investor.
TRENČÍN. Podľa Figeľa bol projekt riadne vysúťažený, pričom celý proces bol aj pod kontrolou Európskej komisie, keďže je financovaný z eurofondov. Počas pôsobenia minulého vedenia ministerstva dopravy a SSC nebol podľa neho podpísaný žiadny dodatok k vysúťaženému projektu. Výstavba mosta sa začala v druhej polovici marca a bývalé vedenie skončilo svoje pôsobenie vo funkcii začiatkom apríla.
"Je potrebné sa spýtať súčasného ministra dopravy a riaditeľa Slovenskej správy ciest, čo robili vyše dva mesiace, keď prichádzajú až dnes s informáciou, že sa nestavia podľa schváleného projektu. Zodpovednosť za vzniknutú situáciu, ako aj jej riešenie, má súčasné ministerstvo dopravy. Je potrebné, aby si dôsledne plnilo svoje kontrolné úlohy," pripomenul Figeľ.
Hovorkyňa spoločnosti Strabag Edita Novotná zdôraznila, že združenie ZIPP-Strabag dodržalo v tomto prípade všetky postupy vyplývajúce zo zmluvy. "Ďalšie pokračovanie výstavby bude závisieť od rokovaní s investorom . Ten je tiež kompetentný vyjadriť sa k výrokom ministerstva," uzavrela Novotná.
Výstavba druhého cestného mosta cez Váh sa začala po dlhých rokoch plných sľubov v polovici marca tohto roku. Stavia ho spoločnosť ZIPP-Strabag približne za 36 miliónov eur, hoci predpokladaná hodnota bola takmer 90 miliónov eur. Pôvodne ho mala dokončiť na jeseň 2014. Na výstavbu mosta mala nadväzovať výstavba juhovýchodného obchvatu mesta, ktorá by mala spolu s mostom vyriešiť katastrofálnu dopravnú situáciu v Trenčíne.