoúrovňové križovanie s hlavnou dopravnou tepnou mesta Elektricnou ulicou a Bánoveckou železničnou traťou.
Zub času a aktivity pouličných „umelcov“ na ňom zanechali svoje stopy. Ošumelý vzhľad nabáda na jeho ďalšiu degradáciu. Problémom tohto podchodu nie je len jeho vzhľad, ale aj nie celkom šťastne nasmerovaný vjazd od Legionárskej ulice. Ten predstavuje komplikáciu hlavne pri jazde na bicykli, kedy oprotiidúci cyklisti, ale aj chodec nevidia jeden druhého.
Drevené prvky majú skultúrniť prechod.
V neposlednej rade citeľnú prekážku pre cyklistov vytvárajú aj oceľové stĺpiky zabraňujúce vjazdu áut, ktoré sú nevhodne umiestnené na obidvoch koncoch podchodu. Autor tohto mestského zásahu navrhuje ich odstránenie a presun pred vjazd do podchodu, kde ich ľudia ľahšie zaregistrujú.
Ďalšou časťou zásahu je vytvorenie vodiaceho značenia, v zmysle jazdných pruhov, ktoré by vymedzili priestor pre jednotlivé smery pohybu a prispeli by k zníženiu kolízií medzi oproti idúcimi cyklistami a chodcami. Súčasťou zásahu je aj vizuálne skultúrnenie samotného podchodu. Pomocou rastra drevených prvkov a doplnkovej zelene sa utor snažil vtlačiť podchodu jedinečnú identitu a vytvoriť z neho príjemný tranzitný bod. Samotné skultúrnenie by mohlo slúžiť aj ako psychologická bariéra proti jeho ďalšiemu znehodnocovaniu.
Autor: tn