Stav mostu už bol značne narušený a vyžadoval nutnú rekonštrukciu.
TRENČÍN. Pred viac ako 100 rokmi bola medzi Trenčínom a Selcom postavená úzkokoľajná lesná železnica. Viedla cez obce Trenčín, Kubrú, Soblahov, Mníchovu Lehotu, Trenčiansku Turnú, Trenčianske Stankovce a Selec. Slúžila na prepravu dreva zo severozápadných svahov Inovca na parnú pílu v Kubrej. Dnes sa z tejto lesnej železničky zachovalo len veľmi málo. Na jej trase boli postavené lesné cesty a zostalo len niekoľko pilierov pôvodných mostov, priepustov a zvyškov premostení. V súčasnosti sa na tejto trase zachovali tri funkčné mosty: dvojoblúkový most na Kondrúte v Selci, most pri Pajdušákovi v Trenčianskej Turnej a most v Dolinách v Soblahove.
Most v Dolinách je ešte s pôvodnými zachovanými oceľovými nosníkmi. Dnes slúži predovšetkým turistom a cyklistom. Tento most bol už v minulosti opravovaný. Jeho stav však už bol značne narušený a vyžadoval nutnú rekonštrukciu. Partia miestnych dobrovoľníkov sa preto podujala tento most opraviť.
V nedeľu 14. júla sa 16 chlapov ,,postavilo k robote" a v poobedných hodinách už mohli cez most prejsť prví cyklisti a turisti. Dúfame, že aj vďaka tejto snahe sa pomalými krokmi podarí zachovať aspoň to málo, ktoré nám tu z tejto technickej pamiatky zostalo. Na trase lesnej železnice sa stále nachádza viacero technicky zaujímavých úsekov, ktoré je stále možné opraviť a zachrániť.
Autor: Miroslav Mrázek