TRENČÍN. Informovala o tom hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová. Zdržanie spôsobil fakt, že združenie Zipp-Strabag začalo stavať most so železobetónovou konštrukciou, pôvodný variant však rátal s oceľovou. Výstavbu tak museli pozastaviť a projekt prepracovať. „Momentálne sa stavba pripravuje na zazimovanie. V januári budú práce pokračovať na demolácii existujúceho zberača kanalizácie, ďalej sa budú robiť podkladové betóny pod oporné múry a v prípade priaznivého počasia sa budú aj oporné múry betónovať. Po zimnom období sa začnú práce na samotnej výstavbe mosta,“ uviedla Fedorová.
Ako informoval konateľ firmy Zipp Juraj Bacmaňák, výstavba mosta pokračuje plynule v častiach, ktoré sa nemenia. „To znamená v zakladaní, v preložkách a infraštruktúre. Na konštrukcii mosta sa momentálne finalizujú projekčné práce, po ich ukončení sa plynule nastupuje na vrchnú časť mosta,“ povedal.
Nový cestný most v Trenčíne má stáť približne dva kilometre južne od súčasného. Má byť aj diaľničným privádzačom na najväčšie trenčianske sídlisko Juh, povedie do rozširujúcej sa nákupnej zóny na výpadovke smerom na Prievidzu alebo Brno. Most bude zároveň prvou etapou juhovýchodného obchvatu mesta. Stavia ho združenie ZIPP-Strabag za približne 36 miliónov eur. Predpokladané stavebné náklady boli 86 miliónov eur. Výstavba je na 85 percent hradená z fondov Európskej únie.