Utorok, 4. október, 2022 | Meniny má František

Vlak plný ľudí ohrozilo padnuté trakčné vedenie

Nehoda na železničnom priecestí ohrozila stovky cestujúcich. Pred prichádzajúcim rýchlikom padlo trolejové vedenie. Strhol ho žeriav.

Cestujúci uviazli vo vlaku.Cestujúci uviazli vo vlaku. (Zdroj: MARTIN ŠIMOVEC)

NOVÉ MESTO NAD VÁHOM. Železničnú dopravu medzi Novým Mestom a Trenčínom ochromila v nedeľu 9. októbra nehoda. Žeriav pracoval v nedeľu 9. okóbra na železničnom priecestí v blízkosti Trenčianskych Bohuslavíc práve v čase, keď prichádzal rýchlik. Šofér chcel preto okamžite opustiť priestor. Neuvedomil si, že hydraulické rameno ostalo vztýčené a strhol trolej. Našťastie na vlak nedopadol, neprišlo ani k zrážke nákladnej Tatry s rýchlikom, či zraneniu cestujúcich.

Preplnený rýchlik Považan v smere do Košíc uviazol niekoľko hodín odstavený pod Tureckým vrchom. Vlaky nešli, na železničných staniciach v Trenčíne a v Novom Meste nad Váhom zostali čakať stovky cestujúcich. Na informačných tabuliach naskakovali stovky minút dlhé meškania všetkých spojov idúcich v oboch smeroch.

SkryťVypnúť reklamu

Rýchlik Považan smerujúci na východ Slovenska v podvečerných hodinách nečakane zastavil v blízkosti novobudovaného tunela pod Tureckým vrchom. „Stál som vo vlaku a pozeral von oknom. Zbadal som, ako auto so zdvihnutým ramenom ťahá kábel. Zrazu kábel spadol, odlomil sa stĺp a zlomila sa rampa. Lietali aj iskry,“ popísal situáciu Tomáš Kirsch (16), ktorý cestoval z Trnavy do Žiliny.

Cestujúcich uviazli vo vlaku, meškanie sa stále predlžovalo. „Čakáme tu už vyše dvoch hodín. Neviem ako sa dostanem do školy. Je mi zima, nemám čo jesť, ani sa čoho napiť,“ povedal Tomáš, ktorý bol vzdialený tri metre od padajúceho stĺpu.

Ľudia odchádzali k starej ceste

Mnohí z cestujúcich v rýchliku putovali pešo s batožinou k starej ceste medzi Trenčínom a Novým Mestom. Mobilmi sa snažili zabezpečiť odvoz osobnými autami. Ostatní čakali niekoľko hodín vo vlaku. „Ideme z Rakúska do Prešova. Je tam aj mnoho detí. Sprievodkyňa nám oznámila, že na trati je porucha. Videli sme iba tatrovku so vztýčeným ramenom, ktoré stiahlo trolej,“ povedala jedna z cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Rýchlik Považan bol po niekoľkohodinovom státí pod Tureckom odtiahnutý nazad do novomestskej železničnej stanice. „Odtiaľ nás majú autobusmi previezť do Trenčína a pokračovať ďalej by sme mali vlakom,“ dodal študent Tomáš. Vysokoškolák Dodo zo Žilinskej univerzity sledoval v inkriminovanom čase v kupé film. „Myslím si, že keby sa tatrovka so vztýčeným ramenom, na ktorom zostal trolej totálne našponovaný pohla ešte o štvrť metra, bolo by sa roztrhlo,“ skonštatoval.

Preplnené stanice v dvoch okresných mestách

Železničné stanice v Novom Meste a v Trenčíne boli zaplnené najmä stredoškolskými a vysokoškolskými študentami, ktorí cestovali na internáty do Bratislavy, Trnavy, Žiliny, či Prešova. Približne o dvadsiatej hodine začala medzi okresnými mestami fungovať kyvadlová autobusová doprava, ktorá prevážala cestujúcich medzi týmito stanicami. „Riadne nám to skomplikovalo cestu. Takmer dve hodiny sme čakali v Trenčíne, potom nás autobusom previezli do Nového Mesta. Tu by nás mal vziať nejaký vlak, ktorý sa otáča opäť na Bratislavu, lebo ďalej pokračovať nemôže,“ povedala vysokoškoláčka Petra smerujúca do hlavného mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Oprava na trati vo vzdialenosti sedem kilometrov od Nového Mesta trvala vyše 450 minút. V súčasnosti už vlaky premávajú, železničiari ešte pokračujú v opravách.

5.jpg

Takto to vyzeralo pár minút po nehode - FOTO: Monika Lefantová

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Dôležitosť duševnej pohody
  3. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  4. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  6. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  8. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  1. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  2. Dôležitosť duševnej pohody
  3. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  4. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  5. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  6. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  7. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 146
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 988
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 905
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 849
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 503
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 080
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 927
  8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 713

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Azda diskusia na blogoch má byť názorovou stokou?
  2. Erik Kriššák: John Stagg - Vlk a pastier
  3. Marek Mačuha: Je zníženie daní politický zločin?
  4. Anna Miľanová: Burina - v mojom poňatí...
  5. Juraj Krúpa: Neznesiteľná ľahkosť, s akou Matovič reční o Hitlerovi a médiá o fašistoch
  6. Juraj Švarc: Obecné záležitosti – práca v zastupiteľstve
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu.
  8. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 634
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 564
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 278
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 697
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 891
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 530
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 831
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 735
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Nemocnica v Bánovciach nad Bebravou.

Pre zvýšený záujem o očkovanie proti ochoreniu COVID-19 rozšírili v bánovskej nemocnici ordinačné hodiny vakcinačného centra.


SITA 12 h
Ilustračná fotografia.

Prehľad výsledkov, komentárov a štatistík IX. ligy Nové Mesto a Senica-Myjava.


13 h
ilustračné foto

Prehľad výsledkov, komentárov, hráčov zápasov a tabuliek VIII. ligy Sever a Juh.


13 h
Ilustračné foto.

Príslušníci Hasičského a záchranného zboru (HaZZ) v Trenčianskom kraji absolvovali v septembri 191 výjazdov, čo je o približne deväť desiatok zásahov menej ako v auguste.


SITA 14 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Azda diskusia na blogoch má byť názorovou stokou?
  2. Erik Kriššák: John Stagg - Vlk a pastier
  3. Marek Mačuha: Je zníženie daní politický zločin?
  4. Anna Miľanová: Burina - v mojom poňatí...
  5. Juraj Krúpa: Neznesiteľná ľahkosť, s akou Matovič reční o Hitlerovi a médiá o fašistoch
  6. Juraj Švarc: Obecné záležitosti – práca v zastupiteľstve
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu.
  8. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 634
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 564
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 278
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 697
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 891
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 530
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 831
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 735
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu