Správy o jednom z návrhov projektu na výstavbu obchodného domu sa objavili na sociálnej sieti. Podľa aktivistov mesto neinformuje ľudí o plánovanej výstavbe.
TRENČÍN. Diskusia na sociálnej sieti v uplynulých dňoch vyvolala rôzne reakcie na výstavbu autobusovej stanice v blízkosti hlavnej železničnej stanice v Trenčíne. Na internete taktiež koluje nákres, na ktorom je zaznačené to, že celá štvrtina mestského parku bude pre výstavbu vyrúbaná. Na tomto mieste má podľa týchto informácii vzniknúť obchodný dom. Mesto to však vníma ako šírenie poplašnej správy.
Postoj mesta Trenčín k výstavbe
„Rokovania mesta s investorom pokračujú s tým, aby nová autobusová stanica rekonštruovanou železničnou stanicou a parkom boli dôstojnou a najmä bezpečnou vstupnou bránou do mesta. Keď hlavný architekt mesta potvrdí, že je to v poriadku a zámer je v súlade s platným územným plánom, potom bude projekt predložený na verejnú diskusiu,“ potvrdila hovorkyňa Trenčína Erika Ságová.
Predčasné správy a plán komunikácie
Investor výstavby, ktorým je SAD, hovorí o predčasných záveroch.
„My potrebujeme približne ešte mesiac na to, aby sme dokončili konečný návrh toho, ako by projekt mal vyzerať a to v súlade s dohodami, ktoré máme s dotknutými inštitúciami, so zákonmi, ktoré platia na Slovensku. A predovšetkým je dôležitá komunikácia s okolitými susedmi železnice, teda prevádzkami a podobne,“ povedala Strelcová.
Ako ďalej uviedla, oficiálne predstavenie projektu plánujú niekedy na prelome mesiacov júl a august.„Máme množstvo pripomienok a žiadostí od mesta, iných inštitúcií a tie sa v tejto chvíli do projektov zapracovávajú,“ dodala Strelcová.
Dotknuté prevádzky v blízkosti výstavby
Pavol Fiala, konateľ firmy, ktorá vlastní prevádzku v blízkosti železničnej stanice, odmieta skutočnosť, že šíri poplašné správy. „Ja vychádzam vlastne z faktov, ktoré sú uvedené v prvotne vypracovanej štúdii. Tá štúdia jasne hovorí o zabratí celého predstaničného priestoru obchodným domom. A autobusová stanica v tom ponímaní, kde má teraz byť postavená, vlastne nebude, ale bude na inom mieste, mimo terajšieho nádražia, teda o dvesto až tristo metrov ďalej,“ povedal Fiala.
Podľa Fialu je pre neho najdôležitejšie slobodné právo prístupu k vlastnému pozemku. „Pokiaľ mesto predalo pozemok a neinformovalo o tom susedných majiteľov pozemkov, nehnuteľnosti a podnikov, je to podľa mňa nefér,“ dodal Fiala. Ako ďalej povedal, stavebná hraničná čiara pravdepodobne bude približne dva alebo tri metre od jeho podniku.
Nutnosť informovať o projekte
Podľa trenčianskeho aktivistu Norberta Brázdu by sa o takýchto návrhoch na výstavbu nemala verejnosť dozvedať z rôznych kuloárnych zdrojov. „O takýchto zásadných veciach mala byť verejná diskusia pred rokom alebo pred dvoma, najlepšie ešte pred tým, ako pozemky na autobusovej stanici mesto predalo investorovi,“ povedal Brázda.
Podľa neho je to výčitka aj voči primátorovi, ktorý riadi exekutívu mestského úradu, ale aj voči poslancom, ktorí schvaľovali predaj pozemkov autobusovej stanice bez toho, aby poznali zámer investora. Teda to, čo na tom území plánuje robiť.