TRENČÍN. Modernizácia železničnej trate Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša v dĺžke vyše dvadsať kilometrov pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu má byť podľa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) ukončená v novembri 2013. Je to o pol roka skôr, ako štátny správca železničnej infraštruktúry pôvodne požadoval. S realizáciou projektu, ktorého súčasťou je rekonštrukcia železničných staníc Trenčianska Teplá, Dubnica nad Váhom, Ilava a Ladce, začal zhotoviteľ koncom roka 2009.
So štvorročnou lehotou výstavby od odovzdania staveniska počíta časový harmonogram stavebného združenia, ktoré práce uskutočňuje. Železnice tvrdia, že až na malé úpravy nevznikla výrazná zmena termínu ukončenia projektu. Modernizácia úseku je spolufinancovaná zo zdrojov Kohézneho fondu Európskej únie (EÚ) a zo štátneho rozpočtu.
"Práce na modernizácii v úseku Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša pokračujú v súlade s harmonogramom stavebných prác aj napriek nedávnym nepriaznivým klimatickým pomerom, ktoré znemožnili plynulý postup výstavby niektorých zariadení vyžadujúcich betonáž," informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Časový sklz sa podľa nej do súčasnosti podarilo odstrániť.