TRENČÍN. V Trenčíne začal v týchto dňoch vyrastať nový železničný most cez rieku Váh. Stavba za 23 mil. eur je súčasťou modernizácie železničnej trate.
„Vozidlá stavby prechádzajú do koryta Váhu cez hrádzu. Chodci a cyklisti by preto mali hrádzou popri Radlinského ulici prechádzať so zvýšenou pozornosťou alebo sa tomuto úseku úplne vyhnúť,“ upozorňuje hovorkyňa mesta Erika Ságová.
Most by mal byť hotový v marci 2015. Aký osud čaká starý železničný most, nie je ešte jasné. Súčasný železničný most už však nevyhovuje európskym normám. Je umiestnený kolmo na tok Váhu a pred mostom a za ním sú oblúky. Tie neumožňujú prechod vlaku v rýchlostiach požadovaných európskymi dohodami. Navyše je konštruovaný na rýchlosť 70 km/h.
„Nový most a jeho umiestnenie je riešené pre rýchlosť 140 km/h, je situovaný vyššie nad hladinou Váhu ako pôvodný most, aby spĺňal požiadavky na splavňovanie rieky v budúcnosti. Most je železobetónovej konštrukcie a jeho prevádzka bude podstatne tichšia v porovnaní s pôvodným oceľovým mostom,“ uviedla hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Martina Pavliková. Dĺžka nového železničného mosta má byť 343 metrov.