Po novom moste by autá mohli prejsť v roku 2014

Základný kameň nového cestného mostu v Trenčíne poklepali v piatok 9. septembra. Prvé autá po ňom by mali prejsť za zhruba za 36 mesiacov.

Základný kameň poklepali 9. septembra, stavať sa má začať o päť dní neskôrZákladný kameň poklepali 9. septembra, stavať sa má začať o päť dní neskôr (Zdroj: ĽUBOSLAVA SEDLÁKOVÁ)

TRENČÍN. Výstavbe dlho očakávaného druhého mosta pre motoristov už nič nestojí v ceste. Na budúci týždeň 14. septembra začnú stavebné práce. Ako prisľúbil zástupca investora, riaditeľ Slovenskej správy ciest Pavol Pavlásek, ak sa nič dramatické neudeje, tak by stavba mostu mala byť hotová na jar 2014.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre Slovenskú správu ciest je most kľúčovou a prioritnou investíciou, ktorá má vyriešiť kritickú dopravnú situáciu v meste, ktorá je spomedzi krajských miest v Trenčíne najhoršia. Cez mesto vedie len jeden most, čo je problematické z hľadiska hustoty dopravy a tranzitu cez mesto. „Výstavba nového mesta by ju pomohla vyriešiť,“ skonštatoval Pavlásek.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa zisťovaní Výskumného ústavu dopravy prejde cez jediný cestný most denne okolo 22-tisíc vozidiel z toho je tretina nákladných. „Predpokladáme, že nový most odbremení dopravu v meste a stiahne až polovicu vozidiel. Efekt jeho výstavby je nielen v dopravnom riešení, ale má význam aj z hľadiska ochrany životného prostredia,“ skonštatoval Ľubomír Palčák, riaditeľ ústavu.

O plánoch výstavby druhého mostu sa v Trenčíne uvažovalo už od roku 1998, kedy sa dostal aj do územného plánu. Od roku 2006 ho prevzala do plánu investícii Slovenská správa ciest, v roku 2008 získal most stavebné povolenie. Mesto Trenčín dalo vypracovať projektovú dokumentáciu, ktorú pre investora financovalo z vlastného rozpočtu.

Most bude dlhý 540 metrov, celá trasa ponad kanál, Váh, sídlisko Biskupice, cesty Ľudovíta Stárka, Biskupickú , ktorá bude spájať most s diaľničným privádzačom a napojí sa v budúcnosti na juhovýchodný obchvat meria necelých 2,8 kilometra. Ako uviedol František Faktor, riaditeľ Investičnej výstavby SSC, stavba má sto objektov, most je najväčší, má štyri križovatky, z toho dve mimoúrovňové. Konštrukcia mostu bude oceľovobetónová.

SkryťVypnúť reklamu

Ako poznamenal, stavba vyvolá aj ďalšie investície, podpisom memoranda vo februári tohto roku medzi mestskou a krajskou samosprávou, rezortom dopravy a investorom vyriešili, kto nové objekty prevezme do svojej správy po výstavbe a uvedení mostu do prevádzky.

Cena, za ktorú vysúťažené združenie firiem ZIPP – Strabag most postaví je nižšia, akú chcel pôvodne štát zaplatiť. Ako skonštatoval minister rezortu dopravy Ján Figeľ, k zníženiu ceny prispelo účinnejšie verejné obstarávanie. "Má európske pravidlá a je transparentné s účasťou väčšieho počtu firiem. Prejavilo sa nám to skoro na všetkých stavbách a laicky povedané môžeme za rovnaké peniaze postaviť nie jeden ale dva kilometre ciest ,“ povedal Figeľ.

Stavba mostu je súčasťou budúceho juhovýchodného obchvatu mesta. Termín jeho výstavby ešte nie je známy. Ako skonštatoval primátor mesta Richard Rybníček, predpokladá, že vláda bude maž záujem, aby dokončila to, čo Trenčín potrebuje. „Máme prísľub, že výstavba bude pokračovať,“ povedal Rybníček.

SkryťVypnúť reklamu

Minister Figeľ záujem potvrdil, ale ako skonštatoval, je to vec územných rozhodnutí mesta aj vyššieho územného celku.

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 143
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 14 918
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 991
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 594
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 487
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 996
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 386
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 718
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 667
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 470
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 391
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 372
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 298
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 936
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Futbal v Lubine minimálne pre túto sezónu končí.

Cez leto slávili „postup“. Na jeseň nezískali ani bod a na jar sa z VIII. ligy Juh odhlasujú.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Súbežná jazda retro autobusov a električky počas 110. výročie jej prevádzky na trati Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice.

Na historickú železničnú trať medzi Trenčianskymi Teplicami a Trenčianskou Teplou vyrazí v nedeľu na tradičnú príležitostnú jazdu veľkonočná električka.


TASR
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 718
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 667
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 470
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 391
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 372
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 298
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 936
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu