MYJAVA. Snahou miestnej akčnej skupiny (MAS) Kopaničiarsky región je ukázať im, ale aj iným turistom zaujímavosti kraja a rozšíriť vidiecku turistiku na štyri až päť dní.
Podľa manažérky MAS Kopaničiarsky región Kristíny Kubínovej, turistov chcú na kopanice pritiahnuť najmä folklórom - typickou vidieckou rázovitosťou, gurmánskymi špecialitami, lyžiarskymi a cyklistickými trasami, rovnako ako historicky zaujímavými miestami.
"Vo folklóre hrá prím medzinárodný folklórny festival v Myjave a aktivity Gazdovského dvora v myjavskej časti Turá Lúka. Región v poslednom čase dostáva do popredia práve regionálna gastronómia v penziónoch, ktoré sú súčasťou projektu Sedem penziónov pod Bradlom.
Naposledy sme zrealizovali projekt Načo chodiť pešky, keď môžu byť bežky, v rámci ktorého sme vyznačili bežecké lyžiarske trate a momentálne sa staráme o ich údržbu. Z historických miest je, pochopiteľne, najväčším lákadlom Bradlo, ale aj múzeum v rodnom dome Milana Rastislava Štefánika v Košariskách, Múzeum Slovenských národných rád v Myjave či múzeá a pamätné izby napríklad v Bzinciach pod Javorinou a Lubine," priblížila Kubínová.
Ako dodala, turizmus v kopaničiarskom regióne je zatiaľ v plienkach. Často sa začínalo od konca. Mnoho atraktivít najskôr vybudovali a až následne sa získavali finančné prostriedky na propagáciu. Ťažko preto hodnotiť konkrétnymi číslami úroveň nárastu záujmu turistov o región.
"Zvýšený počet predaných vstupeniek do múzeí a zariadení cestovného ruchu, častejšie vyhľadávanie služieb MAS a rastúca návštevnosť medzinárodného folklórneho festivalu v Myjave sú však dostatočnými znakmi toho, že záujem o kopaničiarsky región stúpa," doplnila Kubínová.
Úlohou MAS Kopaničiarsky región je podľa nej vyhlasovať výzvy a robiť opatrenia na podporu vidieckeho cestovného ruchu. Podporujú prestavby starších rodinných domov na nízkokapacitné ubytovanie v súkromí, budovanie doplnkových služieb pre širokú verejnosť v týchto ubytovacích zariadeniach. "Robíme tiež rôzne vzdelávacie aktivity na podporu a rozvoj vidieckeho turizmu.
Zabezpečujeme marketing služieb cestovného ruchu, vďaka čomu môžu žiadatelia vytvárať rôzne propagačné materiály a interaktívnych turistických sprievodcov po regióne," zdôraznila Kubínová s tým, že všetko to tvorí mozaiku, ktorú s aktérmi cestovného ruchu dávajú postupne dokopy na zviditeľnenie regiónu doma i v zahraničí.