Piatok, 20. júl, 2018 | Meniny má Iľja Eliáš

Nová letná plaváreň ešte nefunguje, ale už chátra

Novú plaváreň na Ostrove ešte ani neotvorili a už chátra. Ak by ju mesto chcelo spustiť potrebuje nielen dobudovať inžinierske siete, ale už aj opraviť.

Stráženie objektu stojí šesťtisíc mesačne.(Zdroj: ĽUBOSLAVA SEDLÁKOVÁ)

Novú plaváreň na Ostrove ešte ani neotvorili a už chátra. Ak by ju mesto chcelo spustiť potrebuje nielen dobudovať inžinierske siete, ale už aj opraviť.

TRENČÍN. Pre modernizáciu železničnej trate majú Trenčania prísť o tradičnú letnú plaváreň. Mesto preto vybudovalo v roku 2010 novú na Ostrove. Nie sú však k nej dotiahnuté siete, ich výstavbu by mali zaplatiť Železnice SR, ako vyvolanú investíciu modernizácie.

Mešká však aj celá stavba modernizovanej trate. Termín, kedy by obnova úseku od Zlatoviec mala začať však nie je momentálne zrejmý. Hoci tender na dodávateľa stavby začal už v roku 2009, doteraz sa stavať nezačalo. Dôvodom sú vleklé súdne spory medzi železnicami i stavebnými firmami. Podľa hovorkyne spoločnosti Železnice SR Martiny Pavlikovej všetko závisí od ďalšieho postupu súdov a Úradu pre verejné obstarávanie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Modernizácia je financovaná z eurofondov, ak sa práce nezačnú a teda nedokončia do roku 2014, mohlo by Slovensko o peniaze prísť. Investor už uvažuje o presune prostriedkov na modernizáciu iných železničných úsekov. „ŽSR už majú náhradné projekty zabezpečené,“ povedala Pavliková.

Nedávno začali tendre na obnovu trate úsekov Beluša - Púchov a Púchov - Žilina. Ako doplnil hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič pri jednom tendri dôjde už tento týždeň k otváraniu obálok. Termín, kedy by sa mohla začať modernizovať trať cez Trenčín však neuviedol. „Všetko záleží od toho ako dopadne súdne konanie a kontrola Úradu pre verejné obstarávanie. Pre nás je podstatné, že čerpanie eurofondov nie je ohrozené a všetky európske peniaze budú vyčerpané na železničnú infraštruktúru.“

Táto situácia má však aj dopad na Trenčín a jeho obyvateľov. Od rozhodnutia zainteresovaných inštitúcií totiž záleží, na ktorej letnej plavárni sa budú ľudia počas prázdnin oddychovať.

„Na železniciach si asi neuvedomujú, že toto ich váhanie, čo bude so súťažou má dopady na život obyčajného Trenčana,“ konštatuje primátor mesta Richard Rybníček.

Ako vysvetľuje, ak sa modernizácia nezačne, ostáva naďalej funkčné staré kúpalisko, ale ak sa začne modernizovať na jar, tak dovtedy musia železnice dotiahnuť siete a opraviť most. Železnice sú však vo vyjadreniach opatrné. „Otázka ešte nie je uzatvorená. Konalo sa vlani niekoľko stretnutí, ale k dohode sme zatiaľ nedospeli vzhľadom k rozsahu požiadaviek mesta Trenčín,“ hovorí Pavlíková.

Podľa Rybníčka by výstavba sietí a rekonštrukcia mostu cez kanál na Ostrov mala stáť približne šesť miliónov eur. Ak by však mesto chcelo po ich výstavbe plaváreň otvoriť potrebuje ďalšie prostriedky na opravy chátrajúceho zariadenia.

„Letné kúpalisko je momentálne nepoužiteľné, chátra, zateká do zadných častí bazéna, ktorý nie je antikorový, ale obyčajný. Pri výstavbe použili technológie, ktoré dnes nesúvisia s 21. storočím. Museli by sme urobiť mnoho úkonov, aby sme sfunkčnili novú mestskú plaváreň,“ skonštatoval primátor s tým, že plaváreň už teraz stojí mesto šesťsťtisíc eur mesačne za stráženie.

Situáciu komplikuje aj zámer investora zriadiť si počas modernizácie zázemie pre techniku, stavebné stroje a materiál, teda stavenisko na terajšej letnej plavárni. Kým však nebude nová plaváreň funkčná, mesto nepripustí, aby v lete nefungovala ani jedna plaváreň. „Ak by sa Železnice rozhodli stavať v lete, bol by to veľký problém. Nedovolím, aby sa stavenisko zriadilo na starej bez toho, aby fungovala nová a mesto ostalo bez letného kúpaliska,“ tvrdí primátor.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 29 370
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 133
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 19 957
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 693
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 342
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 966
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 767
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 072
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 1 945

Hlavné správy z MY Trenčín

Mŕtve zvieratá v Biskupickom kanáli rieši hygiena (+FOTO)

Vo vode plávali telá mŕtvych zvierat a ich vnútorností. Prípadom sa už zaoberajú regionálni hygienici, polícia zatiaľ nie.

Klienti CSS sa učili, ako sa nestať obeťou podvodov

Klienti a zamestnanci sa učili, ako sa nestať obeťou podvodov prostredníctvom telefonických hovorov, aj internetu.

Trenčiansky hrad láka stále viac. Koľko turistov naň prišlo v prvom polroku?

Trend rastu návštevnosti očakáva vedenie aj v budúcom roku. Má k tomu prispieť zrekonštruované južné opevnenie alebo nový vstup na hrad od lesoparku Brezina.

Center Viliam Čacho posilnil Jokerit Helsinki

Kariéra slovenského mládežníckeho hokejového reprezentanta Viliama Čacha bude pokračovať vo fínskom tíme KHL Jokerit Helsinki.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Šialená jazda kamiónu. Vodič ohrozil mnoho životov

Na internete sa objavil kamerový záznam z cesty pri Novákoch.

Peter Sagan sa rozchádza s manželkou Katkou

Sagan napísal, že Katka je dôležitou súčasťou jeho života, napriek tomu pôjdu vlastnou cestou.

Do stanice v Trnave investovali už vyše 28 miliónov, pozrite si fotky

V súčasnosti sa pracuje na 2. nástupišti, ktoré kompletne prerábajú. Prístupné by malo byť už v septembri.

Vybrali SME

Už ste čítali?