Prípojku na most by mal zaplatiť štát i mesto

Nový cestný most v Trenčíne by mal spájať aj Zlatovskú ulicu. Dohoda s ministerstvo dopravy a mestom Trenčín je na spadnutie.

Nový cestný most by mal spájať aj Zámostie.Nový cestný most by mal spájať aj Zámostie. (Zdroj: MARTIN KARLÍK)

Nový cestný most v Trenčíne by mal spájať aj Zlatovskú ulicu. Dohoda s ministerstvo dopravy a mestom Trenčín je na spadnutie.

TRENČÍN. Rezort dopravy sa s trenčianskou radnicou pravdepodobne dohodne na spolufinancovaní prípojky z nového cestného mosta na Zlatovskú ulicu.Potvrdil to minister dopravy Ján Počiatek. Podľa neho financovanie prípojky z európskych fondov nie je možné.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Financovanie napojenia na Zámostie

„Nerátalo sa s tým v rámci pôvodnej dokumentácie. Ak to má zmysel urobiť, tak to musíme urobiť teraz a musíme nájsť na to prostriedky.“ Náklady odhaduje na 800 - 900 tisíc eur. „To nie je malá suma, aj mesto sa bude musieť zamyslieť, či nie je schopné na tom nejako participovať,“ dodal Počiatek. Primátor mesta vie o tomto probléme už viac ako rok a situáciu riešil aj s riaditeľom Slovenskej správy ciest a ministrom dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

„Musíme to vyriešiť a nesmieme túto ulicu nechať ako slepú. V tejto časti mesta je priemyselná aj obytná časť, je to jedna z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich častí mesta,“ povedal primátor Trenčína Richard Rybníček. O financovaní projektu mesto rokuje.

„Momentálne hovoríme o tom, akým spôsobom do toho vstúpi štát, a akým spôsobom mesto. Ak štát vybuduje pravotočivé odbočenia z nového mosta a na most, my sa postaráme o Zlatovskú ulicu. Dáme jej nový povrch, dobudujeme ju tak, aby mohla byť plynule napojená na most,“ povedal Rybníček.

Primátor upozornil, že bez rýchleho vybudovania Zlatovskej ulice by mohlo v budúcom roku dôjsť ku kolapsu dopravy, a to aj v súvislosti s modernizáciou železničnej trate.

Problém s chýbajúcim pripojením

Zo sídliska Juh sa tak ľudia budú môcť rýchlo a plynulo dostať cez nový most na Zlatovskú ulicu a do Zámostia. „Tým výrazne od automobilov odľahčíme stred mesta a aj súčasný most,“ vysvetlil Rybníček. Otázne zostáva, ako je možné, že sa na pripojenie na Zlatovskú ulicu v pôvodnej dokumentácii zabudlo. „Je pre mňa nepochopiteľné, že sa niečomu takému bývalé vedenie mesta vôbec nevenovalo,“ dodal primátor.

SkryťVypnúť reklamu

Bývalý primátor Branislav Celler argumentoval tým, že pripojenie nebolo súčasťou projektu výstavby nového cestného mosta, to podľa neho mesto projektovalo ako vlastnú investíciu.„Ministerstvo dopravy cestou svojich úradníkov toto pripojenie vyškrtlo, nesúhlasilo s tým, aby toto pripojenie bolo súčasťou projektu nového cestného mosta. Úradníci to odôvodňovali tým, že to nemôže byť súčasťou stavby, pretože je to blízko križovatky štátnej cesty prvej triedy a križovatky nemôžu byť tak blízko pri sebe,“ povedal Celler.

Podľa neho to tlmočila Slovenská správa ciest, ktorá je investorom stavby cestného mosta. „Chceli sme, aby táto prípojka bola súčasťou projektu, ale Správa ciest s ňou nesúhlasila,“ dodal Celler. Podľa slov hovorkyne Zuzany Hromcovej Správa ciest nikdy takúto požiadavku nevzniesla.

SkryťVypnúť reklamu

„V pôvodnej projektovej dokumentácii napojenie tejto cesty nebolo, dodatočne sa mesto dohodlo s firmou Holcim na vybudovaní tejto cesty,“ zdôraznila Hromcová.

Petícia občanov

Za spojenie mosta so Zámostím bojovali ľudia aj petíciou. „Je to priemyselná zóna, kde je asi 15 firiem. Zlatovská ulica je ako priemyselné srdce Trenčína. Z nového mosta nebolo rátané s odbočením na túto ulicu. Tým by však bola paralyzovaná celá priemyselná zóna v Trenčíne, kam chodí každý deň množstvo kamiónov. Preto sme spísali petíciu, ktorou sme požadovali prípojku,“ povedal iniciátor petície Tibor Ťapuš.

Autor: mk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 862
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 026
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 454
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 231
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 266
  6. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 119
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 108
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 486
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 302
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 785
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 896
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 828
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 753
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 427
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 323
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 063
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Marek Tkáč, primár fyziatricko-rehabilitačného oddelenia z Nemocnice AGEL v Bratislave.

Nadmerné pitie spôsobuje stratu minerálov.


Jedno z opustených áut na trenčianskom sídlisku Juh.

Mestská polícia podnety preverí.


1

Železniční policajti počas akcie skontrolovali päť vlakových súprav.


TASR
Lopta Premier League ilustračný záber

Prehľad zmien i špekulácii v kádroch od III. ligy po najnižšie súťaže.


  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 302
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 785
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 896
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 828
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 753
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 427
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 323
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 063
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu