Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Cyklotrasu v Trenčíne chcú budovať tento rok

Prvú trenčiansku cyklotrasu chcú začať budovať ešte tento rok. Zatiaľ však nemajú všetky povolenia, problémom môžu byť aj peniaze.

Prvú trenčiansku cyklotrasu chcú začať budovať ešte tento rok. Zatiaľ však nemajú všetky povolenia, problémom môžu byť aj peniaze.

TRENČÍN. Trenčianska cyklotrasa by mala viesť z najväčšieho sídliska Juh do centra a spojiť tak polovicu mesta. O prvej trase pre cyklistov v krajskom meste sa začalo opäť hovoriť vlani na jeseň. Mesto sa vtedy priklonilo k bezpečnejšiemu variantu, ktorý predpokladal vybudovanie samostatného cyklochodníka. Bezpečnejší však znamená aj finančne náročnejší. Preto niektorí Trenčania navrhovali lacnejšie riešenie, a to namaľovaním pruhov pre cyklistov priamo na cestu. S projektom vybudovania samostatnej cyklotrasy prišlo Občianske združenie Fialka. Vlani ešte neboli známe presné termíny, dnes predseda združenia Marián Rendek predpokladá, že s budovaním začnú ešte tento rok.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodne malo byť do konca februára už vydané aj územné rozhodnutie, podľa Rendeka však ešte chýbajú niektoré povolenia. „Čakám na posledné vyjadrenie pre územné konanie. Keď ho budem mať, tak prebehne územné konanie, potom dám žiadosť na stavebné povolenie a tak ďalej. Je to v procese vybavovania,“ povedal Rendek, ktorý by chcel so stavbou začať ešte tento rok.

„Závisí to aj od peňazí, ktoré prídu na realizáciu, pretože občianske združenie zaplatilo projekt, ale samotná stavba bude oveľa drahšia. Mám prisľúbené peniaze, rozprával som sa s krajom aj s mestom. To budem musieť ešte obehať, ale až keď budem mať stavebné povolenie. Pevne verím, že tento rok sa začne,“ povedal Rendek.

Potrebujú takmer pol milióna eur

Celý projekt by mal podľa neho stáť asi 480-tisíc eur. Peniaze chcel ešte vlani získať z eurofondov, ktoré sa javili ako jediná možnosť na vybudovanie takého náročného projektu.

SkryťVypnúť reklamu

„Eurofondy sú jedným zo zdrojov, chcem ich aj na to, keď sa budú robiť ďalšie trasy aj mimo Trenčína,“ povedal. Projekt by vedel podľa jeho slov vďaka prísľubom financií naštartovať aj bez eurofondov, ale ako ubezpečil, so stavbou nezačne predtým, ako bude mať jasnú polovicu peňazí. „Rozkopať Trenčín a potom čakať, to je ten najhorší scenár,“ povedal Rendek. Mesto projekt cyklotrasy podporuje, na jej financovanie však nemá peniaze. Trenčiansky samosprávny kraj zatiaľ o možnom spolufinancovaní projektu nevie. Stále by tak mohol byť v hre aj lacnejší, tzv. namaľovaný variant.

Chýbajúca cyklotrasa

V Trenčíne sa žiadna oficiálna cyklotrasa nenachádza, ako však ešte vlani povedal Trenčan Norbert Brázda, v minulosti niekoľko trás na území mesta bolo. „Úrad sa ale o ne nestaral, neudržoval ich, nezveľaďoval, a tak zanikli. Projektanti z Brna, ktorí majú s cyklotrasami dlhoročné skúsenosti, prišli na bicykloch, pobehali celé mesto a navrhli riešenie cyklopruhov namaľovaných na cestách,“ povedal Brázda.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa ich odhadu by sa asi za dvestotisíc euro dalo urobiť 50 kilometrov cyklopruhov, teda zosieťovať celé mesto.

Namaľovaná cyklotrasa, teda pruhy priamo na ceste, podľa Brázdu zároveň nútia vodičov ísť pomalšie a opatrnejšie, cyklisti, ktorým dávajú pruhy vlastný priestor, majú väčší pocit bezpečnosti.
„To ja považujem za kľúčovú vec, financie a tento psychologický efekt pruhov priamo na vozovke. Ak pôjdem s deťmi na bicykli, tak, samozrejme, samostatný cyklochodník pomedzi stromy je príjemnejší a bezpečnejší. Ale ak sa chcem dopraviť z Juhu do centra mesta alebo naopak, tak ma zaujíma, ako rýchlo a pohodlne, priamočiaro idem, nie v akom je to prostredí,“ povedal Brázda.

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Shell myslí na slovenské komunity
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  6. Agrokomplex 2022
  7. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  8. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 689
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 20 115
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 700
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 850
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 670
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 215
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 436
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 629

Blogy SME

  1. Nina Erneker: Kde sa dobre varí, tam sa dobre darí
  2. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 12. časť
  3. Lucia Žárska: Tesla sa chystá deliť svoje akcie v pomere 3:1
  4. Jozef Sitko: Neopakovateľný veľký vzor z detstva
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.8.1922)
  6. Štefan Vidlár: Zasek zle
  7. Michala Guľasová: Anna Metisová – Daj každému dňu šancu – knižná recenzia
  8. Olívia Lacenová: Priplatíme si za letenky? Šéf Ryanairu v tom má jasno
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 11 660
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 754
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 243
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 370
  5. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 168
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 961
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 897
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 384
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Ilustračné foto.

Muž mal negatívnu dychovú skúšku, avšak javil známky únavy, triasol sa, bol nervózny a mal silno začervenané oči.


SITA 44m
Ambulantné pohotovostné služby pre deti a dorast v okrese Trenčín bývajú pravidelne vyťažené.

Rezort zdravotníctva fungovanie detských pohotovostí prehodnotí, kedy, nevedno.


5 h
Miloš Radosa

Rozhovor s prezidentom HK Dukla Trenčín Milošom Radosom.


2 h
Na festivale sa predstaví aj Jaroslav Dušek.

Podujatie má charitatívny rozmer.


Redakcia 15 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Väčšina nezvestných sa skrýva, pretože je na nich vydaný príkaz na zatknutie.


16. aug

Jeden muž zmizol pred 24 rokmi s hotovosťou 665-tisíc korún, na piatich Kysučanov je vydaný európsky zatykač.


18 h

Jedna z hľadaných osôb uniká pred spravodlivosťou od roku 1999.


17. aug

Na mieste nie je vodovod ani kanalizácia.


21 h

Blogy SME

  1. Nina Erneker: Kde sa dobre varí, tam sa dobre darí
  2. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 12. časť
  3. Lucia Žárska: Tesla sa chystá deliť svoje akcie v pomere 3:1
  4. Jozef Sitko: Neopakovateľný veľký vzor z detstva
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.8.1922)
  6. Štefan Vidlár: Zasek zle
  7. Michala Guľasová: Anna Metisová – Daj každému dňu šancu – knižná recenzia
  8. Olívia Lacenová: Priplatíme si za letenky? Šéf Ryanairu v tom má jasno
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 11 660
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 754
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 243
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 370
  5. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 168
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 961
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 897
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 384
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu