TRENČIANSKE TEPLICE. Železničná spoločnosť Slovensko definitívne ukončila pravidelnú prevádzku Trenčianskej elektrickej železnice, ktorá sa začala ešte za Rakúsko-Uhorska. Dôvodom bola nerentabilnosť prevádzky. Vlakové súpravy tak zatiaľ stoja v depe železničnej stanice v Trenčianskej Teplej. Vlaky však po historickej železnici úplne premávať neprestanú.
Prevádzku elektrickej železnice prevezme združenie, ktoré vytvorí mesto Trenčianske Teplice, obec Trenčianska Teplá a spoločnosť Čiernohronská železnica. "Tento týždeň zaregistrujeme neziskovú organizáciu a požiadame o licenciu na prevádzkovanie železnice. Električka bude slúžiť ako atrakcia počas kúpeľnej sezóny, v zimných mesiacoch nastúpi len akási udržiavacia prevádzka," povedal primátor Trenčianskych Teplíc Štefan Škultéty s tým, že doriešiť musia prevod železničnej trate a stanice v Trenčianskych Tepliciach od Železníc Slovenskej republiky.
Projekt na záchranu vláčika ocenil aj riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko Pavol Kravec. Prechod na turisticko-historickú prevádzku považuje za dobrý štart k tomu, aby sa električka zachovala a v budúcnosti sa snáď vrátila k pravidelnej prevádzke, samozrejme, na komerčnej báze.
"Budovu depa a samotnú električku sme predali združeniu za symbolickú cenu tisíc eur, združenie nemá prostriedky, aby ju kúpilo za trhovú, prípadne zostatkovú hodnotu," ozrejmil Kravec.
Šéf Čiernohronskej lesnej železnice Aleš Bílek potvrdil kúpu električiek a depa, prevod infraštruktúry (železničnej trate) a železničnej stanice v Trenčianskej Teplej na združenie je podľa neho momentálne nereálny a bude sa zrejme riešiť nájomnou zmluvou.
"Majetkový prevod by musela schváliť vláda a do volieb sa už nič podobné neschváli," pripomenul Bílek s tým, že spoločnosť Čiernohronská železnica bude ako odborný garant zabezpečovať prevádzku.