TRENČIANSKE TEPLICE. Kostýmy vytvoril pre desiatky filmových i divadelných hier. Ako povedal Milan Čorba na tlačovej konferencii v sobotu 25. júna, niekedy sa jemu samému nepodarí vhodne obliecť. „Pomyslím si, ako fajn som sa obliekol! A stačí, aby som vošiel do vedľajšej miestnosti a hneď je tam kritik, ktorý sa na mňa pozrie zvláštnym pohľadom,“ povedal s úsmevom.
Návrhmi filmových aj divadelných kostýmov dokáže rozprávať príbehy a zdôrazňovať charaktery postáv. Hovorí, že do postáv sa nevciťuje, ale pozoruje ich a spontánne sa mu potom v mysli vynárajú kostýmy vhodné pre tú ktorú postavu.
Milan Čorba si spomenul aj na historku, pri ktorej išlo kvôli jeho kostýmu, ako sám povedal, „do tuhého“. „Urobil som kostým k filmu Petra Weigla pre hlavnú opernú speváčku. Keď som je ukázal šaty, začala meniť farby. A keď si ich obliekla, začala zvierať päste, trhala kostým zo seba, až tam predomnou stála, „ako ju pán boh stvoril“. Dívala sa na mňa a vtedy som si myslel, toto je koniec. Napokon sa do toho potrhaného kostýmu obliekla späť,“ hovoril s úsmevom Milan Čorba.
Dodal, že kostýmom sa dá vyčarovať aj žart a jeho túžbou je vždy do kostýmu nejaký ten vtip zašiť. „Keď Milan obliekol do divadelného kostýmu Jula Satinského, pozrel sa na neho a okamžite sa začal smiať,“ nadviazal hneď prezident Art Film Festu Milan Lasica, ktorý si pochvaľoval kostýmy Milana Čorbu. „Milan mi vždy tvoril civilné kostýmy, tak som si ich potom mohol za zostatkovú cenu odkúpiť,“ dodal.
Práve pre jednoduchosť a rafinovanosť kostýmov, Milana Čorbu odborníci označujú za tvorcu nielen výtvarne invenčného, ale aj za inscenačne mysliaceho. Výtvarník a profesor Milan Čorba pracoval aj pre divadlá, napríklad pre SND či Divadlo na korze. Vytvoril stovky divadelných i filmových kostýmových návrhov aj pre zahraničie. Na Vysokej škole múzických umení pôsobil ako dekan aj rektor. V roku 2010 sa stal držiteľom Krištáľového krídla za celoživotné dielo.
Autor: Zuzana Čižmáriková