Slovenská správa ciest v údaji z roku 2009 hovorí, že takmer 96 percent cesty 1/50 v okrese Prievidza je v nevyhovujúcom stave.
TRENČÍN. Trenčiansky samosprávny kraj zaznamenal v poslednom období kritiku zo strany verejnosť na stav cesty 1/50 medzi Trenčínom a Prievidzou. Cesta prvej triedy je na viacerých úsekoch vo veľmi zlom stave. Po zime navyše stúpol počet výtlkov, ktorým sa už takmer nedá ani vyhnúť. Riaditeľ Správy ciest Trenčianskej župy Stanislav Lališ hovorí, že riešiť stav 1/50 nie je jednoduché.
Správu a údržbu na cestách I. triedy vykonáva Slovenská správa ciest, ktorá má svoje regionálne zastúpenie v organizačných zložkách Investičná výstavba a správa ciest (IVSC) sídliacich v Bratislave, Žiline, Banskej Bystrici a v Košiciach. Správa ciest TNSK zabezpečuje údržbu ciest I. triedy len na základe zmluvného vzťahu a len na základe objednávok IVSC Žilina.
„Nechcem sa z toho vyzúvať, lebo Správa ciest má podpísanú zmluvu o údržbe. Druhá vec je, že v tej zmluve sa hovorí len o údržbe, teda súvislé opravy, vodorovné dopravné značenie a ďalšie veci si organizuje Slovenská správa ciest ako taká,“ povedal. Súvislú opravu povrchu vozovky však nerobili už niekoľko rokov. Ako ďalej Lališ podotkol, samotná
Riešením nie je podľa Lališa zaplátanie výtlkov obaľovanou drvinou za studena. Je to len dočasné riešenie, pretože vydrží len krátko. „Ak s tým nič neurobím, už o rok to bude stokrát horšie. Už teraz je to zlé, ale bude to horšie, lebo to tie vysprávky nezachránia,“ dodal.
Na hornej Nitre v súčasnosti zbierajú podpisy pod petíciu za zaradenie výstavby cesty R2 medzi najvyššie priority vlády. Jej výstavba by však len čiastočne vyriešila stav na pôvodnej ceste, ktorá spája Trenčín s Prievidzou. Tam, kde by R2 kopírovala 1/50 by boli podľa Lališa potrebné len menšie investície, na ostatných úsekoch je však potrebná rekonštrukcia.