MHD je už drahšia, k redukcii spojov ešte neprišlo

Cestovné v Trenčíne je síce vyššie, napriek tomu dôjde k redukcii počtu kilometrov, a to až o tretinu. Stane sa tak, až bude pripravený nový grafikon.

Pre šetrenie autobusy najazdia o tretinu menej kilometrovPre šetrenie autobusy najazdia o tretinu menej kilometrov (Zdroj: ĽUBOSLAVA SEDLÁKOVÁ)

TRENČÍN. Mesto platilo SAD Trenčín za prevádzkovanie mestskej hromadnej dopravy mesačne 202-tisíc eur. Tento rok by tak malo zaplatiť 2,4 milióna eur, pričom ešte z minulého obdobia má dlh vo výške 1,6 milióna eur. Podľa primátora je to veľká suma, na ktorú v súčasnej ekonomickej situácii mesto nemá. „Aby sme to vedeli zvládnúť, môžeme SAD platiť 140-tisíc eur mesačne,“ povedal Rybníček.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Riešenie hľadalo mesto aj vo zvýšení cestovného, návrh mesta, s ktorým sa stotožnila aj SAD-ka, rátal so spoplatnením cestovného aj dôchodcom nad 70 rokov na desať centov. Tí jazdia v trenčianskej MHD bezplatne. Neprešiel však finančnou a majetkovou komisiou, a tak poslanci napokon odhlasovali zvýšenie len klasického cestovného z 50 na 60 centov, mládežnícke cestovné a niektoré ďalšie kategórie.

SkryťVypnúť reklamu

Aby sa teda mesto vošlo do sumy, ktorú chce platiť SAD, pristúpilo na zníženie počtu kilometrov. Pôjde o zníženie 670-tisíc kilometrov, čo v praxi bude znamenať redukciu približne tretiny spojov.

„Cestovné sa tak zvýši mierne, ale radikálne sa zníži počet kilometrov a zníži komfort cestujúcich. Nepokladali sme desať centov za jednu jazdu pre dôchodcov za dramatický nárast a z hľadiska toho, koľko kilometrov najazdia autobusmi MHD, tak by mestu aj tých desať centov pomohlo. Dlh voči SAD je veľký a stále sa zvyšuje a potrebujeme stratu znižovať,“ hovorí primátor. Ako dodáva, s týmto rozhodnutím zastupiteľstva nie je spokojný. „Dotkne sa občanov zásadným spôsobom, veď je to tretina autobusov, to je šialené číslo,“ poznamenal.

„Pripadá mi totálne smiešne, ak ma chce niekto presvedčiť, že trenčianska SAD skrachuje, ak nezavedieme poplatky pre sedemdesiatročných a starších,“ oponoval už na zastupiteľstve poslanec Kubečka. Ani pokles kilometrov nevidí dramaticky.

SkryťVypnúť reklamu

„Z analýzy vidieť, že SAD od 2005 do 2011 narástla o 432-tisíc kilometrov. V prípade, že sa zníži počet kilometrov o 670-tisíc, ide reálne o pokles 135-tisíc kilometrov, čiže sa dostane na úroveň MHD v Trenčíne v rokoch 2005 a 2006. Zaráža ma však, že dopravné náklady tejto súkromnej akciovej spoločnosti narastú o 85 percent, ale počet prepravovaných osôb za to isté obdobie jej klesne o 1,2 milióna,“ skonštatoval.

Podľa primátora SAD pri kontrolách dokázala všetky náklady do posledného centa vydokladovať. „Kontrola nenašla nič, čo by sme mohli napadnúť a povedať, že sú to neoprávnene získané peniaze. Jediná cesta je zmluva, ktorá sa nedá vypovedať a odstúpiť od nej, inak by mesto platilo obrovské sankcie,“ tvrdí Rybníček.

O tom, ktorých spojov sa redukcia dotkne, bude ešte primátor rokovať s vedením SAD. Spoločne s mestom potom vytvoria nový grafikon. Termín, odkedy dôjde k obmedzeniu mestskej hromadnej dopravy v meste, ešte ani jedna strana neupresnila.

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 21 036
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 824
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 545
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 941
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 385
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 369
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 913
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 576
  1. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  2. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  4. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  5. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  6. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  7. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  8. Martin Borecky: Rakovina
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 289
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 655
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 453
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 035
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 332
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Súbežná jazda retro autobusov a električky počas 110. výročie jej prevádzky na trati Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice.

Na historickú železničnú trať medzi Trenčianskymi Teplicami a Trenčianskou Teplou vyrazí v nedeľu na tradičnú príležitostnú jazdu veľkonočná električka.


TASR
Kraj vozovky rozrýva divá zver. Blato často končí na vozovke a ohrozuje cyklistov.

Blato na ceste má na svedomí divá zver.


  1. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  2. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  4. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  5. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  6. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  7. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  8. Martin Borecky: Rakovina
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 289
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 655
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 453
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 035
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 332
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu