Veľa ľudí má pocit, že pri uzatváraní zmluvy s niektorými alternatívnymi dodávateľmi dostali neúplné informácie.
TRENČÍN. Výhodné ceny, výrazné šetrenie a úsporné opatrenia. To sú lákadlá, ktoré často používajú podomoví predajcovia zastupujúci alternatívnych dodávateľov plynu a elektriny. Týmto zamestnancom v teréne veľa ľudí nedôveruje.
Nedôvera ľudí
„Samozrejme ma zaujímajú nižšie ceny, preto sa rozprávam s kompetentnými a nie s podomovými predajcami, ktorých ráno cestou niekto vyškolil a zaviezol ich na takzvaný rajón s cieľom podpísať čo najviac zmlúv,“ povedal Peter Hatala v diskusii na sociálnej sieti.
Ľudia sa často sťažujú na neúplné a nedôveryhodné informácie od priamych predajcov. „Podľa informácií od našich zákazníkov pomerne vysoký počet z nich má pocit, že pri uzatváraní zmluvy s niektorými alternatívnymi dodávateľmi dostali neúplné, respektíve zavádzajúce informácie. Dôkazom je skutočnosť, že celkovo sa rozhodlo obnoviť pôvodnú zmluvu na dodávku plynu s SPP doteraz vyše 22 000 zákazníkov,“ povedal hovorca SPP Peter Bednár.
Dôležité upozornenia
Podľa jeho slov je dôležité, aby si ľudia overili totožnosť osoby, ktorá sa s nimi skontaktuje. „Je nutné si dobre prečítať aj obchodné podmienky a netreba zabúdať ani na malé písmenká a texty pod čiarou,“ vysvetlil Bednár. Ako ďalej tvrdí, ľudia by si mali všímať i to, či v zmluve nie sú zohľadnené aj ďalšie poplatky za uzatvorenie alebo sankcie za predčasné ukončenie zmluvy.
Dôveryhodnosť firiem
Firmy, ktoré sa zaoberajú predajom energií, sa často bránia tým, že ich niektorí ľudia odsudzujú neprávom. „Keď v správach ľudia vidia nejakú spoločnosť, ktorá predáva elektriku a plyn a o tej firme hovoria negatívne, tak je jasné, že potom, keď zazvoníte pri dverách, reagujú zle,“ povedala Kamila Sýkorová zo spoločnosti Lighting Energy.
Podľa jej slov majú ich zamestnanci vlastný preukaz a sú vopred ohlásení v obecnom rozhlase. „Naši pracovníci majú aj vlastný kód a každý občan si môže overiť, či pracuje v našej spoločnosti,“ dodala Sýkorová.