Tisíce škodoviek zošrotovali

Viac ako päťdesiat škodoviek mnohých typov vyrobených pred rokom 1989 obsadilo okolie lubinských kopaníc. Účastníci zrazu sa predviedli v slalomovej jazde zručnosti i v orientačnej súťaži.

Na zraze sa zúčastnili milovníci českej značky Škoda z celého bývalého ČeskoslovenskaNa zraze sa zúčastnili milovníci českej značky Škoda z celého bývalého Československa (Zdroj: MARTIN ŠIMOVEC)



LUBINA. Nadšenci starých áut a českej Škody sa stretli v sobotu 18. augusta na historickom vrchu Roh. Ich retrozraz bol najväčším v slovenskej histórii. Dávno vyrobené škodovky nedokázalo zničiť ani ich šrotovanie v roku 2009, ktoré zlikvidovalo dvadsaťtisíc áut tejto značky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Štvorica pestrofarebných Felicii lákala pohľady návštevníkov. Päťdesiat dva ročné auto so sklápacou strechou je výstavným modelom aj dnes. Mnohí ju považujú za najkrajšiu povojnovú Škodu.

„Auto vyrobili v roku 1960. Na tú dobu boli Felicie drahšie autá, nie každý si ju mohol dovoliť. Predtým ho vlastnil majiteľ z Dolného Srnia. Ja sa na ňom vozím desať rokov,“ prezradil Ľuboš Naď z Lubiny. Dôchodcu presviedčal o predaji viac ako tri mesiace, auto bolo jeho spomienkou na mladosť. Spolu s kamarátmi sa na ňom vozieval na výlety do Luhačovíc. „Felíciu mal skvele zakonzervovanú. Bola na špalkoch a dali sme ju na zem. Motor pretočili kľukou, naliali benzín a hneď naskočila,“ pochválil. Ten sa v čase výroby vyvážal aj do Belgicka, Holandska, Veľkej Británie, Francúzska i severských krajín.

SkryťVypnúť reklamu

Bielu Škodu Rapid takmer zničila vážna autonehoda

Aj keď Škoda Rapid nepatrí k historicky najstarším vozidlám, veľa ľudí ani netuší, že sa táto značka niekedy vyrábala. „Môj Rapid je z roku 1987, vyrobili ich málo, veľa ľudí si ich dovoliť nemohlo. Našiel som ho na internete a som jeho tretím majiteľom. Kúpil som ho za smiešnych 180 eur celé hrdzavé. Za socializmu stálo takmer šesťdesiattisíc,“ teší sa z auta Mário Valjent (32) z Dubnice nad Váhom.

Auto bolo nepojazdné, stačili však iba dve hodiny opráv a motor naskočil. Vozenie vo vysnívanom Rapide ho po

mesiaci takmer stálo život. Pri jednom z výjazdov sa zrazil s nákladnou Tatrou. „Všetky plány urobiť výstavný Rapid, boli hneď zmarené. Zničený bol celý ľavý bok. Blatníky sa už nedali ani zohnať. Plechy som vytiahol, pokiaľ sa to dalo, ostatné bolo treba dogitovať,“ zdôveril sa.

SkryťVypnúť reklamu

Po úpravách dnes vytiahne bez problémov stoosemdesiatku, ale na športové súťaže nikdy nechodil.

Športovú „erku“ zložil z dvoch áut

Česká značka športiakov Škoda 130 RS dobyla svojho času stupne víťazov aj na svetoznámych pretekoch v Monte Carlo. V tradičnom červenobielom vydaní nechýbala ani na motozraze.


„Repliku som vyrobil z dvoch rovnakých áut tejto značky. Erky boli najúspešnejšie športové autá tých dôb,“ pochválil ich Milan Gaži z Martina. Svoje auto stále vylepšuje. Neprekáža mu, že na špeciálne športové pneumatiky musel u výrobcu čakať takmer tri roky a jednotlivé komponenty sú dosť drahé. Do športových súťaží veteránov sa však zapojiť nemieni.

„Jazdili na tom najmä mladí ľudia. Zadné nápravy sú skvelé, auto drží fantasticky v zákrutách aj pri vysokých rýchlostiach. V zákrute to bez problémov zvládne aj stoosemdesiatku. Stále na ňom chodím aj v bežnej premávke,“ dodal Martinčan.

SkryťVypnúť reklamu

Nechýbala unikátna česká sestra z roku 1938

Stretnutie škodoviek dopĺňala aj ďalšia svetoznáma česká značka Tatra. Staroturan Radoslav Antala na zraz dorazil na 74-ročnej Tatre 75. „Vyrobili ju v roku 1938 a vlastnil ju doktor Berger z Bohatíc. V dávnych dobách sa na nich vozili iba ľudia z najmajetnejších vrstiev, najmä doktori a právnici,“ prezradil majiteľ. Súčiastky zháňa na burzách a staručká Tatra ho spoľahlivo rozváža po zrazoch po celej republike. Stala sa aj neodmysliteľnou súčasťou svadobných obradov. „Pre mladomanželov je to vyhľadávané auto,“ usmial sa Antala.

Elegantná Tatra so štvorvalcovým motorom a ôsmimi rýchlosťami jazdí na benzín a vypije si od dvanásť do dvadsať litrov na stokilometrovom úseku. Stovka na tachometri nie je pre ňu ani v dôchodcovskom veku problém.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  5. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  6. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 429
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 106
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 7 025
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 715
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 083
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 928
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky? 2 594
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 529
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.4.1925)
  2. Jozef Foltýn: Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka
  3. Ján Škerko: Obchodné deficity? Žiadny problém! Trump má vzorec na clá ako z Harryho Pottera
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Jaroslav Furman: Nekonečný príbeh - Prvá časť
  6. Vladimír Krátky: Škoda, že aj Škoda ... .
  7. Norbert Kaník: Najlepší vyjednávač vo vesmíre, ruský agent alebo len šašo a klamár?
  8. Rastislav Strhan: Trumpova skúška viery
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 100 940
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 50 991
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 40 437
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 326
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 628
  6. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 865
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 17 793
  8. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 799
  1. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  3. Tupou Ceruzou: Medvede
  4. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  5. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  6. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  8. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Nespokojní obyvatelia si na mestské zastupiteľstvo priniesli transparenty.

Radnica reaguje na sťažnosti ľudí.


1
Martin Kopčan

Martin Kopčan túži po titule v malom i veľkom futbale.


Mário Bližňák

Rozhovor s manažérom Dukly Trenčín.


5

Zadržali mu vodičský preukaz.


2
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.4.1925)
  2. Jozef Foltýn: Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka
  3. Ján Škerko: Obchodné deficity? Žiadny problém! Trump má vzorec na clá ako z Harryho Pottera
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Jaroslav Furman: Nekonečný príbeh - Prvá časť
  6. Vladimír Krátky: Škoda, že aj Škoda ... .
  7. Norbert Kaník: Najlepší vyjednávač vo vesmíre, ruský agent alebo len šašo a klamár?
  8. Rastislav Strhan: Trumpova skúška viery
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 100 940
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 50 991
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 40 437
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 326
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 628
  6. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 865
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 17 793
  8. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 799
  1. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  3. Tupou Ceruzou: Medvede
  4. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  5. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  6. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  8. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu