TRENČÍN. Termín začiatku výstavby Auparku v Trenčíne nie je jasný. "Ide o súhru viacerých faktorov, najväčšiu rolu však hrajú nevyjasnené otázky ohľadom riešenia dopravy na takzvanej veľkej okružnej križovatke, a to najmä pre mimoriadnu finančnú náročnosť," informoval vedúci oddelenia marketingu a PR investorskej spoločnosti HB REAVIS Slovakia Roman Karabelli.
Ako ďalej dodal, je možné, že Aupark bude menší než sa pôvodne plánovalo. "Celkový vzhľad Auparku, jeho veľkostné dimenzie, podlažnosť a tak ďalej, to všetko sú veci, ktoré sa ešte môžu v procese územného a stavebného konania meniť, o celkovom vzhľade, veľkosti prenajímateľnej plochy a podobne bude teda možné záväzne hovoriť až potom. Je však teoreticky možné, že práve pre úpravu dopravného riešenia z našej strany môže prísť ku zmenšeniu pôvodne plánovaného konceptu. To však všetko závisí na dohode s mestom a jeho odbornými útvarmi," tvrdí Karabelli. Aupark má mať podľa pôvodného projektu tri podlažia na ploche desaťtisíc metrov štvorcových.
Spoločnosť chce stavať na pôvodne navrhnutom mieste. Obchodné centrum tak zrejme vyrastie pri zjazde z cestného mosta vedľa historického jadra. "Nepodarilo sa mi presvedčiť investora, aby Aupark vybudoval na inom mieste, ako kde odkúpil pozemky," povedal primátor Trenčína Richard Rybníček.
Ako najdôležitejšie vníma práve riešenie dopravy v blízkosti objektu. "Som osobne presvedčený, pokiaľ nevyriešime dopravnú otázku, tak pre mesto, ale aj samotného investora je výstavba Auparku nezmyselná, pretože by tam ľudia nechodili," dodal.
Technické riešenie dopravy pre mesto vypracovala spoločnosť Dopravoprojekt. "Teraz existujú dve cesty: mestu sa podarí zohnať potrebné zdroje na úpravu križovatky a v kombinácii s našimi financiami túto naraz prebudujeme. Alebo ak sa mestu nepodarí zohnať potrebné zdroje teraz, sme tiež pripravení vybudovať na naše náklady časť dopravného riešenia," tvrdí Krabelli. Potom, ako to spoločnosť s mestom vyrokuje, bude môcť pokračovať v územnom a následne stavebnom konaní.
Od začiatku je proti výstavbe Auparku časť obyvateľov. O centre bolo aj referendum, avšak pre nízku účasť neplatné. Proti projektu vystúpili pamiatkari. Krajský pamiatkový úrad namietal výšku centra, ktorá podľa jeho názoru zatieni výhľad na stred mesta pod hradom. Aj Pamiatkový úrad SR tvrdí, že veľký objekt v popredí historického jadra môže negatívne ovplyvniť vyznenie panorámy mestskej pamiatkovej rezervácie, ktorú úrad považuje za jednu z najvýznamnejších na Slovensku.
Ministerstvo konštatovalo, že stavba musí rešpektovať okolitú zástavbu. Tiež, že začiatok výstavby je možný až po vybudovaní kruhovej križovatky pod cestným mostom. To je podmienka aj mesta a Slovenskej správy ciest.