.
TRENČÍN. Súčasťou modernizácie železničnej trate cez Trenčín je aj výstavba nového železničného mosta cez rieku Váh za 23 198 911,13 eura. Ten by mal byť hotový v marci 2015. Aký osud čaká starý železničný most, nie je ešte jasné. „V súčasnosti ešte nie je doriešená táto otázka, bude potrebná diskusia medzi mestom Trenčín, Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) a ministerstvom dopravy,“ informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.
Podľa hovorkyne sa s výstavbou mosta začalo v marci tohto roka. Hotový by mal byť podľa harmonogramu prác 30. marca 2015. Súčasný železničný most už nevyhovuje európskym normám. Je umiestnený kolmo na tok Váhu a pred mostom a za ním sú oblúky. Tie neumožňujú prechod vlaku v rýchlostiach požadovaných európskymi dohodami. Samotný most je konštruovaný na rýchlosť 70 km/h.
„Nový most a jeho umiestnenie je riešené pre rýchlosť 140 km/h, je situovaný vyššie nad hladinou Váhu ako pôvodný most, aby spĺňal požiadavky na splavňovanie rieky v budúcnosti. Most je železobetónovej konštrukcie a jeho prevádzka bude podstatne tichšia v porovnaní s pôvodným oceľovým mostom,“ uviedla Pavliková. Dĺžka nového železničného mosta má byť 343 metrov.