Trenčín prepadol v teste cyklotrás, skončil predposledný

Mesto plánuje dobudovať päť kilometrov cyklotrás, návrh na riešenie ponúkajú aj autori mestských zásahov.

Návrh cyklotrasy od architektov Márie Vankovej a Štepána Moslera.Návrh cyklotrasy od architektov Márie Vankovej a Štepána Moslera.

Krajské mesto plánuje dobudovať päť kilometrov cyklotrás, návrh na riešenie ponúkajú aj autori mestských zásahov.

TRENČÍN. Výskumný ústav dopravný zmapoval vo vybraných slovenských mestách stav cyklotrás a cyklistických komunikácií. Trenčín sa umiestnil na predposlednom mieste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Až 3472 z celkovo 4274 metrov mestských cyklotrás v Trenčíne sa nachádza v priemyselnom parku. Známu Vážsku cyklomagistrálu výskumníci nezarátali.

„Táto cyklotrasa nie je označená dopravným značením a nie je na ňu zamedzený ani vjazd motorových vozidiel,“ vysvetlil Martin Bolo z Výskumného ústavu dopravného.

SkryťVypnúť reklamu

Autori hodnotenia odhalili aj niekoľko nedostatkov na cyklistických chodníkoch. „Zvyšné zmapované cyklotrasy netvoria kompaktnú sieť a nie sú prepojené súvislou cyklotrasou ani s Vážskou cyklomagistrálou, ani s pešou zónou, do ktorej majú cyklisti povolený vjazd, čo je hodnotené pozitívne pre cyklistov,“ povedal Bolo.

Problémom je aj nedostatočné dopravné značenie.

Prečítajte si tiež:Autá sa takmer dotýkajú cyklistov, tí by zaviedli povinný odstupČítajte 

Hodnotenie miest

„Medzi bežné nedostatky väčšiny zmapovaných cyklotrás v ostatných slovenských mestách patrí predovšetkým vyblednuté vodorovné značenie, chýbajúce zvislé dopravné značky, ale aj závažnejšie nedostatky v podobe nedostatočných šírkových pomerov, keď napríklad pre obojsmernú premávku cyklistov je určený pruh široký len jeden a pol metra, či nedostatočná údržba zelene v okolí,“ vysvetlil Bolo.

SkryťVypnúť reklamu

Hodnotenie miest posudzovali odborníci pomocou cyklistického indexu a indexu hustoty mestských cyklotrás.

„Pre výpočet cyklistického indexu sme dĺžku mestských cyklotrás delili počtom obyvateľov a v indexe hustoty mestských cyklotrás sme zohľadnili rozlohu mesta tak, aby neboli znevýhodnené menšie mestá s kratšou sieťou cyklotrás,“ dodal Bolo.

Zmeny do budúcna

Mesto si uvedomuje nedostatočný komfort pre cyklistov v Trenčíne.

„Aj preto sme s Občianskym združením Fialka pripravili projekt novej obojstrannej cyklotrasy z najväčšieho sídliska Juh do centra mesta v dĺžke približne päť kilometrov. Je to prvý veľký krok, na ktorý chceme v roku 2014 získať peniaze z eurofondov a v čo najkratšom možnom čase ho aj uskutočniť. Pripravujeme však aj ďalšie cyklistické trasy v meste,“ vysvetlila hovorkyňa Trenčína Erika Ságová.

SkryťVypnúť reklamu

Architekti Mária Vanková a Štěpán Mosler, jedni z autorov mestských zásahov, si zlú situáciu s cyklotrasami v Trenčíne uvedomujú.

„To bol jeden z hlavných dôvodov, prečo sme sa rozhodli prispieť do mestských zásahov práve týmto typom zásahu s názvom Cyklochodník,“ vysvetlila Vanková.

V poslednom územnom pláne mesta Trenčín je zanesená sieť cyklotrás, ktorá počíta aj s lokalitou Belá, ktorú architekti pri svojom návrhu riešili.

Mestské zásahy

„Naším cieľom bolo navrhnúť formu cyklotrasy. Tá by mala byť v prvom rade pre cyklistu bezpečná. Optimálne sa nám zdalo riešenie, v ktorom bude cyklochodník oddelený od vozovky izolačným pásom zelene, ktorý môže taktiež poskytnúť tieň. Zároveň sme chceli, aby bol cyklochodník zábavný pre deti, tak, aby ich bicyklovanie bavilo a našli si k nemu cestu,“ povedala Vanková.

Autori návrhu si aj zo skúseností z Belgicka a Holandska uvedomujú, že premena mesta na mesto priateľské voči cyklistom je dlhodobý proces. O svojom mestom zásahu však plánujú rokovať s kompetentnými ľuďmi.

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 24 122
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 754
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 937
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 337
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 273
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 885
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 650
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 170
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 651
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 444
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 487
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 372
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 303
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Súbežná jazda retro autobusov a električky počas 110. výročie jej prevádzky na trati Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice.

Na historickú železničnú trať medzi Trenčianskymi Teplicami a Trenčianskou Teplou vyrazí v nedeľu na tradičnú príležitostnú jazdu veľkonočná električka.


TASR
Kraj vozovky rozrýva divá zver. Blato často končí na vozovke a ohrozuje cyklistov.

Blato na ceste má na svedomí divá zver.


  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 170
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 651
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 444
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 487
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 372
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 303
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu