TRENČÍN.Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) predpokladajú, že dokončovacie práce na uvedenej trati sa uskutočnia na jar a zmluvný termín ukončenia stavby v máji budúceho roka tak bude dodržaný.
"Stavebné práce pokračujú podľa schváleného harmonogramu. Prebiehajúce výlukové práce budú ukončené 30. októbra, kedy budú sprevádzkované obe koľaje v úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce, vrátane dvojkoľajného železničného tunela cez Turecký vrch,“ informovala agentúru SITA hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Ide o súčasť modernizácie železničnej infraštruktúry medzi Novým Mestom nad Váhom a Púchovom v rámci Operačného programu Doprava v terajšom programovom období čerpania eurofondov.
Modernizácia úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce doteraz stála spolu 178,231 mil. eur, z toho zdroje Európskej únie dosiahli 151,496 mil. eur a štátu 26,735 mil. eur. Na obnovu ďalšej železničnej trate v úseku Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša doposiaľ išlo celkom 90,028 mil. eur, pričom peniaze Európskej únie predstavujú 76,524 mil. eur a štátneho rozpočtu 13,504 mil. eur.
Podľa aktualizovaného harmonogramu prác pokračuje aj modernizácia železničnej trate v úseku Beluša - Púchov. Bola sprevádzkovaná dočasná výpravná budova pre cestujúcich v železničnej stanici Púchov a začali demolačné práce na existujúcej výpravnej budove.
"Sú realizované práce na novej prevádzkovej budove trakčnej napájacej stanice. Pred dokončením je archeologický prieskum a preložky diaľkového a traťového kábla v úseku Beluša - Púchov, ktoré sú podmieňujúce pre začatie prác na železničnom spodku. Bolo zriadené neutrálne pole trakčného vedenia a sú budované základy trakčného vedenia v krátkodobých výlukách," uviedla Pavliková. Ďalšie práce sú podľa nej zamerané na preložky vody, plynu a oporných múrov v železničnej stanici Púchov.
Do konca tohto roka majú začať aj meškajúce práce pri modernizácii trate v úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá. Donedávna tomu bránili námietky a súdne spory uchádzačov s dvoma najnižšími ponukami, ktoré predĺžili tender na rekordne dlhé takmer tri roky. Železnice zároveň pokračujú vo vyhodnocovaní ponúk uchádzačov na modernizáciu trate Považská Teplá - Žilina. Aj tieto dva projekty majú byť financované z prostriedkov Európskej únie a štátneho rozpočtu.