TRENČÍN. V nedeľu 7. augusta v noci v katastri obce Brestovec v myjavskom okrese 24-ročný vodič motocykla KTM neprispôsobil rýchlosť jazdy svojim schopnostiam a narazil do pred ním jazdiaceho motocykla Jawa 350, ktoré riadil 19-ročný mladík. Pri dopravnej nehode sa ťažko zranil 24-ročný vodič motocykla KTM a ľahké zranenia utrpel vodič Jawy 350. Vodičom bola odobratá krv na zistenie požitia alkoholu. Obaja mladíci jazdili na motocykloch, ktoré boli vyradené z evidencie motorových vozidiel, po neosvetlenom úseku cesty, bez zapnutých svetiel a bez ochranných prilieb.
Ako ďalej informuje webová stránka Prezídia PZ, od začiatku tohto roka do konca júla zavinili motocyklisti z viac ako 8500 nehôd 174 a o život prišlo pätnásť motocyklistov, pričom smrť si zavinilo jedenásť z nich. Počet nehôd s účasťou motocyklistov však neustále rastie. Len v prvom augustovom týždni zomreli ďalší dvaja motorkári. V prvom polroku tohto roka utrpelo ťažké zranenia 64 osôb, ľahko sa zranilo 97 osôb. Pod vplyvom alkoholu sme zaznamenali 29 nehôd motocyklistov.
Najčastejšou príčinou dopravných nehôd je prekročenie najvyššej povolenej rýchlosti. Veľkú úlohu pri takýchto nehodách zohráva aj výstroj motorkára. Ovplyvňuje tenkú hranicu medzi smrteľnými následkami a ťažkým zranením. Nemali by zabúdať, že pri zrážke s autom, s pevnou prekážkou, len málokedy vyjdú bez vážnejšieho poranenia a zničenia motocykla. Odporúčame preto jazdiť na motocykli oblečený v bezpečnostnom odeve a riadne upevnenej ochrannej prilbe (za jazdu bez riadne upevnenej ochrannej prilby hrozí pokuta 60 eur). Motocyklistom by nemala chýbať zodpovednosť a predvídavosť.
Polícia eviduje však aj veľa nehôd, ktoré motocyklisti nezavinili. Napriek tomu mali tragické následky. Svedčí o tom aj prípad z posledných dní. V piatok 5. augusta podvečer v katastri mesta Malacky na diaľnici D2 prišiel o život 55-ročný český vodič motocykla Harley Davidson. Zatiaľ nezistený vodič nezabezpečil náklad a z vozidla odletel kovový zakladací klin. Motocyklista sa mu nedokázal vyhnúť, narazil predným kolesom do klina a potom do stredových zvodidiel.
Autor: ľs