Sobota, 23. marec, 2019 | Meniny má Adrián

Iniciátori petície o termináli vyzývajú mesto na diskusiu

Projekt autobusového terminálu v centre mesta podľa niektorých ľudí nespĺňa dôležité kritéria.

Popisy by mali zbierať do apríla.Popisy by mali zbierať do apríla.(Zdroj: MARTIN KARLÍK)

Projekt autobusového terminálu v centre mesta podľa niektorých ľudí nespĺňa dôležité kritéria.

TRENČÍN. Iniciátorom petície proti súčasnej podobe návrhu na výstavbu autobusového terminálu chýba diskusia s mestom Trenčín. Podľa nich by o tejto investícii v hodnote 107 miliónov eur nemalo mesto rozhodovať samo.

Podpisy obyvateľov

Petíciu zorganizovalo neformálna iniciatíva občanov Trenčína „Občan na priamo“. Má trvať približne do apríla. „Ďalší náš postup záleží od reakcie primátora a mestského zastupiteľstva,“ povedal člen petičného výboru Jozef Lauš. Samotní organizátori petície však nie sú proti výstavbe moderného terminálu v Trenčíne. Prekáža im aktuálny návrh od spoločnosti SIRS. „Chceme autobusový terminál, ktorý bude moderný, skvalitní dopravu a komfort cestujúcich a vybudujú ho vo verejnom záujme,“ povedal Lauš. Podľa jeho slov sú však v projekte zásadné nedostatky. Tie sú hlavnou motiváciu na organizáciu petície, ktoré rozdelil do piatich bodov.

„Projekt nie je v súlade s územným plánom mesta, nerešpektuje hranice mestského parku, počíta s výrubom stromov a záberom už aj tak chudobnej zelene v meste. Vytvára taktiež predpoklady pre investora pre ďalšie „aktivity" v mestskom parku,“ vysvetlil Lauš. Ďalší bod sa týka charakteristiky terminálu.

„Tento projekt nepredstavuje skutočný autobusový terminál, ale aj podľa zastavanej plochy ide o veľký obchodný dom, vedľa ktorého je malá autobusová hala,“ povedal Lauš. Podľa jeho slov, výstavba terminálu skomplikuje aj dopravu v meste. „Odpredaním doterajších komunikácii a priľahlých pozemkov pre potreby terminálu sa skomplikuje doprava nielen v lokalite železničnej a autobusovej stanice, ale aj v širšom okolí.“ V poslednom bode informuje o probléme presunu terajšej SAD-ky. „Súčasný projekt plánuje presunúť vybavenie terajšej SAD, teda garáže, dielne, palivové hospodárstvo, vonkajšie parkovacie plochy, do stredu mesta, aj so zamestnancami. To znamená, že nevznikne približne 600 pracovných miest ako tvrdí primátor Trenčína,“ dodal Lauš.

Richard Medal, člen iniciatívy „Občania na priamo" vyzýva mesto na verejnú diskusiu s občanmi. „Bolo stretnutie s investorom v športovej hale tesne pred Vianocami. Chápeme to skôr ako marketingovú prezentáciu na predstavenie jeho zámeru, ale pre nás nie je investor partner na diskusiu. Pre nás sú to naši zástupcovia vo vedení mesta a poslanci,“ povedal Medal.

Občania pre Trenčín zorganizovali verejnú diskusiu pred viac ako týždňom, zástupcovia mesta však na nej chýbali. Neúčasť na diskusii, ktorá sa konala 7. februára, zdôvodnil primátor Richard Rybníček pracovnou vyťaženosťou.
„Ešte 20. januára, keď ma počas Dňa otvorených dverí prišli pozvať organizátori diskusie, som im oznámil, že v ten deň mám už pracovný program. Už vtedy dobre vedeli, že neprídem. Hlavný architekt mesta bol v deň diskusie a ešte stále je PN,“ povedal primátor. Vysvetlil, že mesto o parku a jeho budúcnosti už s obyvateľmi diskutuje.
„Veľmi ma teší, že občania sa zapájajú a adresujú nám svoje pripomienky a nápady, ako by mal park vyzerať,“ povedal primátor.

Dôležitosť výstavby

K samotnej petícii sa mesto ešte nevedelo vyjadriť. „Nevieme čo je predmetom petície ani komu je určená,“ povedal Rybníček. Projekt autobusového terminálu obhajoval.

„Pre mesto a jeho občanov je rekonštrukcia autobusovej a železničnej stanice veľmi dôležitá. Prebehli mnohé diskusie s architektmi investora a hlavným architektom mesta, aby sme zosúladili naše dôležité požiadavky, ako napríklad prepojenie parku s centrom mesta. Útvar hlavného architekta a odborné útvary mesta jednoznačne garantujú, že tento zámer je v súlade s územným plánom mesta,“ dodal primátor. Dodržiavanie územného plánu zdôrazňuje aj hovorkyňa investora Ivana Strelcová. „Už dva roky riešime relevantné pripomienky mesta a zapracovávame ich do projektu. Akékoľvek úpravy sa robia v súlade so zákonom a územným plánom,“ povedala Strelcová.

Veľká investícia

Spoločnosť SIRS prezentuje projekt terminál ako prepojenie železničnej i autobusovej dopravy spolu s 1150 parkovacími miestami. Spoločnosť plánuje preinvestovať 107 miliónov eur a pravdepodobne zamestná viac ako 600 ľudí.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  3. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  4. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  5. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  6. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  10. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 25 100
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 23 278
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 19 791
  4. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 16 051
  5. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 15 491
  6. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 12 628
  7. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 8 845
  8. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 7 999
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 784
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 6 139

Hlavné správy z MY Trenčín

Štadiónu v Neapole vládnu špina a odpadky. Môžu za to fanúšikovia i hviezdni hráči (+FOTO)

Futbalový stánok San Paolo pôsobí majestátne, no za útroby štadióna by sa hanbil aj dedinský futbalový tím.

Futbalový štadión SSC Neapol sa dá prirovnať k Pasienkom či Tehelnému polu.
Koreanistka Nina Špitálniková

TOP 5 vecí, ktoré dedinský futbalista z duše neznáša!

Futbalisti dedinských mužstiev majú rozhodne iné problémy, ako hráči špičkových klubov. My vám prinášame päť najčastejších.

Problémovej droždiarni v Trenčíne končí dočasný súhlas

Obyvatelia mesta založili občiansku iniciatívu proti smradu v Zámostí, zvažujú podanie žaloby.

Droždiareň Old Herold Hefe.

Na zápis do školy by malo prísť 168 Bánovčanov

Zápisu do prvého ročníka základných škôl (ZŠ) v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta Bánovce nad Bebravou by sa malo zúčastniť 168 malých Bánovčanov. Predpokladá to miestna radnica.

Ilustračná fotografia.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Rimavskosobotský okres zamorila nebezpečná droga

Polícii rozviazal ruky fakt, že sa herba dostala do zoznamu zakázaných drog.

Po údere mal mladík vážne poranenia, polícia žiada o pomoc

Policajti z Prievidze žiadajú o pomoc pri stotožnení svedkov ublíženia na zdraví a výtržníctva.

Prepáč, Robo. Trenčín a Nitra ohlásili mier. Čo Branko veští Bučekovi?

Štvrťfinálová vojna končí. Corgoni v stredu vyhrali 2:0, v súčte dobyli Duklu 4:2 na zápasy a tiahnu do Zvolena.

Dve obrovské tragédie vo Svrčinovci, pri jednej dieťatko zrazil vlastný dedko

Obyvatelia Svrčinovca neveriacky krútia hlavami. V jeden deň sa v obci odohrali dve tragické udalosti.

Vybrali SME

Už ste čítali?