TRENČÍN. Dopravná situácia v meste je už dlhé roky kritická. Cez stred mesta musia prejsť všetky vozidlá, ktoré mestom len prechádzajú, ale túto trasu musia použiť všetci vodiči, ktorí sa opotrebujú dostať z jednej časti mesto do inej. Na križovatke pod mostom, Hasičskej a Električnej ulici bývajú celodenné zápchy.
Podľa zisťovaní Výskumného ústavu dopravy Žilina prejde cez jediný cestný most denne okolo 22-tisíc vozidiel z toho je tretina nákladných. „Predpokladáme, že nový most odbremení dopravu v meste a stiahne až polovicu vozidiel,“ skonštatoval Ľubomír Palčák, riaditeľ ústavu.
Primátora mesta Richarda Rybníček však tvrdí, že nový most síce významnej pomôže dopravnej situácii mesta, vyrieši ju však až vybudovanie celej trasy juhovýchodného obchvatu. Stavba nového mosta v dĺžke takmer troch kilometrov je totiž súčasťou prvej etapy juhovýchodného obchvatu. Na túto časť má úsek okolo sídliska Juh, poza lesopark Brezina a vyústiť by mal na výpadovke z Trenčína v smere za Žilinu za sídliskom Pred poľom.
Pri plánovaní trasy obchvatu prichádzali do úvahy tri alternatívy, jedna rieši prejazd popod lesopark tunelom. Toto riešenie je podľa primátora najviac priechodné. Most by mal byť hotový na jar 2014, keby bude stavba pokračovať však dnes nie je jasné.
Rybníček, predpokladá, že vláda bude maž záujem, aby dokončila to, čo Trenčín potrebuje. Mesto má totiž nevhodnú situáciu, z jednej strany je Váh, z druhej skala a riešiť dopravu obchvatom je nutné. „Máme prísľub, že výstavba bude pokračovať,“ povedal Rybníček.
Minister Figeľ záujem potvrdil, ale ako skonštatoval, je to vec územných rozhodnutí mesta aj vyššieho územného celku.