Nový cestný most v Trenčíne by mal spájať aj Zlatovskú ulicu. Dohoda s ministerstvo dopravy a mestom Trenčín je na spadnutie.
TRENČÍN. Rezort dopravy sa s trenčianskou radnicou pravdepodobne dohodne na spolufinancovaní prípojky z nového cestného mosta na Zlatovskú ulicu.Potvrdil to minister dopravy Ján Počiatek. Podľa neho financovanie prípojky z európskych fondov nie je možné.
Financovanie napojenia na Zámostie
„Nerátalo sa s tým v rámci pôvodnej dokumentácie. Ak to má zmysel urobiť, tak to musíme urobiť teraz a musíme nájsť na to prostriedky.“ Náklady odhaduje na 800 - 900 tisíc eur. „To nie je malá suma, aj mesto sa bude musieť zamyslieť, či nie je schopné na tom nejako participovať,“ dodal Počiatek. Primátor mesta vie o tomto probléme už viac ako rok a situáciu riešil aj s riaditeľom Slovenskej správy ciest a ministrom dopravy.
„Musíme to vyriešiť a nesmieme túto ulicu nechať ako slepú. V tejto časti mesta je priemyselná aj obytná časť, je to jedna z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich častí mesta,“ povedal primátor Trenčína Richard Rybníček. O financovaní projektu mesto rokuje.
„Momentálne hovoríme o tom, akým spôsobom do toho vstúpi štát, a akým spôsobom mesto. Ak štát vybuduje pravotočivé odbočenia z nového mosta a na most, my sa postaráme o Zlatovskú ulicu. Dáme jej nový povrch, dobudujeme ju tak, aby mohla byť plynule napojená na most,“ povedal Rybníček.
Primátor upozornil, že bez rýchleho vybudovania Zlatovskej ulice by mohlo v budúcom roku dôjsť ku kolapsu dopravy, a to aj v súvislosti s modernizáciou železničnej trate.
Problém s chýbajúcim pripojením
Zo sídliska Juh sa tak ľudia budú môcť rýchlo a plynulo dostať cez nový most na Zlatovskú ulicu a do Zámostia. „Tým výrazne od automobilov odľahčíme stred mesta a aj súčasný most,“ vysvetlil Rybníček. Otázne zostáva, ako je možné, že sa na pripojenie na Zlatovskú ulicu v pôvodnej dokumentácii zabudlo. „Je pre mňa nepochopiteľné, že sa niečomu takému bývalé vedenie mesta vôbec nevenovalo,“ dodal primátor.
Bývalý primátor Branislav Celler argumentoval tým, že pripojenie nebolo súčasťou projektu výstavby nového cestného mosta, to podľa neho mesto projektovalo ako vlastnú investíciu.„Ministerstvo dopravy cestou svojich úradníkov toto pripojenie vyškrtlo, nesúhlasilo s tým, aby toto pripojenie bolo súčasťou projektu nového cestného mosta. Úradníci to odôvodňovali tým, že to nemôže byť súčasťou stavby, pretože je to blízko križovatky štátnej cesty prvej triedy a križovatky nemôžu byť tak blízko pri sebe,“ povedal Celler.
Podľa neho to tlmočila Slovenská správa ciest, ktorá je investorom stavby cestného mosta. „Chceli sme, aby táto prípojka bola súčasťou projektu, ale Správa ciest s ňou nesúhlasila,“ dodal Celler. Podľa slov hovorkyne Zuzany Hromcovej Správa ciest nikdy takúto požiadavku nevzniesla.
„V pôvodnej projektovej dokumentácii napojenie tejto cesty nebolo, dodatočne sa mesto dohodlo s firmou Holcim na vybudovaní tejto cesty,“ zdôraznila Hromcová.
Petícia občanov
Za spojenie mosta so Zámostím bojovali ľudia aj petíciou. „Je to priemyselná zóna, kde je asi 15 firiem. Zlatovská ulica je ako priemyselné srdce Trenčína. Z nového mosta nebolo rátané s odbočením na túto ulicu. Tým by však bola paralyzovaná celá priemyselná zóna v Trenčíne, kam chodí každý deň množstvo kamiónov. Preto sme spísali petíciu, ktorou sme požadovali prípojku,“ povedal iniciátor petície Tibor Ťapuš.
Autor: mk