Šikovní školáci nahradili počas tvorby obrazov tradičné farby množstvom pestrofarebných plastových vrchnáčikov.
NOVÉ MESTO NAD VÁHOM. Netradičným spôsobom sa rozhodli chrániť životné prostredie najmenší novomestskí školáci.
Tretiaci a štvrtáci zo Základnej školy na Ulici kpt. Nálepku zozbierali obrovský počet použitých plastových štupľov z minerálok, piva i mlieka. Potom z nich niekoľko hodín tvorili zaujímavé obrazy.
Plastové štuple ožili v rukách tvorcov
Krajinku s domom i stromami, hudobné nástroje, ale aj veľkého motýľa či slovenský štátny znak dokázali z vrchnákov vytvoriť desiatky spolupracujúcich detí.
Niektoré zháňali štuple, iné tvorili výtvarnú predstavu, ktorú ich kamaráti dokázali zrealizovať presným nalepením plastových vrchnákov. „Vždy sa mi páčili gitary. Veľmi túžim na tento hudobný nástroj hrať. Preto som gitaru vytvorila aj na štuplíkovom obraze. Vznikol z vrchnáčikov minerálkových fliaš za dve hodiny,“ povedala osemročná Nikola Dedíková. J
Jej spolužiaci vytvorili „vrchnáčikové“ husle, pri ktorých nemohol chýbať ani veľký sláčik. Samozrejme, tiež z plastového odpadu. Netradičným plátnom pre obraz s husľami sa stalo niekoľko veľkých strán s notovými zápismi. Deväťročnému Novomešťanovi Matúšovi Tangelmajerovi pomáhali pri vytváraní obrazu krajiny zo stoviek plastových vrchnákov piati spolužiaci.
„Najskôr sme si na tvrdom kartóne pripravili presný nákres domu, stromov, kvetov i oblakov a potom postupne prilepovali štuple z PET fliaš. Tie zbierali celé rodiny mojich kamarátov. Obraz vznikal niekoľko hodín,“ prezradil Matúš.
Aj štátny znak vytvorili zo štupľov
S výtvarnými nápadmi pomohla malým školákom učiteľka Gabriela Písečná, ktorá výtvarnú dielňu zorganizovala. Zároveň sa snažila skombinovať výtvarné témy s aktuálnym učivom školákov na 1. stupni základnej školy.
„Zo štupľov z PET fliaš mala každá trieda vytvoriť obrazy podľa zadanej úlohy. Vo vlastivede sa štvrtáci učia o Slovensku, a tak robili znak. Tretiaci sa učia o veľkých postavách dejín, i o Mozartovi. Preto vzniklo na obrazoch niekoľko hudobných nástrojov. Najväčším problémom bolo zohnať štuple bez reklamy,“ povedala Písečná.
Učivo vlastivedy zvečnila na netradičný obraz aj deväťročná Natália Letrichová. „Ja som spolu so spolužiakmi vytvorila slovenský štátny znak, o ktorom sa teraz učíme. Modré štuple sme použili z obalov na mlieko, červené sú z minerálkových fliaš. Tretina žiakov triedila vrchnáky, ďalší ich na podklad ukladali a potom lepili. Bola to perfektná spolupráca,“ spokojne dodala Natália.