Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Mestské zásahy: Prepojenie mestského parku a Štefánikovej ulice

Dnes si predstavíme návrh s názvom Prepojenie mestského parku a Štefánikovej ulice od architekta Branislava Andela.

Prepojenie parku chodníkom.Prepojenie parku chodníkom.

Projekt Mestské zásahy Trenčín 2013, ktorý organizuje Richard Ščepko, prezentuje 37 návrhov na zmenu Trenčína. Každý týždeň vám počas víkendov predstavíme jeden z nich. Dnes si predstavíme návrh s názvom Prepojenie mestského parku a Štefánikovej ulice od architekta Branislava Andela.

TRENČÍN. V Trenčíne máme prakticky iba dva parky a vďaka fenoménu akým je Brezina si to ani neuvedomujeme. Nič to však nemení na tom, že parky a zeleň v meste chýbajú a aj tie parky čo v meste sú nie sú v ideálnom stave a nie je možné ich využívať na 100 percent. Mestský park akým je park M.R.Štefánika by mal byť čistý, upravený a plný ľudí.

Skryť Vypnúť reklamu

Keď sa človek prejde v lete parkom napríklad v Barcelone vidí všade okolo seba ľudí na dekách, ktorí si vyšli na piknik alebo len tak relaxovať. Vlastne stačí zájsť v Bratislave do Medickej záhrady a už vidíme rozdiel. V trenčianskom parku ľudia polihujú v tráve iba počas festivalu Pohoda alebo ak sú bez domova.

viz-1.jpg

Relaxácia v parku má byť bežná.

Problém je, že park je chátrajúci, nesúčasný a obkolesený z jednej strany železnicou a z druhej frekventovanou Štefánikovou ulicou. Riešením je kompletná rekonštrukcia, ktorá citlivo zohľadní okolitú situáciu. S tou treba ešte chvíľu počkať, kým sa vyjasní situácia okolo rekonštrukcie stanice a železnice a kým mesto bude schopné vyčleniť prostriedky na takýto účel. Navrhujem však už pred tým riešiť urgentný problém časti parku, ktorá je v kontakte so Štefánikovou ulicou, nasledovaná rekonštrukciou samotnej Štefánikovej ulice.

Skryť Vypnúť reklamu

V súčasnosti oddeľuje park od tejto ulice nepriepustný pás krovín, ktorý od nej izoluje ľudí, bráni v pohybe, nechráni však dostatočne pred hlukom a výfukovými plynmi.

V mojom návrhu chcem dosiahnuť opak. Ľudia by mali mať po meste voľný pohyb, čo najmenej bariér a prekážok, ktoré je nutné obchádzať. A zároveň hluk a smrad zo Štefánikovej nemôže obmedzovať pokoj v parku. Navrhujem vytvoriť zvlnený terén, niečo ako umelé duny v najvyššom bode vysoké približne dva metre, ktoré v kombinácii s vhodným porastom prostredie v parku zintímnia a vytvoria vizuálne príjemné ukončenie parku. Ten však nebude uzavretý, pomedzi „duny“ budú vytvorené kľukaté chodníky (duny sa budú prekrývať a tým sa zníži priepustnosť hluku), tie prepoja park so Štefánikovou a tým pádom aj priestormi pod hradnou skalou. Zo strany od ulice budú „duny“ porastené krami a vyššou vegetáciou, zo strany parku nízke rastliny, kvety, tráva.

Skryť Vypnúť reklamu

viz-2.jpg

Väčší priestor aj pre cyklistov.

Ako spomínam vyššie, tento návrh nemá park pred Štefánikovou ulicou uzatvárať, problém treba riešiť a nie ho zakryť. Štefánikova je spolu s Hasičskou ulicou jedným z najmenej príjemných miest v Trenčíne, sú to najviac znečistené a hlučné priestory. Takto frekventované ulice rozdeľujú mesto podobne ako železnica, nútia peších chodiť podchodmi a nadchodmi. Pri hľadaní riešenia sa dá opäť inšpirovať v zahraničí najmä v západnej Európe. Frekvenciu automobilovej dopravy treba v spomínaných uliciach znížiť, takisto rýchlosť áut v tejto časti mesta. Ako samozrejmosť považujem vytvorenie cyklopruhov, plus navrhujem znížiť počet pruhov pre osobné automobily na dva a naopak pridať dva pruhy pre autobusy.

Namiesto podchodov a nadchodov uprednostňujem povrchové prechody cez cestu bez semaforov, ktoré nútia vodičov spomaliť a jazdiť opatrnejšie. Peší človek by mal mať kedykoľvek možnosť prejsť na druhú stranu ulice bez prekážok. Osvedčuje sa aj použiť iný povrchový materiál na ceste a tým upozorniť vodičov aby v tejto časti znížili rýchlosť a zvýšili opatrnosť. Ak máme v meste problém s preťaženou dopravou, neznamená to, že potrebujeme viac ciest, znamená to, že potrebujeme menej áut.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  2. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  3. Magazín SME Ženy už v predaji
  4. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  5. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  6. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  7. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  8. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  9. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 362
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 570
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 959
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 214
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 122
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 163
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 399
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 002
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 384
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 312
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Dubnická radnica vymení za 35.000 eur takmer 40-ročné oplotenie materskej školy

Mesto Dubnica nad Váhom vymení takmer 40-ročné oplotenie materskej školy Centrum II.

Práce v hodnote viac ako 55-tisíc eur by mali trvať tri týždne.

Javorinská ulica bude mať nový povrch, trenčianska radnica na to využila štátnu bezúročnú pôžičku

Trenčianska radnica pokračuje vo využívaní finančných prostriedkov zo štátnej bezúročnej pôžičky, ktoré získala od ministerstva financií.

V okrese Myjava bude testovanie v obciach trvať väčšinou jeden deň

V okrese Myjava sa vo väčšine obcí uskutoční celoplošné testovanie v priebehu jedného dňa. Zo 17 miest a obcí sa budú môcť obyvatelia otestovať v priebehu dvoch dní v siedmich.

Celoplošné testovanie: Fakty, pokyny, odporúčania, najčastejšie otázky

V sobotu a nedeľu sa na celom Slovensku uskutoční prvé kolo celoplošného testovania, ktoré má za cieľ pomôcť zachytiť skryté ohniská nákazy a spomaliť šírenie koronavírusu. Odberné miesta budú otvorené 31. októbra a 1. novembra 2020 od 7. - 22. h.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Vodič autobusu náraz neprežil. Cesta je neprejazdná

Dôvody, pre ktoré vodič náhle zmenil smer jazdy, polícia preveruje.

Situácia na Liptove sa zhoršuje, oba okresy zaznamenali rekord v počte pozitívne testovaných

Za jediný deň pribudlo na Liptove 254 ľudí, ktorým potvrdili nákazu koronavírusom.

Primátor Hattas: Situácia je v Nitre veľmi kritická, chýbajú lekári

V pätnástich dedinách budú testovať len jeden deň.

Už ste čítali?