Čo bude vašim hlavným cieľom pre najbližšie štyri roky?
- V najbližších štyroch rokoch sa zameriam hlavne na personálnu obnovu kádrov v ObFZ Trenčín a v zastupiteľských orgánoch ZsFZ a SFZ. Ako som prisľúbil na konferencii, budem prísne dbať na obsadenie predsedov odborných komisií a členov orgánov ZsFZ, aby mal každý okres primerané zastúpenie, pokiaľ o tieto funkcie funkcionári okresu budú mať záujem. Už tieto voľby ma presvedčili, že môj úmysel zapojiť do orgánov ObFZ klubových funkcionárov bol správny. Keď si pozrieme výsledky volieb do VV ObFZ Trenčín, tak tam bolo zvolených z dvanástich možných členov až 10 členov z funkcionárov klubov. Priznám sa, že ani ja som nečakal takúto obmenu kádrov. Keď si však uvedomíme, že v minulom volebnom období bola zrušená rada ObFZ, tak je to prirodzená zmena vo výkonnom výbore.
Priorita najbližšieho obdobia je dopracovanie stanov, ktoré sa tvorili ku koncu volebného obdobia a prax nám ukázala, že majú niekoľko nejednoznačných formulácií. Tieto treba odstrániť. Mám takú predstavu, že na najbližšej konferencií sa tieto úpravy navrhnú delegátom na schválenie. V budúcom ročníku súťaží predpokladám spustenie systému ISSF v II. triedach skupina Sever a Juh. Tomuto bude predchádzať dôkladné preškolenie rozhodcov pre prácu s týmto systémom, ale to už bude úloha pre nového predsedu komisie rozhodcov. V III. triedach predpokladám nábeh v druhej polovici súťažného ročníka, ale to bude predmetom diskusie pripravenosti klubov na tento systém.
Systém ISSF bude pre menšie kluby náročný na zaobstaranie techniky a zvýšené finančné náklady. Plánujete tieto kluby podporiť z finančného hľadiska?
- Určite budeme hľadať možnosti, ako klubom finančne prispieť na rozbeh systému ISSF. Momentálne nie je zväz v takej finančnej kondícii, aby si mohol dovoliť finančný príspevok na rozbeh tohto systému. Samozrejme to do budúcnosti nevylučujem.
Počty mládežníckych tímov klesajú najmä u dorastencov. Máte nápad ako zmeniť alebo aspoň pozastaviť tento trend?
- Otázka poklesu počtov mládežníckych mužstiev je problémom celoslovenským. Ja to vidím v dvoch základných príčinách. V oveľa širších záujmových možnostiach mladých ľudí ako v predošlých obdobiach a v nízkej pôrodnosti v deväťdesiatych rokoch minulého storočia. V terajšom období sa to prejavilo hlavne v kategórii dorast . Naproti tomu sme zaznamenali nárast mužstiev kategórii žiaci.
V oblasti chýba práca s prípravkami. Rozmýšľate nad modelom, ktorý by bol pre kluby atraktívny?
- Určite chcem rozbehnúť súťaž prípraviek, ale musí mať pevné pravidlá. Súťaž musí riadiť a vyhodnocovať športovo-technická komisia a rozhodcov delegovať komisia rozhodcov. Projekt prípraviek bude jedna z prvých úloh predsedu komisie mládeže.
Ste za to, aby boli prípravky uznané ako mládežnícky tím?
- Jednoznačne som za to, aby boli prípravky uznané za mládežnícke mužstvo , ak budú dodržané horeuvedené podmienky.
Výrazným problémom v oblasti je počet rozhodcov. V súčasnosti ich je niečo viac ako tridsať, v minulosti bol ich počet viac ako dvojnásobný. Budete podnikať kroky na zvýšenie počtu mužov s píšťalkou, prípadne oslovovať tých, ktorí už skončili?
- To, že je málo rozhodcov, je dlhodobý problém. Určite budeme podnikať kroky na získanie nových rozhodcov a určite osobne oslovím niektorých kvalitných bývalých rozhodcov, ktorí v minulosti skončili s aktívnou činnosťou. Ako príklad uvádzam rozhodcu Romana Rožníka. Myslím si, že s náborom nových adeptov, by nám mohli pomôcť najmä kluby s vytypovaním vhodných adeptov na funkciu rozhodcu. Ak dostaneme typ na vhodného adepta, určite ho oslovím ja osobne alebo predseda komisie rozhodcov. Verte mi, že mám veľký záujem, aby sme mali dostatok kvalitných rozhodcov.
Zaujímavou sa javí aj ekonomika súťaží. Plánujete zreformovať jednotlivé súťaže najmä z hľadiska cestovných nákladov?
- Z hľadiska cestovných nákladov je nutné zaoberať sa III. triedou sever dospelých a mužstvom Dolného Srnia, ktoré hrá II. triedu sever. Tí majú neprimerane vysoké náklady na svoje stretnutia. Určite budeme upravovať súťaže žiakov, kde bude priorita znížiť počty účastníkov v jednotlivých skupinách a pritom dodržať princíp čo najnižších cestovných nákladov.