Rokovali aj o novej koncepcii dopravy, redukcia vlakových spojov z mája ostáva v platnosti.
NOVÉ MESTO NAD VÁHOM. Rokovania začali v Čadci, pokračovali v Púchove, Kraľovanoch, Prievidzi, Partizánskom a sériu zakončili minulý týždeň v Novom meste nad Váhom.
Ako povedal generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko Pavel Kravec rokovania pripravili spoločne s Trenčianskym a Žilinským samosprávnym krajom. Okrem zástupcov miestnych i krajských samospráv pozvali aj zástupcov autobusovej dopravy.
Témou rokovania bola príprava nového cestovného poriadku, ktorý má platiť budúci rok. Podľa hovorkyne kraja Vlasty Henčelovej sa rokovania zúčastnili aj zástupcovia úradu. „Prizvali nás k rokovaniu, aby sme mohli spoločne so zástupcami samospráv pripomienkovať trasy, obmedzenia a charakter regionálnych osobných vlakov,“ povedala.
Na pracovné rokovanie železničiari priniesli aj návrhy nových cestovných poriadkov tak ako ich navrhla a odporúča Železničná spoločnosť Slovensko. „Ide o úplne nový cestovný poriadok na roky 2011 – 2012 a nedá sa povedať že sa bude niečo ručiť ani zavádzať. Prehodnocujeme mnohé spojenia, ktoré fungovali, ale boli aj zrušené a pripravujeme novú koncepciu,“ skonštatoval Kravec. Pripomenul však, že súčasný rozsah vlakovej dopravy redukovaný k 1. máju, zostáva zachovaný.
Rokovania so zástupcami samospráv by mali vylúčiť nejasnosti a protesty, ku ktorým došlo v súvislosti s redukciou vlakov začiatkom roka. Vtedy pôvodne navrhované obmedzovanie a redukcia vlakových spojov narazili na odpor obyvateľov miest a obcí okresov Nové mesto nad Váhom a Myjava. Z iniciatívy starostu Višňového, obce, v ktorej pre prírodné prekážky nie je možné nahradiť obmedzenú vlakovú dopravu autobusmi, začala petícia proti rušeniu spojov.
„Za týždeň ju podpísalo päťtisíc nespokojných ľudí, “ povedal Bača. Napokon Železničná spoločnosť vyšla v ústrety požiadavkám petičiarov a šesťdesiat percent vlakových spojov na tejto trati zachovala. „my sme sa skôr zobudili, ale tým, ktorí neskoro zareagovali, vlaky zrušili,“ povedal. Bača nestihol začiatok rokovania. „Pokazilo sa mu auto a prišiel som vlakom. Ak by ho zrušili, nemal by som sa ako dostať do Nového Mesta,“ dodal.
Podľa hovorcu mesta Mareka Hrina, prišli na rokovanie s už pripravenými návrhmi. „Pripomienkovali sme napríklad večerný spoj 3124 z Nového Mesta nad Váhom do Myjavy, ktorý by mal po novom jazdiť už len cez víkendy, pričom my by sme vlak radi videli na trati aj počas pracovných dní. Navrhovali sme tiež opätovné zavedenie vlaku 3111 v dopoludňajších hodinách z Myjavy do Nového Mesta nad Váhom. Tento vlak momentálne premáva až od Starej Turej a Myjavčania nemajú možnosť v dopoludňajších hodinách dostať sa vlakom do Nového Mesta. Okrem toho sme napríklad žiadali o predĺženie vlaku 2744 v Starej Turej popoludní, aby ľudia končiaci smenu v staroturianskych podnikoch bez problémov vlak stíhali ako aj o zosúladenie prípojov osobných vlakov v smere z Vrboviec na rýchliky v Novom Meste,“ vymenoval Hrin.
Tieto návrhy musia ešte predložiť Železničnej spoločnosti do konca júna písomne. Nový grafikon by mal platiť od decembra 2011.