NEMŠOVÁ. Firma predala o 17 % viac sklených obalov a v absolútnom vyjadrení to predstavovalo dovedna vyše 430 miliónov kusov. Zvýšila export zo 48,7 % na 59 % a obrat spoločnosti v roku 2010 dosiahol hodnotu 48,6 milióna eur.
Podľa Gregora Gábela, generálneho riaditeľa spoločnosti, na domácom trhu sa k ekonomickej stagnácii pridala ďalšia kríza, a to klimatická, ktorú spôsobilo zlé počasie s povodňami. To všetko viedlo k zníženiu dopytu po sklených obaloch, pretože do nich nebolo čo baliť.
Spolupráca s kľúčovými zákazníkmi sa rozvíjala, čo potvrdili viaceré nové projekty najmä v segmente alkoholických nápojov. Najväčší nárast zaznamenal segment sklených fliaš na pivo a nealkoholické nápoje, a to z 22 % na 29-% podiel z celkového počtu predaných sklených obalov sklárne v kusoch. Predaj obalového skla v segmente alkoholu a vína tvoril 40 %, podiel konzervového skla zostal na 31 %.
Spoločnosť Vetropack Nemšová vyrába okolo 200 druhov sklených obalov, pričom k najväčším zákazníkom na domácom trhu patrili v roku 2010 už tradične výrobcovia liehovín s najväčším podielom na trhu, ako aj výrobcovia vína, piva, nealko nápojov a spracovatelia zeleniny a ovocia, napríklad spoločnosti St. Nicolaus, Heineken, Coca Cola, Vinárske závody Topoľčianky, Hubert Sereď, GAS Familia, Novofruct alebo Snico.
Medzi najvýznamnejšie východoeurópske exportné trhy patria Maďarsko a Poľsko, v západnej Európe je to Taliansko. Vetropack Nemšová, kde ku koncu roku 2010 pracovalo 357 ľudí, je dcérskou spoločnosťou švajčiarskej skupiny Vetropack Holding AG.
Obrat skupiny v roku 2010 klesol o 4,3 % a dosiahol 642,6 milióna švajčiarskych frankov. Skupina predala 4,36 miliardy kusov sklených obalov. Konsolidovaný zisk dosiahol 38,7 milióna švajčiarskych frankov. V priebehu roku 2010 investoval Vetropack celkom 47,2 milióna frankov do zariadení a zefektívnenia výroby. Ku koncu roku 2010 pracovalo v skupine 2975 zamestnancov. TASR informovalo vedenie spoločnosti.