V Trenčíne podpísali minister životného prostredia SR Peter Žiga a minister dopravy ČR Pavel Dobeš medzivládnu dohodu o dočasnom využívaní časti štátneho územia a majetku SR pre výstavbu a prevádzku kanála.
TRENČÍN. Asi 53-kilometrový Baťov kanál vedúci z Otrokovíc do Skalice by mal byť predĺžený asi o kilometrový úsek pri Skalici, čím bude kanál splavnený v úseku Otrokovice Hodonín. V Skalici by mal pribudnúť aj nový prístav. Vyplýva to z medzivládnej dohody o dočasnom využívaní časti štátneho územia a majetku SR pre výstavbu a prevádzku kanála, ktorú dnes v Trenčíne podpísali minister životného prostredia SR Peter Žiga a minister dopravy ČR Pavel Dobeš.
Vnútrozemský prieplav Otrokovice Hodonín vznikol v rokoch 1936 1938. Cieľom jeho výstavby bolo zvýšenie hladiny spodnej vody po regulácii rieky Morava, ale aj stará myšlienka o prepojení Dunaja, Odry a Labe. Plavbu na ňom z ekonomických dôvodov ukončili v roku 1960. Momentálne ho využívajú iba na turistické účely. Výškový rozdiel celého kanálu je 18,6 metra, je na ňom 13 vzdúvadiel, rovnaký počet splavov a 50 mostných objektov. Priemerná hĺbka kanála je 1,5 metra, priemerná šírka 12 metrov.
Na južnej vetve Baťovho kanála chýba plavebná komora v Sudoměřiciach, čo znemožňuje plavbu od Skalice ďalej smerom na Hodonín, kde je samostatne splavný úsek.