Trenčianka Helena Farkašovská zaplatila 200 eur za letenky do Dublinu. Kúpu letenky si dohodla s cestovnou kanceláriou. Nevidela však ani letenku ani peniaze. Cestovku, pôvodne Europatravel, neskôr Maxi Travel, už na pôvodnej adrese nenájdete.
TRENČÍN. Helena Farkašovská plánovala cestu do Dublinu. O kúpu leteniek požiadala cestovnú kanceláriu. V polovici júla cestovke zaplatila 200 eur za spiatočnú letenku do Dublinu na termín odletu 4. septembra.
Nespokojný zákazník
„Peniaze dala Vladimírovi Zámečníkovi,synovi konateľa kancelárie, ktorý jej povedal, aby si pre letenku prišla týždeň, dva pred odletom. Od 26. do 30. augusta tam bola každý deň. A vždy našla oznam, že kancelária je zatvorená kvôli dovolenke alebo z iných dôvodov,“ opisuje skúsenosť dcéra poškodenej, Sylvia Farkašovská.
Podľa slov Sylvie, Zámečník telefonoval jej mame 2. septembra – dva dni pred odletom s tým, že letenku nemá, že je v zahraničí, ale peniaze jej vráti. Nečakanú situáciu museli vyriešiť samé.
Konateľ cestovnej kancelárie ani jeho syn sa viac neozval. Aj keď sa ich aktívne pokúšali kontaktovať. „Nedvíha telefón, a kancelária je zatvorená,“ hovorí Sylvia.
Skúsili sme to aj my. Po niekoľkých našich neúspešných pokusoch kontaktovať cestovnú kanceláriu respektíve Vladimíra Zámečníka, cez telefón s úmyslom požiadať ho o vyjadrenie, zareagoval prostredníctvom mailu: „Určite sa s pani Farkašovskou dohodneme, máme iba dočasne zavretú kanceláriu. Momentálne sa nám neoplatí platiť nájom, keďže bola veľmi zlá sezóna. Ovplyvnila to najmä situácia v Španielsku a Egypte,“ píše vysvetlenie v maili.
Vyjadril sa, že 200 eur nie je až taká veľká suma, aby sa to nedalo vyriešiť. To, že skomplikoval niekoľkým ľuďom život, nekomentoval.
Zlé skúsenosti
Nespokojné sú i cestovné kancelárie, ktoré mali s Europatravel, či Maxi travel obchodné vzťahy.
Peter Cmorej, konateľ Pax Travel podal na cestovku trestné oznámenie i podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Podľa údajov, ktoré nám poskytol, peniaze, ktoré im Zámečník dlhoval, dostali naspäť a SOI udelila cestovke pokuty.
Doplnil, že cestovka k 15. júnu tohto roka nebola „ani v jednom zozname poistených cestovných kancelárií od poisťovní, ktoré toto poistenie poskytujú.“
Čo ďalej?
Ak Vladimír Zámečník dodrží slovo a situáciu vyrieši, Farkašovská dostane peniaze. Ak nie, má možnosť riešiť situáciu súdne či na obchodnej inšpekcii.
„Odporúčam, aby sa spotrebiteľka obrátila s podnetom na kontrolu na Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj so sídlom v Prievidzi, pretože nedostala tovar, ktorý zaplatila, v tomto prípade letenku,“ povedala Danuša Krkošová, hovorkyňa SOI.